Σύμφωνα με αυτά, τα «ματωμένα πλεονάσματα» σπάνε πλέον το ένα ρεκόρ μετά το άλλο, ξεπερνώντας ακόμα και τις αναθεωρημένες προβλέψεις που περιέχονταν στο σχέδιο του προϋπολογισμού του 2025 που ψηφίστηκε την περασμένη Κυριακή.
Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με τα στοιχεία αυτά:
Είναι χαρακτηριστικό πως η «υπεραπόδοση» για έναν ακόμη μήνα είναι τέτοια, ώστε οι εκτιμήσεις των οικονομικών επιτελείων δεν αποκλείουν να πιαστεί ακόμη κι αυτό το «ορόσημο» των 70 δισ. (!) φόρων που είναι ο στόχος της επόμενης χρονιάς... ήδη από φέτος, δείχνοντας έτσι και το ατελείωτο «πογκρόμ» του αστικού κράτους σε βάρος των εργαζομένων, των αυτοαπασχολούμενων και φτωχών αγροτών.
Αυτά ούτως ώστε, όπως επιβεβαιώθηκε και από την πρόσφατη συζήτηση για τον προϋπολογισμό, το αστικό κράτος να χρηματοδοτήσει τους νέους εξοπλισμούς και την πολεμική εμπλοκή με πάνω από 7 δισ. και συνολικότερα να δώσει «κίνητρα» για τη στροφή στην πολεμική οικονομία με άλλα τόσα και παραπάνω για το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων που θα ξεκοκαλίσουν οι επιχειρηματικοί όμιλοι, όπως και για την πρόωρη αποπληρωμή κι άλλων δανείων που φορτώθηκαν τα προηγούμενα χρόνια στις πλάτες του λαού.
Ολα αυτά προσπαθούν να «κουκουλώσουν» και η κυβέρνηση και τα αστικά επιτελεία, αξιοποιώντας και τη σχετική τριμηνιαία έκθεση του Γραφείου του Προϋπολογισμού του Κράτους στη Βουλή (ΓΠΚΒ) που δημοσιεύτηκε χτες και που μιλάει για τα «2 δισ. παραπάνω έσοδα από την καταπολέμηση της φοροδιαφυγής», δείχνοντας εμμέσως πλην σαφώς ως «ένοχους» αυτοαπασχολούμενους και επαγγελματίες και τα εκατοντάδες εκατομμύρια με τα οποία τους χαράτσωσε φέτος η κυβέρνηση.
Το ΓΠΚΒ δείχνει εξάλλου προς την ακόμη πιο αποφασιστική συνέχιση αυτής της πολιτικής (που αποτυπώνεται και στο Μεσοπρόθεσμο, όπως και στον προϋπολογισμό που ψηφίστηκε), σημειώνοντας πως «η εφαρμοζόμενη πολιτική φορολογικής συμμόρφωσης θα πρέπει να συνεχισθεί, στοχεύοντας στην όσο το δυνατόν πιο "ορθή" ιεράρχηση (ranking) εστιών φορολογικής παραβατικότητας. Για την αποτελεσματικότερη επίτευξη αυτού του στόχου, αλγόριθμοι μεγάλων δεδομένων (...) μπορούν να βοηθήσουν, διευκολύνοντας τον αποτελεσματικό στρατηγικό σχεδιασμό στοχευμένων ελέγχων. Τα πρόσθετα φορολογικά έσοδα μπορούν να χρησιμοποιηθούν τόσο για κοινωνικό μέρισμα (βραχυχρόνιο όφελος) όσο και για αποπληρωμή χρέους (μακροχρόνιο όφελος). Επιπρόσθετα, θεωρούμε ιδιαίτερα σημαντικό να ενταθεί η προσπάθεια προκειμένου η Ελλάδα να καταφέρει το συντομότερο δυνατό να καταρτίζει πλεονασματικούς ή ισοσκελισμένους προϋπολογισμούς. Μία τέτοια εξέλιξη θα έχει ιδιαίτερα θετικό αντίκτυπο στις προοπτικές της χώρας και θα επιταχύνει τις αναβαθμίσεις του αξιόχρεού της, συμπαρασύροντας το κόστος δανεισμού του Δημοσίου και χρηματοδότησης της οικονομίας προς τα κάτω», τη «φτηνότερη» χρηματοδότηση βασικά στους επιχειρηματικούς ομίλους.
Ακόμη πιο αποκαλυπτικός και για τις «προτεραιότητες» του αστικού κράτους, ο επικεφαλής του Γραφείου, Γ. Τσουκαλάς, ο οποίος σε σχετική ερώτηση ξεκαθάρισε πως αντί της μείωσης των έμμεσων φόρων που έχουν γονατίσει τα λαϊκά νοικοκυριά, είναι προτιμότερη η μείωση των άμεσων και συγκεκριμένα των ελάχιστων «βαρών στην εργασία» που έχουν απομείνει για τους ομίλους! Οπως ακριβώς δηλαδή κάνει η κυβέρνηση, φτάνοντας να παρουσιάζει τις κάθε είδους φοροαπαλλαγές και εισφοροαπαλλαγές του κεφαλαίου που νομοθετεί ως... αύξηση του εισοδήματος των εργαζομένων που θα πληρώσουν και με νέες απώλειες.
Οι προτεραιότητες άλλωστε «φωνάζουν» και στα υπόλοιπα σημεία της έκθεσης, με το Γραφείο να εκτιμά πως ο ρυθμός μεγέθυνσης των συνολικών επενδύσεων διαμορφώνεται σε ένα εύρος πρόβλεψης μεταξύ 7,1% και 9,5%, με πιθανότερη εκτίμηση για το 2025, ανάλογα και με τη διάθεση των πόρων του Ταμείου Ανάκαμψης, ανάλογα δηλαδή πόσο αποφασιστικά θα συνεχίσει να τσακίζει τον λαό η κυβέρνηση με νέα αντιλαϊκά «προαπαιτούμενα», ώστε να στρώσει τσιμπούσι κερδοφορίας για το κεφάλαιο.