Πέμπτη 6 Οχτώβρη 2005
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 27
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΔΙΚΗ ΓΙΑ ΤΟ ΝΑΥΑΓΙΟ ΤΟΥ «ΣΑΜΙΝΑ»
«Οι πόρτες ήταν ανοιχτές για την ασφάλεια των επιβατών!»

Αυτό είπε χτες στο δικαστήριο ο Χαράλαμπος Κοντός, μηχανικός του πλοίου, δίνοντας συνέχεια στις καταθέσεις - πρόκληση για τους συγγενείς των θυμάτων

Ταυτισμένες απόλυτα με τα συμφέροντα της πλοιοκτήτριας εταιρίας του σαπιοκάραβου «ΕΞΠΡΕΣ ΣΑΜΙΝΑ» εξακολουθούν να είναι οι καταθέσεις των ναυτεργατών, μελών τότε του πληρώματος του πλοίου που συνεχίστηκαν και χτες στη δίκη για το τραγικό ναυάγιο, που διεξάγεται στην πολυαίθουσα του Εφετείου Αθηνών. Η χτεσινή κατάθεση του πρωτοδεύτερου μηχανικού του πλοίου, Χαράλαμπου Κοντού, ανάγκασε τον εισαγγελέα Παν. Μπρακουμάτσο να πει: «Επιφυλάσσομαι κατά παντός νομίμου δικαιώματός μου για κάποιους, από τα μέλη του πληρώματος»!

Από τις καταθέσεις αυτές έχουν γίνει πια χειροπιαστές και οι μέθοδοι με τις οποίες οι εφοπλιστές κρατούν τους ναυτεργάτες αλυσοδεμένους. Με πιο γνωστή αυτή της κατάπτυστης «μαύρης λίστας» (μπλακ λιστ) που λειτουργεί ελέω της εκτρωματικής ναυτικής νομοθεσίας.

Ο Χαρ. Κοντός, ο οποίος από το ναυάγιο μέχρι και σήμερα εξακολουθεί να δουλεύει σε πλοία της εταιρίας, στη διάρκεια της κατάθεσής του, έπεσε σε πολλές αντιφάσεις, ενώ κι αυτός με τη σειρά του ισχυρίστηκε ότι το «ΣΑΜΙΝΑ» ήταν απ' όλες τις πλευρές άψογο. Ο Χ. Κοντός μπάρκαρε στο πλοίο τέσσερις μέρες πριν το ναυάγιο κι ήταν αυτός που αντικατέστησε το μηχανικό κ. Σορόκα, ο οποίος είχε κάνει και τη γραπτή καταγγελία προς τις αρμόδιες Αρχές για τις σοβαρότατες βλάβες στο μηχανοστάσιο του πλοίου.

Ο μηχανικός είπε ότι οι υδατοστεγείς θύρες ήταν μόνιμα ανοιχτές «για την ασφάλεια των ανθρώπων που διέμειναν κάτω από το γκαράζ», ενώ προσπάθησε να πείσει το δικαστήριο ότι «και να έκλειναν, το πλοίο πάλι θα βούλιαζε, γιατί από την πρόσκρουση είχε δημιουργηθεί τεράστιο ρήγμα». Να σημειωθεί ότι το μόνο ρήγμα που εντοπίστηκε στο ναυαγισμένο πλοίο έχει μάκρος τρία μέτρα κι άνοιγμα ένα μέτρο και μερικούς πόντους...

Χτες, κατέθεσε ακόμα ο Γιάννης Μανώλης, ο οποίος έχασε τον αδελφό του Λευτέρη. Ο ίδιος, όπως είπε, είχε ταξιδέψει πολλές φορές με αυτό το καράβι και στηριζόμενος στην εμπειρία που έχει ως καπετάνιος του Εμπορικού Ναυτικού τόνισε ότι το «ΣΑΜΙΝΑ» «...ήταν σε άθλιο χάλι». Ανέφερε επίσης τις κινητοποιήσεις και τα διαβήματα που είχαν γίνει από τους κατοίκους της Ικαρίας μήνες πριν το ναυάγιο, προειδοποιώντας για τη δραματική εικόνα των ακτοπλοϊκών πλοίων, εικόνα που ισχύει ακόμα και σήμερα.

Κατέθεσαν ακόμα ένας φύλακας, μία νοσοκόμα και μία γιατρός του Κέντρου Υγείας της Πάρου, που τη νύχτα του ναυαγίου είχαν εφημερία. Από τους μάρτυρες αυτούς επισημάνθηκε η ακαταλληλότητα των σωσιβίων που φορούσαν ναυαγοί.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ