Αποκαλυπτικά στοιχεία και μαρτυρίες για την ελλιπή συντήρηση του σιδηροδρομικού δικτύου και τις ακατάλληλες συνθήκες για τους σιδηροδρομικούς και τους επιβάτες
Copyright 2023 The Associated |
Αμαξοστοιχία που ερχόταν από την Καλκούτα και κατευθυνόταν στο Τσενάι («Coromandel Express») μπήκε σε δευτερεύουσα γραμμή που χρησιμεύει για προσωρινή στάθμευση τρένων και προσέκρουσε σε ακινητοποιημένη αμαξοστοιχία. Στη συνέχεια, βαγόνια του «Coromandel Express» που εκτροχιάστηκαν συγκρούστηκαν με άλλα, από τρένο - εξπρές που κινούνταν σε διπλανή γραμμή.
Υπολογίζεται ότι συνολικά στα επιβατικά τρένα που συγκρούστηκαν επέβαιναν περίπου 3.000 άτομα, η δε πρόσκρουση έγινε ενώ είχε αναπτυχθεί ταχύτητα 130 χλμ. / ώρα.
Μέχρι την ώρα που γράφονταν αυτές οι γραμμές περίπου 100 σοροί δεν είχαν ταυτοποιηθεί, ενώ εκφράζονται φόβοι ότι ο αριθμός των νεκρών θα είναι πολύ μεγαλύτερος.
Οπως έγινε και στο πρόσφατο σιδηροδρομικό έγκλημα στη χώρα μας, πολλοί βιάστηκαν και σε αυτήν την περίπτωση να μιλήσουν για «ανθρώπινο λάθος», ήδη ωστόσο βγαίνουν στην επιφάνεια σοβαρά ερωτήματα και μια σειρά από στοιχεία σχετικά με τις συνθήκες στις οποίες εκτελούνται τα δρομολόγια στο τεράστιο σιδηροδρομικό δίκτυο της Ινδίας, μιας χώρας του G20, το οποίο χρησιμοποιούν καθημερινά εκατομμύρια επιβάτες.
Ενδεικτικές είναι οι μαρτυρίες για τις συνθήκες στις οποίες ταξίδευε τεράστιο μέρος των επιβατών στα τρένα του ατυχήματος: Ορθιοι, στοιβαγμένοι σαν τις σαρδέλες, σε μια διαδρομή που διαρκεί τέσσερις ώρες... Σημειωτέον, πάρα πολλοί από αυτούς ήταν εργαζόμενοι που δουλεύουν στη βιομηχανική περιοχή του Τσενάι.
Οπως μετέδωσε το βρετανικό δίκτυο BBC, σύμφωνα με επίσημη έκθεση (2017 - 2021) για τα αίτια των εκτροχιασμών στους σιδηροδρόμους στην Ινδία, έχουν εντοπιστεί ελλείψεις σε απαραίτητα έργα συντήρησης που κυμαίνονται από 30% μέχρι και 100%. Πολλές περιπτώσεις οφείλονται σε μηχανικά αίτια, απουσία των απαραίτητων, ολοκληρωμένων και συστηματικών εργασιών (π.χ. η σωστή συντήρηση του δικτύου πρέπει να λαμβάνει υπόψη τις διαστολές και συστολές που συνδέονται με τις μεγάλες αλλαγές στις θερμοκρασίες, ανάλογα την εποχή).
Μόλις στις 31 Μάη, δημοσιεύτηκε έκθεση του Συμβουλίου Σιδηροδρόμων που μεταξύ άλλων ζητούσε «επείγουσα δράση» για να αντιμετωπιστούν οι ελλείψεις σε ανθρώπινο δυναμικό και οι πολλές ώρες εργασίας διαφόρων ειδικοτήτων, που συνδέονταν και αυτές με τα αυξημένα δυστυχήματα...
Επιχειρώντας να παραβλέψει όλα τα παραπάνω και να περιοριστεί στο «ανθρώπινο λάθος», ο υπουργός Σιδηροδρόμων, Ασουίνι Βαϊσνάου, δήλωσε ότι «η αλλαγή που έγινε κατά την ηλεκτρονική σύμπλεξη ευθύνεται για το δυστύχημα».
Σε μήνυμά του προς τα συνδικάτα της Ινδίας, το ΠΑΜΕ εκφράζει τα θερμά του συλλυπητήρια και βαθιά θλίψη για το πολύνεκρο δυστύχημα.
Οπως τονίζει, μεταξύ άλλων, «τα συνδικάτα και η Ομοσπονδία Σιδηροδρομικών Ινδίας καταγγέλλουν ότι και στην Ινδία οι κυβερνήσεις θεωρούν "κόστος" τη συντήρηση των αναγκαίων υποδομών και την επιβολή μέτρων που διασφαλίζουν την ασφάλεια των μεταφορών. Οι κυβερνήσεις έχουν επιβάλει και στους σιδηρόδρομους πολιτική "ελαστικών" εργασιακών σχέσεων, με ενοικιαζόμενους εργαζομένους αλλά και υποστελέχωση των σιδηροδρομικών υπηρεσιών, με μείωση του αναγκαίου προσωπικού. Οπως καταγγέλλουν τα συνδικάτα, οι ελλείψεις σε προσωπικό έχουν οδηγήσει τους εργαζόμενους σε δουλειά χωρίς ανάπαυση κ.ά.».
Καταλήγοντας, το ΠΑΜΕ καλεί «η θλίψη και η οργή μας να γίνουν δύναμη οργάνωσης και αγώνα. Να ακουστεί πιο δυνατά, σε κάθε γωνιά της Γης το σύνθημα "Οι ζωές μας ή τα κέρδη τους"».