Τετάρτη 7 Ιούνη 2023
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 27
ΔΙΕΘΝΗ
ΙΝΔΙΑ
Εκατοντάδες νεκροί μετά από σύγκρουση τρένων

Αποκαλυπτικά στοιχεία και μαρτυρίες για την ελλιπή συντήρηση του σιδηροδρομικού δικτύου και τις ακατάλληλες συνθήκες για τους σιδηροδρομικούς και τους επιβάτες

Πλάνο από το σημείο του δυστυχήματος

Copyright 2023 The Associated

Πλάνο από το σημείο του δυστυχήματος
Τουλάχιστον 288 άτομα σκοτώθηκαν και πάνω από 1.000 τραυματίστηκαν σε ένα από τα χειρότερα σιδηροδρομικά δυστυχήματα στην ιστορία της Ινδίας, την περασμένη Παρασκευή, μετά από σύγκρουση στην οποία ενεπλάκησαν τρία τρένα, στην περιοχή Μπαλασόρ του ανατολικού κρατιδίου Οντίσα.

Αμαξοστοιχία που ερχόταν από την Καλκούτα και κατευθυνόταν στο Τσενάι («Coromandel Express») μπήκε σε δευτερεύουσα γραμμή που χρησιμεύει για προσωρινή στάθμευση τρένων και προσέκρουσε σε ακινητοποιημένη αμαξοστοιχία. Στη συνέχεια, βαγόνια του «Coromandel Express» που εκτροχιάστηκαν συγκρούστηκαν με άλλα, από τρένο - εξπρές που κινούνταν σε διπλανή γραμμή.

Υπολογίζεται ότι συνολικά στα επιβατικά τρένα που συγκρούστηκαν επέβαιναν περίπου 3.000 άτομα, η δε πρόσκρουση έγινε ενώ είχε αναπτυχθεί ταχύτητα 130 χλμ. / ώρα.

Μέχρι την ώρα που γράφονταν αυτές οι γραμμές περίπου 100 σοροί δεν είχαν ταυτοποιηθεί, ενώ εκφράζονται φόβοι ότι ο αριθμός των νεκρών θα είναι πολύ μεγαλύτερος.

Οπως έγινε και στο πρόσφατο σιδηροδρομικό έγκλημα στη χώρα μας, πολλοί βιάστηκαν και σε αυτήν την περίπτωση να μιλήσουν για «ανθρώπινο λάθος», ήδη ωστόσο βγαίνουν στην επιφάνεια σοβαρά ερωτήματα και μια σειρά από στοιχεία σχετικά με τις συνθήκες στις οποίες εκτελούνται τα δρομολόγια στο τεράστιο σιδηροδρομικό δίκτυο της Ινδίας, μιας χώρας του G20, το οποίο χρησιμοποιούν καθημερινά εκατομμύρια επιβάτες.

Ενδεικτικές είναι οι μαρτυρίες για τις συνθήκες στις οποίες ταξίδευε τεράστιο μέρος των επιβατών στα τρένα του ατυχήματος: Ορθιοι, στοιβαγμένοι σαν τις σαρδέλες, σε μια διαδρομή που διαρκεί τέσσερις ώρες... Σημειωτέον, πάρα πολλοί από αυτούς ήταν εργαζόμενοι που δουλεύουν στη βιομηχανική περιοχή του Τσενάι.

Οπως μετέδωσε το βρετανικό δίκτυο BBC, σύμφωνα με επίσημη έκθεση (2017 - 2021) για τα αίτια των εκτροχιασμών στους σιδηροδρόμους στην Ινδία, έχουν εντοπιστεί ελλείψεις σε απαραίτητα έργα συντήρησης που κυμαίνονται από 30% μέχρι και 100%. Πολλές περιπτώσεις οφείλονται σε μηχανικά αίτια, απουσία των απαραίτητων, ολοκληρωμένων και συστηματικών εργασιών (π.χ. η σωστή συντήρηση του δικτύου πρέπει να λαμβάνει υπόψη τις διαστολές και συστολές που συνδέονται με τις μεγάλες αλλαγές στις θερμοκρασίες, ανάλογα την εποχή).

Μόλις στις 31 Μάη, δημοσιεύτηκε έκθεση του Συμβουλίου Σιδηροδρόμων που μεταξύ άλλων ζητούσε «επείγουσα δράση» για να αντιμετωπιστούν οι ελλείψεις σε ανθρώπινο δυναμικό και οι πολλές ώρες εργασίας διαφόρων ειδικοτήτων, που συνδέονταν και αυτές με τα αυξημένα δυστυχήματα...

Επιχειρώντας να παραβλέψει όλα τα παραπάνω και να περιοριστεί στο «ανθρώπινο λάθος», ο υπουργός Σιδηροδρόμων, Ασουίνι Βαϊσνάου, δήλωσε ότι «η αλλαγή που έγινε κατά την ηλεκτρονική σύμπλεξη ευθύνεται για το δυστύχημα».

Αλληλεγγύη από το ΠΑΜΕ

Σε μήνυμά του προς τα συνδικάτα της Ινδίας, το ΠΑΜΕ εκφράζει τα θερμά του συλλυπητήρια και βαθιά θλίψη για το πολύνεκρο δυστύχημα.

Οπως τονίζει, μεταξύ άλλων, «τα συνδικάτα και η Ομοσπονδία Σιδηροδρομικών Ινδίας καταγγέλλουν ότι και στην Ινδία οι κυβερνήσεις θεωρούν "κόστος" τη συντήρηση των αναγκαίων υποδομών και την επιβολή μέτρων που διασφαλίζουν την ασφάλεια των μεταφορών. Οι κυβερνήσεις έχουν επιβάλει και στους σιδηρόδρομους πολιτική "ελαστικών" εργασιακών σχέσεων, με ενοικιαζόμενους εργαζομένους αλλά και υποστελέχωση των σιδηροδρομικών υπηρεσιών, με μείωση του αναγκαίου προσωπικού. Οπως καταγγέλλουν τα συνδικάτα, οι ελλείψεις σε προσωπικό έχουν οδηγήσει τους εργαζόμενους σε δουλειά χωρίς ανάπαυση κ.ά.».

Καταλήγοντας, το ΠΑΜΕ καλεί «η θλίψη και η οργή μας να γίνουν δύναμη οργάνωσης και αγώνα. Να ακουστεί πιο δυνατά, σε κάθε γωνιά της Γης το σύνθημα "Οι ζωές μας ή τα κέρδη τους"».


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ