Παρασκευή 15 Απρίλη 2005
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 17
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΟΛΠ ΑΕ
Ξεφορτώνει τον καρκίνο!

Σχεδιάζει να γεμίσει την προβλήτα του Ικονίου με 4.356 καμένα αυτοκίνητα για τα συμφέροντα πολυεθνικής

Ανάστατοι είναι οι λιμενεργάτες μετά την είδηση ότι η ΟΛΠ ΑΕ, στο όνομα της εξυπηρέτησης του πελάτη της, της πολυεθνικής μεταφορικής εταιρίας MEDTRANS Ltd, ετοιμάζεται να δώσει άδεια για την εκφόρτωση στην προβλήτα του Ικονίου, των 4.356 αυτοκινήτων από το φορτηγό πλοίο τύπου (RO - RO) «ANIARA»! Το πλοίο αυτό στις 31 Μάρτη, καθώς ταξίδευε προς το λιμάνι του Πειραιά για να εκφορτώσει, άρπαξε φωτιά 7 ναυτικά μίλια νότια από το νησί Φλέβες. Οπως προκύπτει από τα υπηρεσιακά έγγραφα του Τμήματος Υγιεινής - Ασφάλειας του ΟΛΠ και του χημικού του Οργανισμού, το πλοίο και το φορτίο, από τις ζημιές που έχει υποστεί, αποτελεί πλέον «ωρολογιακή βόμβα» για το θαλάσσιο και χερσαίο χώρο της ήδη βεβαρημένης περιοχής του Πειραιά, με απροσδιόριστες επιπτώσεις σε βάρος της υγείας των λιμενεργατών, αλλά και ολόκληρης της περιοχής!

Η MEDTRANS, η οποία πρακτορεύει το πλοίο και αποτελεί έναν από τους επίδοξους ...«επενδυτές» του λιμανιού, στα πλαίσια της ιδιωτικοποίησής του που προωθεί και η κυβέρνηση της ΝΔ, αξιώνει να γίνει κανονικά η εκφόρτωση. Ωστόσο, σε υπηρεσιακά τους έγγραφα, το Τμήμα Υγιεινής και ο χημικός του ΟΛΠ κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου. Στο έγγραφο του Τμήματος Υγιεινής αναφέρεται ότι: «Ο χώρος (σ.σ. του πλοίου) είναι ιδιαίτερα επιβαρυμένος εξαιτίας της συγκέντρωσης τοξικής τέφρας, προϊόν καύσης πολυμερών και συνθετικών υλικών, συσσωρευτών, βενζίνης, λιπαντικών κλπ.». Σύμφωνα με τους ειδικούς, όποιος εισπνεύσει ή έρθει σε επαφή με τοξική τέφρα, μέσα σε τρία χρόνια με μαθηματική ακρίβεια θα έχει καρκίνο!

Ο χημικός του ΟΛΠ, στο έγγραφό του, αναφέρει ότι με βάση τα υλικά των οχημάτων «υπάρχει πιθανότητα εντός των κυτών φορτίου να έχουν δημιουργηθεί επικίνδυνα αέρια», «τα υπολείμματα της καύσης έχουν πιθανώς καταστεί επικίνδυνα απόβλητα που χρήζουν ειδικής μεταχείρισης». Για την ασφαλή εκφόρτωση προτείνει επιπρόσθετα να διασφαλιστεί ότι ο χειρισμός των οχημάτων που έχουν υποστεί ζημιά από την πυρκαγιά «θα γίνει με περιβαλλοντικά ορθό τρόπο με σκοπό την αποφυγή οποιασδήποτε μορφής ρύπανσης, τόσο στο θαλάσσιο, όσο και στο χερσαίο χώρο», «να δοθεί ιδιαίτερη προσοχή, ώστε να απομακρυνθούν από το χερσαίο χώρο του ΟΛΠ ΑΕ το συντομότερο δυνατό»!

Ωστόσο, από τους εργαζόμενους, εκφράζονται οι φόβοι ότι αν γίνει η εκφόρτωση, τα οχήματα θα παραμείνουν εκεί για άγνωστο χρονικό διάστημα, αφού δεν έχει προβλεφτεί μέρος για να μεταφερθούν. Επιπλέον, η κατάληψη του ντόκου Ικονίου, από αυτά τα οχήματα, θα δώσει στην ΟΛΠ ΑΕ το πρόσχημα της δήθεν έλλειψης χώρων, ώστε να επιχειρήσει να υλοποιήσει τα σχέδιά της για τη συρρίκνωση της Ναυπηγοεπισκευαστικής Ζώνης και να μετατρέψει το μόλο της ΔΕΗ Κερατσινίου από επισκευαστική βάση σε χώρο εναπόθεσης οχημάτων (καρ τέρμιναλ).


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ