Τετάρτη 27 Αυγούστου 2003
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 16
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Γεφύρι της Αρτας η περιφερειακή οδός

Μετά το μετρό, το τραμ και την υποθαλάσσια αρτηρία, η πόλη «θα» αποκτήσει και θαλάσσια αστική συγκοινωνία

Την επαναφορά του αρχικού σχεδιασμού για ολοκληρωμένους και σύγχρονους κόμβους σε κάθε είσοδο της περιφερειακής οδού προς το πολεοδομικό συγκρότημα Θεσσαλονίκης, καθώς και την άμεση κατασκευή των ανισόπεδων κόμβων Κ6 και Κ7, τη μελέτη και κατασκευή κόμβου στην οδό Λαγκαδά και τον άμεσο προγραμματισμό έργων διανοίξεων των συνδετήριων οδών Ανδρέα Παπανδρέου, Ρήγα Φεραίου, Μεσολογγίου, Επταπυργίου και Ανθέων, διεκδικούν οι δήμοι και οι κοινότητες της Βορειοδυτικής Θεσσαλονίκης (Αγίου Παύλου, Πολίχνης, Σταυρούπολης, Συκεών, Χορτιάτη, Νεάπολης, Ν. Ευκαρπίας και Πεύκων).

Η περιφερειακή οδός Θεσσαλονίκης έχει ξεκινήσει εδώ και 15 χρόνια και ακόμη δεν έχει ολοκληρωθεί. Ο αρχικός σχεδιασμός εγκαταλείφθηκε στην πορεία του χρόνου, με αποτέλεσμα την ένταση των κυκλοφοριακών προβλημάτων και τη μεταφορά τους από την περιφερειακή οδό σε περιοχές αμιγούς κατοικίας των δήμων.

Η κυβέρνηση δεν έκανε πίσω μόνο από τις αρχικές της δεσμεύσεις, αλλά και από τις πιο πρόσφατες. Το 2001 με απόφαση του ΥΠΕΧΩΔΕ ανατέθηκε στην «ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟ ΑΕ» η μελέτη, δημοπράτηση και κατασκευή τεσσάρων κόμβων της ανατολικής περιφερειακής οδού: Νεάπολης - Πολίχνης (Κ6), Επταπυργίου (Κ7), Καυτατζόγλειου (Κ8) και Ανω Τούμπας (Κ9). Το Γενάρη του 2002 αναδείχτηκε ο ανάδοχος για την εκτέλεση των έργων και υπογράφτηκε η σχετική σύμβαση, στην οποία όμως αυθαίρετα, ο κόμβος Κ6 αντικαταστάθηκε από τον κόμβο Κ5 (Νοσοκομείου Παπαγεωργίου).

Σήμερα 2,5 χρόνια μετά, τα έργα περιορίζονται μόνο στους κόμβους Κ8 και Κ9. Στους κόμβους Κ6 και Κ7 επιλέχθηκε να γίνουν κυκλοφοριακές ρυθμίσεις, οι οποίες μπορεί να κατάργησαν τους φωτεινούς σηματοδότες και τη διακοπή της ροής στην περιφερειακή οδό, μετέφεραν όμως όλο τον κυκλοφοριακό φόρτο στις εισόδους των περιφερειακών δήμων και σε οδούς που δεν μπορούν να αντέξουν μεγάλη κυκλοφορία.

Την ίδια ώρα στις ελληνικές καλένδες παραμένει η αναγκαία μελέτη για την κατασκευή του κόμβου στη διασταύρωση της περιφερειακής οδού με την οδό Λαγκαδά, που ουσιαστικά συνδέει τη Θεσσαλονίκη με την Ανατολική Μακεδονία και Θράκη, τον ΠΑΘΕ, και την Εγνατία.

Η θαλάσσια αστική συγκοινωνία

Και θαλάσσια αστική συγκοινωνία «θα» αποκτήσει η Θεσσαλονίκη. Μετά το μετρό, την υποθαλάσσια οδική αρτηρία, το τραμ - έργα που εξαγγέλλονται αλλά δε γίνονται - ήρθε και η σειρά της θαλάσσιας συγκοινωνίας (ΘΑΣ). Ο εμπαιγμός της κυβέρνησης σε βάρος του λαού της Θεσσαλονίκης όχι απλά συνεχίζεται, αλλά διαρκώς μεγαλώνει.

Χτες σε σύσκεψη με τη συμμετοχή δημάρχων και εκπροσώπων του ΟΡΘ, του ΣΑΣΘ, και άλλων φορέων, ο περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας με τη βοήθεια του τεχνικού συμβούλου, που εκπόνησε τη μελέτη, παρουσίασε το νέο μέτρο για την αποσυμφόρηση των κυκλοφοριακών προβλημάτων της Θεσσαλονίκης: Θαλάσσια αστική συγκοινωνία από την πλατεία Ελευθερίας Θεσσαλονίκης μέχρι τη Ν. Μηχανιώνα.

Ενόψει της επίσκεψης του πρωθυπουργού στα εγκαίνια της ΔΕΘ και στο πλαίσιο της προεκλογικής περιόδου, ανακοινώθηκε ότι: Μέχρι τέλος Σεπτέμβρη θα γίνει η πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος για τους ιδιώτες επενδυτές. Εως τότε θα γίνει γνωστή η μελέτη κόστους - οφέλους, που ουσιαστικά θα κρίνει την υλοποίηση ή όχι του έργου. Επίσης, θα αποφασιστεί αν το έργο θα είναι αυτοχρηματοδοτούμενο ή συγχρηματοδούμενο και σε τι ποσοστό, θα καθοριστεί ο φορέας διαχείρισης (ενδεχόμενη συμμετοχή φορέων, δήμων κλπ.) και θα συζητηθεί η πιθανότητα καθορισμού ανταποδοτικών τελών.

Οπως είπε ο περιφερειάρχης Η. Λιακόπουλος, θα προτιμηθεί η συγχρηματοδότηση του έργου, παρά η επιδότηση στο εισιτήριο, που όπως εκτιμά θα κυμανθεί κοντά στο 1 ευρώ.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσίασε ο τεχνικός σύμβουλος, το κόστος υποδομών εκτιμάται στα 17 εκατ. ευρώ. Αυτό μπορεί να μειωθεί ανάλογα με τις στάσεις που θα αποφασιστεί να γίνουν (ο μέσος όρος κόστους για κάθε στάση υπολογίζεται στο 1,5 εκατ. ευρώ). Επιπλέον, θα πρέπει να συνυπολογιστεί και το κόστος απόκτησης των πλοίων (1 δισ. δραχμές το ένα).


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ