Τρίτη 28 Οχτώβρη 2003
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 7
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΜΑΣ ΡΩΤΑΤΕ... ΑΠΑΝΤΑΜΕ

Ποια η πολιτική της ΝΔ στην παιδεία και ιδιαίτερα στην τριτοβάθμια εκπαίδευση;

Η ΗΓΕΣΙΑ της ΝΔ έχει εδώ και καιρό παρουσιάσει με τυμπανοκρουσίες το κυβερνητικό της πρόγραμμα για την Παιδεία. Ελάχιστα πράγματα μπορεί να θυμηθεί κάποιος και αυτό για ένα απλό λόγο: Το πρόγραμμα της ΝΔ δε διαφοροποιείται από την πολιτική που εφαρμόζει το ΠΑΣΟΚ ούτε βέβαια από τις γνωστές «ντιρεκτίβες» της ΕΕ. Αυτός είναι ο λόγος άλλωστε που η ηγεσία της ΝΔ έχει αναδείξει την παιδεία σε «εθνικό θέμα», διακηρύσσοντας ότι επιδιώκει την «εθνική συναίνεση» και «συνένωση δυνάμεων».

Επί της ουσίας, ο βασικός άξονας που διαπερνά το πρόγραμμα της ΝΔ για την παιδεία, διατυπώθηκε από τον ίδιο τον Κ. Καραμανλή: «Να συνδεθεί άμεσα η εκπαίδευση και το περιεχόμενο σπουδών με την παραγωγική διαδικασία και την αγορά εργασίας».

ΔΕΝ ΠΡΟΚΕΙΤΑΙ απλά για θεωρητική διακήρυξη, αλλά συνοδεύεται από ένα πακέτο προτάσεων που στοχεύουν στην άμεση υλοποίησή της. Ειδικότερα, όσον αφορά τα ΑΕΙ, το πρόγραμμα της ΝΔ προβλέπει πρώτα «την ένταξή τους στα ευρωπαϊκά δίκτυα», ώστε να γίνει πιο εύκολη υπόθεση η υλοποίηση των σχετικών οδηγιών των Βρυξελλών για τα «ευρωπαϊκά ΑΕΙ», με ό,τι αυτό συνεπάγεται. Η χρηματοδότηση των ΑΕΙ από τον κρατικό προϋπολογισμό μπορεί να διακόπτεται, αν δεν ανταποκρίνεται στο «επιχειρησιακό πρόγραμμα»(!) και στην «αξιολόγηση» που κάνει, κατά το δοκούν, το υπουργείο Παιδείας. Πρόσθετους ταξικούς φραγμούς συνιστούν οι προτάσεις: πρώτον για διαχωρισμό των προγραμμάτων σπουδών σε «δύο περιόδους», τεσσάρων εξαμήνων η καθεμία, όπου η επιτυχής εξέταση στα μαθήματα της πρώτης είναι προϋπόθεση για την παρακολούθηση της δεύτερης περιόδου. Δεύτερον, η πρόταση για κατάργηση της δωρεάν διανομής συγγραμμάτων, αφού πλέον θα χορηγούνται με βάση τη φορολογική δήλωση!

Στα αντιδραστικά μέτρα του προγράμματος περιλαμβάνεται η κατάργηση ουσιαστικά του πανεπιστημιακού ασύλου, για το οποίο πλέον θα αποφασίζει το πρυτανικό συμβούλιο και όχι η Επιτροπή Ασύλου.

«Η ΙΔΙΩΤΙΚΗ πρωτοβουλία έχει το δικαίωμα δραστηριοποίησης στον εκπαιδευτικό χώρο». Αυτός είναι ο δεύτερος άξονας του προγράμματος, ο οποίος εξειδικεύεται τόσο με τη δημιουργία ιδιωτικών (μη κρατικών τα βαφτίζει κομψά) ΑΕΙ, όσο και με την ελεύθερη δράση στις άλλες βαθμίδες της εκπαίδευσης, όπως και στην παραπαιδεία.

Στη δευτεροβάθμια και πρωτοβάθμια εκπαίδευση το πρόγραμμα δεν πρωτοτυπεί ούτε στο ελάχιστο από την εφαρμοζόμενη πολιτική, αφού το Λύκειο παραμένει εξεταστικό κέντρο με ενίσχυση των ταξικών φραγμών μέσω διαφόρων τεστ από το Γυμνάσιο ακόμα.

ΑΚΡΙΒΩΣ επειδή δεν υπάρχει τίποτα ελκυστικό και φιλολαϊκό στο πρόγραμμά της, η ηγεσία της ΝΔ προτιμά να δημαγωγεί αχαλίνωτα, κυρίως μέσα από την επανάληψη χιλιοειπωμένων διαπιστώσεων. Ο Κ. Καραμανλής δε χάνει ευκαιρία να υπενθυμίζει ότι «είμαστε τελευταίοι στην ΕΕ όσον αφορά τις δαπάνες για την Παιδεία», αλλά ξεχνά ότι η πρότασή του για αύξηση των δαπανών στο 5% του ΑΕΠ πάσχει από σκόπιμη αοριστολογία, χωρίς κανένα δεσμευτικό χρονοδιάγραμμα.

Από την άλλη, οι βαρύγδουπες διακηρύξεις της, όπως «πρώτη μας επιλογή είναι η επένδυση στη γνώση», θυμίζουν περισσότερο διαφημιστικά φυλλάδια ιδιωτικών φροντιστηρίων...


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ