Υπογράμμισε ότι αυτήν την αδιαμφισβήτητη πραγματικότητα δεν μπορεί να την κρύψει η κυβέρνηση, όσο και αν πασχίζει να κάνει το μαύρο άσπρο. Οπως εξήγησε, εδώ δεν μιλάμε για απλή ενοποίηση - που και αυτό θα ήταν πολύ προβληματικό όταν μιλάς για ενοποίηση δικαστηρίων με διαφορετική αρμοδιότητα - αλλά για συγχωνεύσεις και καταργήσεις δικαστικών υπηρεσιών.
Ως προς τον ισχυρισμό της κυβέρνησης ότι έτσι θα προκύψει εξοικονόμηση πόρων και προσωπικού για να επιταχυνθεί η δικαιοσύνη, ο Γ. Γκιόκας ξεκαθάρισε πως «αυτή η επιτάχυνση δεν θα αφορά τα λαϊκά στρώματα, τους εργαζόμενους, τους απλούς πολίτες που έχουν ανάγκη από μια εύκολη και φθηνή πρόσβαση στη Δικαιοσύνη για να βρουν το δίκιο τους, ειδικά οι πιο αδύναμοι. Αυτή η επιτάχυνση θα αφορά τις υποθέσεις μεγάλου οικονομικού και επενδυτικού ενδιαφέροντος».
Εξήγησε ότι όπως θα υπάρχουν νοσοκομεία και πανεπιστήμια «δύο ταχυτήτων», έτσι θα υπάρχουν και δικαστήρια «δύο ταχυτήτων». Από τη μία θα υπάρχουν τα fast track δικαστήρια των μεγάλων υποθέσεων και όσων έχουν να πληρώσουν, και από την άλλη τα δικαστήρια για τον κοσμάκη για τον οποίο θα ορθωθεί ένα ακόμη μεγαλύτερο τείχος για την πρόσβαση στη Δικαιοσύνη.
Αυτή η εκτίμηση του ΚΚΕ δεν είναι αυθαίρετη, στηρίζεται στο ίδιο το κείμενο του νομοσχεδίου, καθώς στην αιτιολογική έκθεση αναφέρεται πως στόχος είναι «η εμπιστοσύνη των επενδυτών και των επιχειρηματιών στο οικονομικό περιβάλλον της χώρας, μέσα από τη γρήγορη επίλυση των νομικών διαφορών», υπογράμμισε ο βουλευτής του ΚΚΕ. «Και φυσικά, στα Ειρηνοδικεία τα οποία καταργείτε δεν πάνε ούτε οι επιχειρηματίες ούτε οι επενδυτές», ανέφερε.
Υπενθύμισε ότι πάνω από δέκα νομοσχέδια τα τελευταία χρόνια, με όλες τις κυβερνήσεις, ευαγγελίζονταν την επιτάχυνση της απονομής δικαιοσύνης, αλλά το μόνο που έκαναν ήταν να δημιουργήσουν «μια πιο ακριβή Δικαιοσύνη, πιο ταξική, πιο εχθρική και πιο δυσπρόσιτη για τον λαό και τους εργαζόμενους. Από την αύξηση των παραβόλων και τον εξωδικαστικό συμβιβασμό, την αναθεώρηση των Κωδίκων, μέχρι την ιδιωτικοποίηση τομέων της Δικαιοσύνης».
Αναφέρθηκε επίσης στην ψηφιοποίηση, επικαλούμενος την αντίστοιχη εμπειρία από τα Κτηματολόγια, όπου μια απλή αγοραπωλησία ή μια εξάλειψη υποθήκης που πριν από δέκα χρόνια διεκπεραιωνόταν σε 5 και σε 10 μέρες, τώρα χρειάζεται μέχρι και ενάμιση χρόνο από τις υποστελεχωμένες υπηρεσίες. Και εκεί, κατά προτεραιότητα καταχωρούνται οι πράξεις που αφορούν μεγάλα επενδυτικά σχέδια. «Αρα, λοιπόν, το νομοσχέδιο είναι κομμένο και ραμμένο στα συμφέροντα του κεφαλαίου που θέλει μια Δικαιοσύνη στα μέτρα του και στην απόλυτη υπηρεσία του», είπε. Γι' αυτό, άλλωστε, το σχετικό νομοσχέδιο είναι ενταγμένο στα προαπαιτούμενα του Ταμείου Ανάκαμψης, όπως σημείωσε.