Στο ερώτημα που μπήκε έντονα στη συζήτηση, γιατί έρχεται τώρα η κυβέρνηση να κυρώσει τη Σύμβαση της Λισαβόνας, 26 χρόνια μετά την υπογραφή της, η εισηγήτρια του ΚΚΕ, Αφροδίτη Κτενά, σημείωσε ότι «σήμερα έχει γίνει κατορθωτό μετά από εργώδεις προσπάθειες τόσων και τόσων κυβερνήσεων να διαμορφωθεί το θεσμικό πλαίσιο που θα μπορεί να την υποδεχθεί:
Πρόσθεσε ότι «η Σύμβαση ανοίγει διάπλατα την πόρτα για την αναγνώριση των αποφοίτων των κολεγίων και ακαδημαϊκά πλέον».
Τόνισε πως «ο κύριος λόγος που εξυπηρετεί αυτή η Σύμβαση όπως εξάλλου και η Μπολόνια είναι ένας: Η δημιουργία μιας μεγάλης δεξαμενής απασχολήσιμων με προσόντα για τη διαλογή εργαζομένων από τους εργοδότες. Μην ξεχνάμε ότι το "προσόν" δεν υπόσχεται πρόσβαση στο επάγγελμα, εξασφαλίζει ωστόσο μια θέση στην αρένα». Ενώ επισήμανε ότι η κυβέρνηση δείχνει «βιασύνη για την υπογραφή της όταν ακόμα δεν έχει τακτοποιηθεί το εσωτερικό μπάχαλο με τα επαγγελματικά δικαιώματα».
Μεταφέροντας τα λόγια των φοιτητών από το Μέτωπο Αγώνα Σπουδαστών για τη Σύμβαση, ξεκίνησε την τοποθέτησή της η βουλευτής του ΚΚΕ Σεμίνα Διγενή, σημειώνοντας ότι «τη στιγμή που οι εστιακοί φοιτητές ψήνονται μέσα στα δωμάτιά τους σε τριτοκοσμικές συνθήκες χωρίς κλιματισμό σε καύσωνα, που χιλιάδες φοιτητές σκέφτονται πώς θα συνεχίσουν τις σπουδές τους με την ακρίβεια που θερίζει, που χιλιάδες μαθητές και οι οικογένειές τους έχουν εξοργιστεί από τα θέματα των Πανελλαδικών Εξετάσεων που σπρώχνουν στο πλάι της ΕΒΕ ακόμα περισσότερους εκτός δημόσιων πανεπιστημίων... η κυβέρνηση φέρνει στη Βουλή τη συγκεκριμένη Σύμβαση».
Το ότι η Ελλάδα είναι η μόνη χώρα της ΕΕ που δεν έχει ακόμα υπογράψει τη Σύμβαση, πρόσθεσε η Σ. Διγενή, έχει να κάνει:
Εκανε λόγο για «άνοιγμα της αγοράς» με όρους πλιάτσικου, περιγράφοντας χαρακτηριστικά ότι η κυβέρνηση «επιτρέπει σε όποιον έχει λεφτά να περνάει από ίδρυμα σε ίδρυμα για να αγοράζει πιστωτικές μονάδες (και να συρράπτει τελικά έναν τίτλο σπουδών). Εναν τίτλο που θα οδηγεί σε προσόν ισότιμο με αυτό κάποιου άλλου που πέρασε τη σκληρή δοκιμασία των πανελλαδικών (πνευματικά, ψυχικά και οικονομικά), κόπιασε να πάρει το πτυχίο του σε ένα δημόσιο πανεπιστήμιο (όπου κατά τεκμήριο οι φοιτητές "ιδρώνουν τη φανέλα") με συμπαγές, ενιαίο και συνεκτικό πρόγραμμα σπουδών (παρά τα όποια προβλήματα) που είναι και ο μόνος τρόπος για αποφοίτους με διαχρονική αξία κι όχι με δεξιότητες που λήγουν στο εξάμηνο».