Τρίτη 13 Μάη 2003
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 23
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΣΥΝΟΔΟΣ ΥΠΟΥΡΓΩΝ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ
Σημαία ευκαιρίας σ' όλο τον κοινοτικό στόλο

Πάνω στο πολυτελές επιβατηγό πλοίο της ΑΝΕΚ «ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΣ ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ» και μεταξύ λουκούλλειων γευμάτων, περιηγήσεων στα νησιά του Αιγαίου και του Ιονίου, αρχίζει μεθαύριο Πέμπτη, 15 του μήνα, η άτυπη Σύνοδος των υπουργών αρμόδιων για θέματα Ναυτιλίας και Μεταφορών της Ευρωπαϊκής Ενωσης. Εκεί, κάνοντας την κρουαζιέρα τους - για να γίνει ακόμα πιο χειροπιαστό ότι όλο αυτό το σινάφι έχει δυσθεώρητη απόσταση από τον εργαζόμενο λαό - οι υπουργοί θα προγραμματίσουν την εφ' όλης της ύλης επίθεση, που ετοιμάζεται να εξαπολύσει το εφοπλιστικό κεφάλαιο σε βάρος κάθε κατάκτησης, κάθε εργασιακού δικαιώματος των Ελλήνων και Ευρωπαίων ναυτεργατών, για να αυξήσει τα ήδη εξωφρενικά υπερκέρδη του, μειώνοντας ακόμα πιο δραστικά την τιμή της εργατικής δύναμης.

Το σχετικό κείμενο εργασίας, που έχει συντάξει το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας, παρά τις βαρύγδουπες εκφράσεις που περιέχει περί βελτίωσης συνθηκών εργασίας στα καράβια, αύξησης της απασχόλησης και διάφορα άλλα τέτοια, δεν μπορεί να κρύψει από τα στοιχεία που παραθέτει, τον άκρως αντιδραστικό χαρακτήρα της Ευρωπαϊκής Ενωσης και ότι έρχονται νέα ακόμα πιο σκληρά μέτρα σε βάρος των ναυτεργατών, επιβεβαιώνοντας έτσι σε όλους τους τόνους το ρόλο της Ελληνικής Προεδρίας, όπως αυτός αποκαλύφθηκε από την πρώτη στιγμή από τις ταξικές δυνάμεις του Πανεργατικού Αγωνιστικού Μετώπου.

Πιο συγκεκριμένα, από τις αρχές του 1980 μέχρι και σήμερα, τα αποτελέσματα σε βάρος συνολικά των κοινοτικών ναυτεργατών είναι δραματικά. Από τις 380 χιλιάδες, που μετρούσαν στις αρχές τις δεκαετίας του 1980, σήμερα απέμειναν, σύμφωνα με στοιχεία που παραθέτει το σχετικό κείμενο του ΥΕΝ, 180 χιλιάδες κοινοτικοί ναυτεργάτες! Την ίδια περίοδο, οι εφοπλιστές, κυρίως οι Ελληνες, τριπλασίασαν τον στόλο τους και, βέβαια, τα υπερκέρδη τους, ενώ ταυτόχρονα τα προνόμια από τις κυβερνήσεις, τόσο της ΝΔ όσο και του ΠΑΣΟΚ, από τότε μέχρι και σήμερα, πέφτουν «βροχή».

Τώρα, οι υπουργοί καλούνται να αποφασίσουν και νέα μέτρα για τη «βελτίωση της ανταγωνιστικότητας του κοινοτικού στόλου», ώστε «να προσελκύσει περισσότερα ποιοτικά πλοία στα κοινοτικά νηολόγια». Αυτό, σε απλή μετάφραση, σημαίνει μέτρα τέτοια που οι κοινοτικές σημαίες, όπως η ελληνική, να ...γίνουν ισάξιες με τα πανιά ευκαιρίας. Δηλαδή, χτύπημα Συλλογικών Συμβάσεων, συνολικά ασφαλιστικών και εργασιακών δικαιωμάτων. Ακόμα, να καθορίσουν τις «κοινοτικές κατευθυντήριες γραμμές για τις κρατικές ενισχύσεις στον τομέα των θαλάσσιων μεταφορών, ιδιαίτερα των σημείων με τα οποία παρέχονται κίνητρα για τη διατήρηση της ανταγωνιστικότητας».

Ιδιαίτερη σημασία θα δοθεί, όπως προκύπτει από το κείμενο, στον τομέα της ναυτικής εκπαίδευσης. Μάλιστα, «πιλότο» για την Ευρωπαϊκή Ενωση θα αποτελέσει το νομοθετικό τερατούργημα που έχει εκπονήσει ο υπουργός των Ελλήνων εφοπλιστών Γ. Ανωμερίτης για τη ναυτική εκπαίδευση και αναμένεται να ψηφιστεί στη Βουλή, του οποίου στόχος είναι, ακριβώς μέσα από την ιδιωτικοποίηση και την υποβάθμιση της εκπαίδευσης, η «έκδοση» φτηνών ναυτεργατών.

Από την άλλη πλευρά, κατά τη διάρκεια της Συνόδου στον Πειραιά αναλαμβάνονται μια σειρά από πρωτοβουλίες για την αποκάλυψη των επιπτώσεων της πολιτικής της Ευρωπαϊκής Ενωσης σε βάρος των συνολικά των εργαζομένων στη ναυτιλία, στη ναυπηγοεπισκευαστική βιομηχανία και τα λιμάνια.

Οι πρωτοβουλίες αυτές θα εγκαινιαστούν με τη συνέντευξη Τύπου, αύριο Τετάρτη, της Επιτροπής Πόλης της Κομματικής Οργάνωσης Πειραιά του ΚΚΕ, στις 12.30 το μεσημέρι, στην αίθουσα του Βιοτεχνικού Επιμελητηρίου Πειραιά, όπου θα παρουσιαστεί η πρόταση διεξόδου του ΚΚΕ. Την άλλη μέρα, 15 του μήνα, στις 7.30 το απόγευμα, θα γίνει συγκέντρωση στο Δημαρχείο Δραπετσώνας, με ομιλητή τον Γιάννη Μανουσογιαννάκη, μέλος του Γραφείου της ΕΠ της ΚΟΠ.

Παράλληλα, αγωνιστικές πρωτοβουλίες προετοιμάζονται από τα ναυτεργατικά σωματεία ΠΕΜΕΝ και ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ, σε συντονισμό με τη Συντονιστική Επιτροπή Σωματείων Πειραιά.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ