Παρασκευή 20 Δεκέμβρη 2002
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 29
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΝΑΥΤΕΡΓΑΤΕΣ
Μέτωπο αγώνα για εφ' όλης της ύλης αντεπίθεση

Σειρά πρωτοβουλιών για την οργάνωση των αγώνων των ναυτεργατών προκειμένου να αναχαιτίσουν την εφ' όλης της ύλης επίθεση σε βάρος τους, που έχει εξαπολύσει το μέτωπο εφοπλιστών- κυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ, αναλαμβάνουν τα ταξικά ναυτεργατικά σωματεία ΠΕΜΕΝ και «ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ», οι οποίες θα αρχίσουν να ξεδιπλώνονται από το πρώτο 15ήμερο του Γενάρη. Η αρχή θα γίνει με την κήρυξη απεργίας των πληρωμάτων όλων των πορθμειακών γραμμών της χώρας το πρώτο δεκαπενθήμερο του Γενάρη, θα ακολουθήσουν αγωνιστικές κινητοποιήσεις των σπουδαστών στις Ακαδημίες Εμπορικού Ναυτικού (ΑΕΝ) και των ναυτεργατών που φοιτούν στις ναυτικές σχολές επανακατάρτισης (ΚΕΣΕΝ), και έπεται συνέχεια.

Οι σχετικές αποφάσεις για το νέο γύρο αγωνιστικών κινητοποιήσεων ανακοινώθηκαν χτες στη διάρκεια συνέντευξης Τύπου που οργάνωσαν οι Ενώσεις των Μηχανικών και των Θερμαστολαδάδων, στην οποία συμμετείχαν ο πρόεδρος του Σωματείου των ναυτεργατών της πορθμειακής γραμμής Ρίου-Αντιρρίου, Γ. Ασημακόπουλος, ο πρόεδρος και ο αντιπρόεδρος του Συλλόγου Σπουδαστών της ΑΕΝ Ασπροπύργου, Γ. Γραμμάτικας και Μ. Δεσποτάκης, αντίστοιχα.

Από τους συνδικαλιστές και τους σπουδαστές κατατέθηκε πλούσιος κατάλογος συγκεκριμένων στοιχείων, που αποδεικνύουν ότι σήμερα ολόκληρη η ναυτεργατική οικογένεια, από τον πρωτοετή σπουδαστή στις ναυτικές σχολές μέχρι τον τελευταίο συνταξιούχο, βρίσκεται αντιμέτωπη με τρομακτικές αλλαγές, που δίνουν τη χαριστική βολή σε μια σειρά κατακτήσεων και γυρίζουν τη θέση του ναυτεργάτη πολλά χρόνια πίσω, για να αρπάξουν ακόμη περισσότερα προκλητικά υπερκέρδη οι εφοπλιστές.

Το τελευταίο «φρούτο» είναι το νομοσχέδιο για τις αλλαγές στη Ναυτική Εκπαίδευση, το οποίο φέρει ανάγλυφη την εφοπλιστική σφραγίδα και έχει στόχο την προσαρμογή της εκπαίδευσης, όπως είπε ο πρόεδρος της ΠΕΜΕΝ, Γ. Τούσσας, «στις ανάγκες μιας αγοράς εργασίας που θα χαρακτηρίζεται από την ευελιξία και την υποαπασχόληση, από την κατάργηση βασικών εργασιακών δικαιωμάτων που κατέκτησαν οι ναυτεργάτες με αγώνες».

Πρόκειται για μια «εκπαίδευση» και «μετεκπαίδευση» - συνέχισε ο συνδικαλιστής - ελαστική που θα παρέχεται μέσα από ένα κύκλωμα το οποίο θα ελέγχουν οι εφοπλιστές μέσα από τα λεγόμενα ιδιωτικά εκπαιδευτικά κέντρα και την «ιδιωτική ναυτική κατάρτιση». Ετσι, «θα εξυπηρετείται ο στόχος της εκμετάλλευσης φτηνότατης εργατικής δύναμης, θα ισχυροποιείται ο μηχανισμός ομηρίας των ναυτεργατών και θα εξασφαλίζουν οι εφοπλιστές αναξιόπιστα πτυχία που θα εκφράζουν υποβαθμισμένες ευκαιριακές γνώσεις». Σπουδαστές και ναυτεργάτες κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου και για την ασφάλεια της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα.

Του νομοσχεδίου αυτού προηγήθηκε τροπολογία του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας που ψηφίστηκε στη Βουλή για τις συντάξεις του ΝΑΤ. Η τροπολογία, όπως ειπώθηκε από τον πρόεδρο του «ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ», Ι. Μανουσογιαννάκη, και τον Γ. Ασημακόπουλο, πλήττει βάναυσα τις συντάξεις των ναυτεργατών των πλοίων κάτω των 4.500 κοχ, των πορθμείων, ρυμουλκών και άλλων κατηγοριών, και εξήγησαν: Οι συντάξεις αυτές καθορίζονταν με βάση τη Συλλογική Σύμβαση Εργασίας της ακτοπλοΐας, ενώ τώρα θα καθορίζονται με τις αντίστοιχες κλαδικές ΣΣΕ, των οποίων οι αποδοχές είναι κατά πολύ χαμηλότερες. Ενδεικτικά αναφέρθηκε από τον πρόεδρο ότι ο μισθός στην ακτοπλοΐα στους μηχανικούς είναι περίπου 2.053 ευρώ, ενώ στα πορθμεία 1.092.

Τώρα κυβέρνηση και εφοπλιστές έχουν «βάλει μπρος» για την κατάργηση του Γραφείου Ευρέσεως Ναυτικής Εργασίας και τη μετατροπή του σε ναυτιλιακό ΟΑΕΔ, που θα λειτουργεί στο πλαίσιο των ιδιωτικών γραφείων εύρεσης εργασίας. Αυτό σημαίνει, σύμφωνα με τους συνδικαλιστές, χτύπημα μιας κατάκτησης του ναυτεργατικού συνδικαλιστικού κινήματος του 1920, η οποία βασίζεται στη Διεθνή Σύμβαση 9 και επιχειρείται ουσιαστικά η νομιμοποίηση των γραφείων των δουλεμπόρων- ναυτιλιακών πρακτόρων.

Αυτά έρχονται να προστεθούν στην ένταση της άγριας εκμετάλλευσης που έχουν επιβάλει οι εφοπλιστές σε βάρος των ναυτεργατών με τις αυθαίρετες μειώσεις των οργανικών συνθέσεών τους, την κατάφωρη παραβίαση των Συλλογικών Συμβάσεων, την ένταση της τρομοκρατίας στα καράβια, την κατάργηση του καμποτάζ που τινάζει στον αέρα θεμελιώδη εργασιακά δικαιώματα, και πάει λέγοντας.

Τα δύο σωματεία επισήμαναν τις ιστορικές ευθύνες που φέρει η νόθα πλειοψηφία της διοίκησης της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας, και συγκεκριμένα οι συνδικαλιστές των ΠΑΣΚΕ-ΔΑΚΕ-ΑΠ, που στηρίζουν ευθέως την αντεργατική πολιτική, και κατήγγειλαν ότι σήμερα, 28 χρόνια από τη μεταπολίτευση, εξακολουθεί να ισχύει στο συνδικαλιστικό κίνημα των ναυτεργατών ό,τι πιο αντιδημοκρατικό και αναχρονιστικό. Στη συνέχεια κατέθεσαν το διεκδικητικό τους πλαίσιο, συνολικά για τη ναυτιλία, του οποίου μπούσουλας είναι μια ναυτιλιακή πολιτική που υπηρετεί τα συμφέροντα των ναυτεργατών και όχι του εφοπλιστικού κεφαλαίου.

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
Στημένη φιέστα εφοπλιστών - υπουργείου Ναυτιλίας (2016-12-21 00:00:00.0)
Η συντονισμένη επίθεση απαιτεί ενιαία απάντηση (2008-01-15 00:00:00.0)
Κατάληψη της Ακαδημίας Εμπορικού Ναυτικού (2003-02-04 00:00:00.0)
Οι αυριανοί βαρδιάνοι γράφουν ιστορία (2003-01-30 00:00:00.0)
Πρόσω ολοταχώς (2003-01-30 00:00:00.0)
Αντιστέκονται στην υποβάθμιση της ναυτικής εκπαίδευσης (2002-12-20 00:00:00.0)

Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ