Παρασκευή 15 Απρίλη 2022
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 24
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ
Σαρωτικό χτύπημα στα εργασιακά δικαιώματα των ναυτεργατών στα πλοία αναψυχής

Τίθεται σε εφαρμογή ο κανονισμός 3577/92 της Ευρωπαϊκής Ενωσης που έχει ενσωματωθεί στο ελληνικό Δίκαιο με τις ψήφους των ΝΔ, ΠΑΣΟΚ και ΣΥΡΙΖΑ

INTIME NEWS

Την πλήρη απελευθέρωση (κατάργηση του καμποτάζ) στα πλοία αναψυχής, που σημαίνει σάρωμα κάθε συγκροτημένου εργασιακού δικαιώματος, Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας, οργανικών συνθέσεων, με ό,τι σημαίνει αυτό και για την προστασία της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα, προβλέπει το νομοσχέδιο του υπουργείου Ναυτιλίας που από χτες συζητείται στην αρμόδια Επιτροπή της Βουλής και φέρει τον τίτλο «Εκσυγχρονισμός του θεσμικού πλαισίου για τη δραστηριοποίηση των πλοίων αναψυχής και των τουριστικών ημερόπλοιων, την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας του κλάδου των επαγγελματικών πλοίων αναψυχής και άλλες διατάξεις».

Με το νομοσχέδιο αυτό τίθεται σε εφαρμογή ο κανονισμός 3577/92 της Ευρωπαϊκής Ενωσης που έχει ενσωματωθεί στο ελληνικό Δίκαιο με τις ψήφους των ΝΔ, ΠΑΣΟΚ και ΣΥΡΙΖΑ και υποτάσσει τις θαλάσσιες συγκοινωνίες και την κρουαζιέρα στην ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας και της κερδοφορίας των εφοπλιστών.

Με τον κανονισμό αυτό δεν έχει μείνει ναυτεργάτης με συγκροτημένα δικαιώματα στην κρουαζιέρα, έχουν σμπαραλιαστεί οι ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες, με τα γνωστά σημερινά αποτελέσματα (κατάργηση της υποχρεωτικής 10μηνης δρομολόγησης των ακτοπλοϊκών πλοίων και ναυτολόγησης των πληρωμάτων, «άγονες γραμμές», μείωση ακτοπλοϊκού στόλου, δραστική μείωση των οργανικών συνθέσεων, συνεχής εκτίναξη της τιμής των εισιτηρίων και ναύλων από τους εφοπλιστές κ.ά.). , Το γεγονός ότι στα ακτοπλοϊκά πλοία παραμένουν ναυτεργάτες με συγκροτημένα δικαιώματα είναι αποτέλεσμα των δυναμικών απεργιακών αγώνων των ίδιων των ναυτεργατών με μπροστάρη τις ταξικές δυνάμεις των σωματείων ΠΕΜΕΝ, «ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ», ΠΕΕΜΑΓΕΝ.

Τώρα ήρθε η σειρά των τουριστικών πλοίων αναψυχής προκειμένου να ωφεληθούν μεγάλοι ναυτιλιακοί όμιλοι. Ηδη όσον αφορά τα πληρώματα, γίνεται διαχωρισμός των ναυτεργατών σε πλήρωμα και «λοιπό προσωπικό» στους μάγειρες, θαλαμηπόλους και άλλες ειδικότητες, που σημαίνει αυτόματα ότι χάνουν τα δικαιώματά τους!

Ο υπουργός Ναυτιλίας, Γ. Πλακιωτάκης, είπε καθαρά ότι στόχος «των παραπάνω παρεμβάσεων είναι ένας. Η απελευθέρωση των δυνάμεων του θαλάσσιου τουρισμού», ενώ έκανε λόγο για «προσωπικό σε πλοία που απασχολούνται σε μη ναυτικές ειδικότητες»! Ο ειδικός αγορητής του ΣΥΡΙΖΑ, Ν. Σαντορινιός, βρήκε πως «στην ουσία είναι μια κωδικοποίηση υφιστάμενων ρυθμίσεων σε διαφορετικούς νόμους, που έρχονται σε ένα νομικό κείμενο», ενώ είπε ότι διατάξεις του νομοσχεδίου αποτελούν συνέχεια ρυθμίσεων που πέρασε η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ. Αλλωστε ανέφερε ότι το νομοσχέδιο βοηθάει «το ελληνικό yachting», ενώ η κριτική του ήταν ότι βοηθάει «περισσότερο το ξένο yachting».

Νέα προνόμια και φοροαπαλλαγές για τους εφοπλιστές

Η ειδική αγορήτρια του ΚΚΕ, Διαμάντω Μανωλάκου, αρχικά σημείωσε ότι πρόκειται για το νομοσχέδιο στο οποίο η κυβέρνηση είχε ενσωματώσει τις κατάπτυστες διατάξεις που καταργούσαν στοιχειώδη συνδικαλιστικά δικαιώματα των λιμενικών. Ωστόσο αναγκάστηκε να τις πάρει πίσω από το «κράξιμο που έφαγε» από τις συνδικαλιστικές ενώσεις των λιμενικών και τα ναυτεργατικά σωματεία.

Οπως τόνισε, παρά την απόσυρση αυτών των διατάξεων παραμένει ένα αντεργατικό νομοσχέδιο του οποίου κύριος στόχος «είναι η ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας, της κερδοφορίας των πλοιοκτητών, των εφοπλιστών, των επιχειρηματικών ομίλων, που δραστηριοποιούνται στα επαγγελματικά και ιδιωτικά πλοία αναψυχής, στα τουριστικά ημερόπλοια, στην κρουαζιέρα και στα λιμάνια της χώρας, πάντα σε βάρος των ναυτεργατών και της ναυσιπλοΐας».

Επισήμανε ότι «το βασικό στοιχείο και χαρακτηριστικό του αντεργατικού νομοσχεδίου είναι η επέκταση της εφαρμογής του κανονισμού 3577/1992 της Ευρωπαϊκής Ενωσης. Δηλαδή, η κατάργηση του καμποτάζ και στον κλάδο των πλοίων αναψυχής, ως συνέχεια των αντεργατικών νόμων που προηγήθηκαν από τις κυβερνήσεις των ΝΔ, ΠΑΣΟΚ και ΣΥΡΙΖΑ».

Πρακτικά αυτά σημαίνουν «νέα προνόμια και φορολογικές απαλλαγές για τους εφοπλιστές και, από την άλλη, σαρωτικές αλλαγές στους όρους αμοιβής, Κοινωνικής Ασφάλισης, συνθήκες εργασίας, αφού νομιμοποιείτε χιλιάδες σκάφη χωρίς οργανικές συνθέσεις, ενισχύοντας την ένταση της εκμετάλλευσης της εργατικής δύναμης. Ετσι, θέτετε σε αυξημένους κινδύνους τους επιβάτες, τους ναυτεργάτες, την προστασία της ανθρώπινης ζωής και του περιβάλλοντος στη θάλασσα και όλα για τη μεγιστοποίηση της κερδοφορίας του κεφαλαίου».

«Οι επιπτώσεις θα εκφραστούν με αύξηση της ανεργίας, διόγκωση των ελλειμμάτων του ΝΑΤ, του ΕΦΚΑ τώρα, με τραγικές συνέπειες στην κοινωνικο-ασφαλιστική προστασία για τους ναυτεργάτες εργαζόμενους, συνταξιούχους», υπογράμμισε.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ