Με καθυστέρηση σχεδόν 20 χρόνων, χτες στο Καλπάκι υπογράφηκε η σύμβαση για το έργο της επέκτασης της Ιόνιας Οδού από τα Ιωάννινα έως την Κακαβιά, παρουσία του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη.
Η κατασκευή του τμήματος Ιωάννινα - Κακαβιά, μήκους 67,5 χλμ., ολοκληρώνει την Ιόνια Οδό, που ξεκινά από το Αντίρριο και θα καταλήγει στο συνοριακό πέρασμα της Κακαβιάς. Αποτελεί ένα από τα τελευταία τμήματα της Αδριατικής Οδού (Σλοβενία, Κροατία, Βοσνία - Ερζεγοβίνη, Μαυροβούνιο, Αλβανία και Ελλάδα) και εντάσσεται στο Διευρωπαϊκό Δίκτυο Μεταφορών. Ετσι, το έργο, που «σερνόταν» για δεκαετίες, εντάχθηκε τελικά σε χρηματοδότηση από το Επενδυτικό Πλαίσιο Δυτικών Βαλκανίων (WBIF) για τα έργα που στηρίζουν την ένταξη των Δυτικών Βαλκανίων στην ΕΕ, με φόντο τις γεωπολιτικές αντιπαραθέσεις για τον έλεγχο της περιοχής από αντίστοιχους σχεδιασμούς της Ρωσίας και της Κίνας. Επιβεβαιώνεται δηλαδή ότι δεν υπάρχει πρότζεκτ που να μην αφορά την κερδοφορία του κεφαλαίου και την περαιτέρω πολεμική προετοιμασία.
Ετσι, ο πρωθυπουργός χαρακτήρισε την υπογραφή της σύμβασης «την καλύτερη γέφυρα» για την παρουσίασή του σήμερα στη Σύνοδο ΕΕ - Δυτικών Βαλκανίων, όπου η Ελλάδα επιδιώκει πρωταγωνιστικό ρόλο στην εξυπηρέτηση των ιμπεριαλιστικών σχεδιασμών με στόχο τη στήριξη της δράσης των ελληνικών επιχειρηματικών ομίλων στην περιοχή.
Σε αυτό το πλαίσιο, με τις συνηθισμένες τυμπανοκρουσίες για τους οδικούς άξονες που χρυσοπληρώνει ο ελληνικός λαός για να αυγατίζουν τα κέρδη τους οι κατασκευαστικοί και άλλοι επιχειρηματικοί όμιλοι, ο Κυρ. Μητσοτάκης προσέδωσε στο έργο γεωπολιτική διάσταση, καθώς θα συνδέει και την Αλβανία. Παράλληλα έστειλε μηνύματα προς την αλβανική ηγεσία ότι «η Ελλάδα παραμένει ρυθμιστής της ταχύτητας με την οποία η Αλβανία θα κινείται προς την Ευρώπη», εξαρτώντας δήθεν αυτήν την πορεία από την ικανοποίηση των αιτημάτων της ελληνικής μειονότητας.