Τετάρτη 22 Ιούνη 2005
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 25
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΚΛΑΔΟΣ ΕΣΩΡΟΥΧΩΝ - ΜΑΓΙΟ
Με το βλέμμα στα Βαλκάνια

Μείωση της παραγωγής εσωρούχων και αύξηση αυτής των μαγιό, διαπιστώνει μελέτη της ICAP, σύμφωνα με την οποία η όξυνση του ανταγωνισμού στο πλαίσιο της «παγκοσμιοποίησης» επηρεάζει την εγχώρια παραγωγή με αρνητικές επιπτώσεις για τους εργαζόμενους!

Στη μελέτη επισημαίνεται ότι η ραγδαία εξάπλωση κυρίως των ασιατικών κλωστοϋφαντουργικών προϊόντων επιδρά αρνητικά και σε αυτά τα δύο είδη, κυρίως όμως στα εσώρουχα. Αρκετές επιχειρήσεις αναθέτουν μέρος ή και το σύνολο της παραγωγής τους σε τρίτες επιχειρήσεις με έδρα κυρίως τις βαλκανικές χώρες. Ταυτόχρονα, ορισμένες παραγωγικές επιχειρήσεις προχωρούν σε εσωτερικές ανακατατάξεις και διευρύνουν τον εισαγωγικό χαρακτήρα τους. Αν και δεν αναφέρεται, είναι ξεκάθαρο ότι με αυτό τον τρόπο οι βιομήχανοι, σε κάθε περίπτωση, κατορθώνουν να ξεπεράσουν τον «σκόπελο» του διεθνούς ανταγωνισμού, με όλο και περισσότερους εργαζόμενους να οδηγούνται στην ανεργία!!!

Σύμφωνα με τη μελέτη, η παραγωγή εσωρούχων κινήθηκε πτωτικά την περίοδο 2000 - 2004 με μέσο ετήσιο ρυθμό μείωσης 3,7%. Η παραγωγή των μαγιό αυξήθηκε, λόγω των αυξημένων εξαγωγών. Η μείωση της παραγωγής εσωρούχων είναι ανακόλουθη με την εικόνα της αγοράς. Την περίοδο 2000 - 2002, η αγορά εσωρούχων κινήθηκε ανοδικά. Μεταξύ 2003 - 2004, ακολούθησε πτωτική πορεία με μέσο ρυθμό μείωσης 0,25%. Αντίθετα, η αγορά μαγιό εμφάνισε μέση ετήσια αύξηση κατά 6,7% μεταξύ 2000 - 2003 με μικρή μείωση κατά 2% το 2004. Παρ' όλα αυτά, σημαντικές είναι και οι εισαγωγές σε αυτά τα δύο προϊόντα. Το 2004 η εισαγωγή εσωρούχων διαμορφώθηκε στο 29% και των μαγιό στο 51%.

Η αγορά των εσωρούχων αναμένεται να σημειώσει μέση ετήσια αύξηση 1% τη διετία 2005 - 2006 και των μαγιό 2 - 4%, ενώ γενικότερα αναμένεται αύξηση των εισαγωγών και για τα δύο είδη. Στη μελέτη επισημαίνονται και οι αλλαγές στον τρόπο διάθεσης των προϊόντων, καθώς εκτός των εξειδικευμένων καταστημάτων, που είναι και η κύρια οδός διάθεσής τους, μεγαλώνει το μερίδιο των αλυσίδων έτοιμων ενδυμάτων, των πολυκαταστημάτων, των μεγάλων σούπερ μάρκετ, καθώς και των λαϊκών αγορών.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ