Πέμπτη 7 Οχτώβρη 2004
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 25
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
Καταγγελίες από τους οδηγούς φορτηγών

Οι υπάλληλοι οδηγοί φορτηγών αυτοκινήτων υποχρεούνται να παρανομούν μη μπορώντας να αντιδράσουν με την απειλή της απόλυσης. Οι έλεγχοι συνεχίζουν να είναι πλημμελείς, παρόλο που συνεχώς παραβιάζονται τα ωράρια απασχόλησης, δεν καταβάλλονται οι νόμιμες αμοιβές και οι υπερωρίες, οι εργαζόμενοι υποχρεούνται να οδηγούν οχήματα που κινούνται χωρίς νόμιμα χαρτιά, χωρίς ΚΤΕΟ, με φθαρμένα λάστιχα, υπέρβαρα κλπ.

Αυτά κατήγγειλε για μια ακόμη φορά χτες το Συνδικάτο Οδηγών Φορτηγών Αυτοκινήτων ο «ΕΡΜΗΣ» στη διάρκεια συνέντευξης τύπου στη Θεσσαλονίκη, που δόθηκε με αφορμή την πρόσφατη τραγωδία στο «πέταλο» του Μαλιακού. Το Συνδικάτο έχει στοιχεία που αποδεικνύουν ότι στο χώρο των φορτηγών οι οδηγοί απασχολούνται από 12 έως 20 ώρες. Οσον αφορά τα επαγγελματικά διπλώματα οδήγησης, υπάρχουν σοβαρά ερωτηματικά για τον τρόπο απόκτησής τους.

«Για μας τα ατυχήματα στον Αλιάκμονα, στα Τέμπη και τώρα στο Μαλιακό, βρίσκονται στην ασυδοσία της εργοδοσίας και στη μη εφαρμογή της νομοθεσίας, αλλά και στο βωμό του μεγάλου κέρδους», τόνισε ο πρόεδρος του Συνδικάτου, Μιχάλης Παπαδόπουλος.

Πρόσθεσε ότι η «μαφία των μεταφορών», όπως αποκάλεσε τα διάφορα κυκλώματα, έχει εδραιωθεί εδώ και πολλά χρόνια και έχει προκαλέσει διάβρωση σ' όλα τα στάδια.

Υπογράμμισε ότι δεν είναι καθόλου ουσιαστικοί οι έλεγχοι που διεξάγονται στα μεγάλα οχήματα από τα μεικτά συνεργεία των νομαρχιών και ανέφερε χαρακτηριστικά ότι μόνο εισπρακτικά οφέλη υπάρχουν για το Δημόσιο. «Οταν επιβάλλεται σ' ένα φορτηγό πρόστιμο γιατί δεν έχει κάρτα καυσαερίων, ο ιδιοκτήτης το πληρώνει και το όχημα συνεχίζει να ρυπαίνει.. Οταν έχει φθαρμένα λάστιχα, πληρώνει ο ιδιοκτήτης 300 ευρώ και το φορτηγό συνεχίζει το ταξίδι του...», είπε. Εξαίρεση, πρόσθεσε, αποτελεί το κλιμάκιο της Υποδιεύθυνσης Θεσσαλονίκης που το χαρακτήρισε ως πρότυπο λειτουργίας. Επίσης δεν ελέγχεται το βιβλίο δρομολογίων, ούτε γίνεται αλκοτέστ στους οδηγούς των φορτηγών, παρόλο που το έχει ζητήσει επανειλημμένα από τις αρμόδιες υπηρεσίες το Συνδικάτο. Ανύπαρκτος είναι και ο έλεγχος των ξένων φορτηγών, αλλά και όλων των ξένων οχημάτων που έχουν ξένες πινακίδες είτε εργάζονται στην Ελλάδα είτε περνούν τράνζιτ, ενώ δε γίνεται έλεγχος στα σύνορα με τις βαλκανικές χώρες σχετικά με την καταλληλότητα των οχημάτων που εισέρχονται στην Ελλάδα.

«Τα κλιμάκια, ούτε εκσυγχρονίστηκαν, ούτε ποτέ μας κάλεσαν να ακούσουν τις απόψεις μας, τις εμπειρίες μας», σημείωσε.

Γενικότερα, παρόλο που τα συνδικαλιστικά όργανα των εργαζομένων στα φορτηγά αυτοκίνητα έχουν συγκεκριμένες προτάσεις για ασφαλέστερες μεταφορές στους ελληνικούς δρόμους, οι υπεύθυνες κρατικές υπηρεσίες αδιαφορούν.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ