Σάββατο 12 Φλεβάρη 2005
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 25
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΑΚΤΟΠΛΟΪΑ
Οι συχνές βλάβες προειδοποιούν

Οι απανωτές βλάβες στα ακτοπλοϊκά πλοία καλά κρατούν, προειδοποιώντας ότι η παλαιότητα του ακτοπλοϊκού στόλου, η έλλειψη ουσιαστικών ελέγχων, το ασταμάτητο «πήγαινε - έλα» των πλοίων για να καλύψουν τα τεράστια κενά στις ακτοπλοϊκές γραμμές, αποτελούν καθαρή απειλή σε βάρος της ζωής ναυτεργατών και επιβατών και δημιουργούν προϋποθέσεις για τραγικά ναυάγια τύπου «ΣΑΜΙΝΑ». Χτες τα ξημερώματα, το 33χρονο οχηματαγωγό πλοίο «ΑΡΙΩΝ», του εφοπλιστή Καλογεράτου, παρουσίασε βλάβη στο πηδάλιο, καθώς εκτελούσε το δρομολόγιο Πειραιάς - Χίος - Μυτιλήνη. Το ευτύχημα για τους 17 ναυτεργάτες του πληρώματος και τους 18 επιβάτες του, ήταν ότι το καράβι κόντευε να φτάσει στη Χίο και έτσι προσάραξε 25 μέτρα από την ακτή του ακρωτηρίου Κορακιά. Από την προσάραξη, προκλήθηκε εισροή υδάτων στο μηχανοστάσιο και το αντλιοστάσιο.

Τα προβλήματα στο πλοίο, όπως φαίνεται, είναι γνωστά από καιρό και όμως οι αρμόδιες αρχές του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας (Λιμεναρχεία και Κλάδος Ελέγχου Εμπορικών Πλοίων) του δίνουν άδειες απόπλου. Το ίδιο καράβι, στις 16 Γενάρη, εκτελώντας το τακτικό του δρομολόγιο, όταν έφτασε στο λιμάνι της Μυτιλήνης και ξεκίνησε τους χειρισμούς πρυμνοδέτησης, έπεσε με την πρύμνη του, πάνω στην πλώρη του αγκυροβολημένου πλοίου «ΠΑΝΑΓΙΑ ΚΡΗΜΝΙΩΤΙΣΣΑ». Ως αιτία για το ατύχημα, το ΥΕΝ είχε αναφέρει την ...κακοκαιρία!

Με χτεσινή τους ανακοίνωση, ΠΕΜΕΝ και ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ τονίζουν ότι οι συχνές βλάβες στα πλοία όλων των τύπων «επιβεβαιώνουν τις τεκμηριωμένες καταγγελίες των σωματείων μας ότι όσο συνεχίζεται αυτή η αντιναυτεργατική πολιτική, που κριτήριο των επιλογών της έχει την ανταγωνιστικότητα, δηλαδή την αύξηση των κερδών των εφοπλιστών, του μεγάλου κεφαλαίου, θα οξύνονται τα προβλήματα των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών, δημιουργώντας προϋποθέσεις για νέο ναυτικό έγκλημα». Τα σωματεία επισημαίνουν ότι είναι ανάγκη οι ναυτεργάτες, συνολικά οι εργαζόμενοι και οι κάτοικοι των νησιών, να δυναμώσουν την πάλη τους για την ανατροπή αυτής της πολιτικής Ευρωπαϊκής Ενωσης - ΝΔ - ΠΑΣΟΚ, να δημιουργήσουν τις προϋποθέσεις για ριζικές αλλαγές. Στην κατεύθυνση αυτή, επιβάλλεται, σημειώνουν, «η ενίσχυση της συσπείρωσης που έχει επιτευχθεί» με την Παναιγαιακή Συντονιστική Επιτροπή, με νέους αγώνες «για να ανοίξει ο δρόμος, για μια άλλη πολιτική που θα περιλαμβάνει τη δημιουργία Εθνικού Οργανισμού Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών με εργατικό - κοινωνικό έλεγχο».

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
«Σήμα κινδύνου» από το κυνήγι του κέρδους των εφοπλιστών (2019-08-06 00:00:00.0)
Η προσάραξη προειδοποιεί για τη ζοφερή κατάσταση στην ακτοπλοΐα (2017-09-01 00:00:00.0)
Στα όριά τους ναυτεργάτες και νησιώτες (2009-04-28 00:00:00.0)
Νέο εφοπλιστικό έγκλημα (2008-08-22 00:00:00.0)
Απανωτές βλάβες σε πλοία (2005-05-17 00:00:00.0)
Κόντρα στην αγωνιστική διάθεση (2000-10-10 00:00:00.0)

Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ