Το πόρισμα για την τραγωδία με το ελικόπτερο του ΕΚΑΒ
Πρόκειται για τη μοιραία πτήση του ελικοπτέρου του ΕΚΑΒ, που απογειώθηκε στις 14 Γενάρη 2001 από την Πάτμο για να μεταφέρει στην Αθήνα τον 75χρονο ασθενή Αγαπητό Βαρκάδο, με πιλότο τον Ιταλό Αντ. Βακάρι και συγκυβερνήτη τον Παν. Κοταδέλη. Στο ελικόπτερο επέβαιναν επίσης η γιατρός Σοφία Μπεφόν και ο νοσηλευτής Γιώργος Λεβετζόνης.
Ουσιαστικά με το πόρισμα καταλογίζονται ευθύνες βαρύτατης αμέλειας στην Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ) και στο ΕΚΑΒ, αν και οι συντάκτες του επιχειρούν να τις υποβαθμίσουν, κάνοντας λόγο για «συμβάλλοντες παράγοντες». Ωστόσο, για τους μεν αρμόδιους του ΕΚΑΒ, επισημαίνεται ότι αν και γνώριζαν ότι η «Helitalia» είχε σοβαρές ελλείψεις στην επιχειρησιακή και οργανωτική της υποδομή, εντούτοις εξακολουθούσε να τη χρησιμοποιεί. Τις σοβαρές ελλείψεις είχαν επισημάνει τα μέλη της επιτροπής, που είχε συγκροτήσει η ίδια η διοίκηση του ΕΚΑΒ!
Για την ΥΠΑ αναφέρεται ότι δε φρόντισε - ως όφειλε - να ελέγξει τη λειτουργία της «Helitalia», ώστε να της ζητήσει είτε να συμμορφωθεί είτε να της αφαιρέσει την άδεια.
Οι κύριες ευθύνες καταλογίζονται στους δύο πιλότους του ελικοπτέρου. Στον μεν Ιταλό κυβερνήτη, επειδή επέλεξε να κατευθύνει το ελικόπτερο - διασχίζοντας την καταιγίδα - στο αεροδρόμιο του Ελληνικού, αντί του αεροδρομίου της Σύρου, όπως είχε υποδειχτεί στους πιλότους από τις αρμόδιες υπηρεσίες, λόγω της σφοδρής κακοκαιρίας που μαινόταν σε ακτίνα 20 μιλίων από το Ελληνικό. Στον δε συγκυβερνήτη, επειδή δεν πίεσε όσο έπρεπε τον κυβερνήτη, ώστε να τον μεταπείσει για προσγείωση στη Σύρο.