Σάββατο 26 Νοέμβρη 2005
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 15
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΜΕΓΑΛΑ ΤΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΣΤΗΝ ΑΤΤΙΚΗ
Η «θεομηνία» είναι πολιτική

Εικόνα από τις καταστροφές στο Λαγονήσι
Εικόνα από τις καταστροφές στο Λαγονήσι
Στο έλεος της πλημμύρας βρέθηκαν για άλλη μια φορά τόσο το Λεκανοπέδιο Αττικής, όσο και πολλές ακόμη περιοχές της χώρας, όχι τόσο λόγω του κύματος της κακοκαιρίας, αλλά εξαιτίας της πολιτικής που ακολουθούν εδώ και δεκαετίες οι κυβερνήσεις ΝΔ και ΠΑΣΟΚ, μην παίρνοντας κανένα μέτρο για την αντιπλημμυρική θωράκιση υποτάσσοντας τη ζωή και το συλλογικό συμφέρον των εργαζομένων στους νόμους του κέρδους.

Η κακοκαιρία αυτή όμως ήρθε να επιβεβαιώσει δραματικά την πρόσφατη έρευνα του «Ρ» που αποκάλυψε πόσο ανοχύρωτη είναι η Αττική, γεγονός που παραδέχτηκε χτες τόσο ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ Γ. Σουφλιάς, λέγοντας ότι «έχουν γίνει εγκλήματα στο παρελθόν που απαιτούν τεράστια ποσά για να αντιμετωπιστούν». Ο υφυπουργός ΠΕΧΩΔΕ Θ. Ξανθόπουλος ανέφερε ότι για την ολοκλήρωση της αντιπλημμυρικής προστασίας της Αττικής απαιτούνται 1 δισ. ευρώ. Και οι δύο όμως επικαλέστηκαν στενότητα πιστώσεων, αποκαλύπτοντας έτσι ότι για την κυβέρνηση παραγωγικές επενδύσεις είναι μόνο αυτές που συνδυάζονται με τα κέρδη των λίγων κι όχι με τις πραγματικές ανάγκες του λαού.

Σημαντικά προβλήματα αντιμετωπίζουν οι κάτοικοι σε Μαραθώνα, Λαγονήσι, Καλύβια, Πόρτο Ράφτη, Λαύριο, Διόνυσο, Δροσιά, Χαλάνδρι, Χολαργό, Αγ. Παρασκευή, Ηλιούπολη, Αργυρούπολη, Ελληνικό, Γλυφάδα και Παιανία, ενώ πολλές πτήσεις ματαιώθηκαν εξαιτίας πλημμύρας και στο πανάκριβο αεροδρόμιο Σπάτων. Σε αρκετές από τις παραπάνω περιοχές σημειώθηκαν και διακοπές ρεύματος.

Προβλήματα στις οδικές αρτηρίες παρατηρήθηκαν στη «νέα» Λ. Μαραθώνος, στη διασταύρωση των οδών Πίνδου και Μακεδονομάχων στη Ν. Φιλαδέλφεια, λόγω καθίζησης, στην οδό Αθηνάς στη Βάρη. Με δυσκολία διεξαγόταν η κυκλοφορία από Μαρκόπουλο προς Βραυρώνα, στην παλαιά Εθνική Οδό Αθηνών - Κορίνθου, στο ύψος της ΠΥΡΚΑΛ και στο 8ο χιλιόμετρο της Εθνικής Αθηνών - Θηβών, στη Μάνδρα. Προβλήματα, επίσης, παρουσιάστηκαν στην άνοδο της Αλεξάνδρας και σε δρόμους του Π. Ψυχικού.

Τα προβλήματα εξακολουθούσαν να υπάρχουν στο Μαραθώνα εξαιτίας της πλημμύρας που προκάλεσε το... αντιπλημμυρικό φράγμα της Ραπεντώσας. Οι αρμόδιοι συνεχίζουν να ψάχνουν τα αίτια, ενώ δε σταματούν να ρίχνουν ο ένας την ευθύνη στον άλλον. Ο Γ. Σουφλιάς δήλωσε μεν ότι υπάρχει αστοχία, φροντίζοντας να προσθέσει ότι αυτή αναζητείται στο φράγμα που κατασκεύασε η ΕΥΔΑΠ κι όχι στη Μαραθώνια Διαδρομή που επέβλεψε το ΥΠΕΧΩΔΕ...

Σε δήλωσή του στο «Ρ» ο Νίκος Στεφανίδης, νομαρχιακός σύμβουλος της Νομαρχιακής Αγωνιστικής Συνεργασίας Ανατολικής Αττικής, κατήγγειλε ότι «για μια ακόμα φορά επαναλήφθηκε το γνωστό σκηνικό των πλημμυρών. Και πάλι όμως υπουργοί, νομάρχης και δήμαρχοι αρκέστηκαν να περιγράψουν την κατάσταση. Είναι αυτοί που όλα τα προηγούμενα χρόνια όταν έγιναν τα μεγάλα έργα όπως η Αττική οδός, αεροδρόμιο κ.ά. δε φρόντισαν να προχωρήσουν τα μεγάλα αντιπλημμυρικά έργα που έχει ανάγκη η Ανατολική Αττική, για να προστατευτούν οι ζωές και οι περιουσίες των κατοίκων της».

Σε δήλωσή του εξάλλου ο Κ. Παπαπολυχρονίου, νομαρχιακός σύμβουλος της Νομαρχιακής Αγωνιστικής Συνεργασίας Δυτικής Αττικής, κατήγγειλε ότι «το πρόβλημα των πλημμυρών επαναλαμβάνεται καθώς όλα τα προηγούμενα χρόνια δόθηκαν χρήματα για μελέτες επί μελετών χωρίς τα ανάλογα κονδύλια για αντιπλημμυρικά έργα».

Στην οδό Μετσόβου στη Γλυφάδα αιτία της πλημμύρας είναι η κατασκευή πριν ενάμιση περίπου χρόνο του υποσταθμού της ΔΕΗ στους πρόποδες του Υμηττού. Οι υπεύθυνοι του έργου δεν απομάκρυναν τα μπάζα κι έτσι η βροχή τα παρέσυρε, έφραξαν τα φρεάτια και τα νερά πλημμύρισαν τα παρακείμενα σπίτια και καταστήματα. Στην οδό Μεταξά οι αρμόδιοι, αν και έδωσαν εκατομμύρια για να κατασκευαστεί το τραμ κατά μήκος της οδού, δε φρόντισαν να κατασκευάσουν και τα απαιτούμενα αντιπλημμυρικά έργα με αποτέλεσμα, να πλημμυρίσει η οδός και το παραλιακό τμήμα της πόλης.

Αξιοσημείωτη όμως είναι η παρατήρηση του Γιώργου Παπαδούλη, μέλους του ΔΣ του σωματείου εργαζομένων του Δήμου Γλυφάδας, ο οποίος μιλώντας στο «Ρ» αφού επισήμανε την ευθύνη των δημοτικών αρχών, οι οποίες δε διεκδικούν την κατασκευή αντιπλημμυρικών έργων από την ΕΥΔΑΠ και την κυβέρνηση, υπενθύμισε πως πριν χτιστεί η Γλυφάδα στην περιοχή υπήρχαν έντεκα ρέματα που κατέληγαν στη θάλασσα. Σήμερα όλα αυτά τα ρέματα χτίστηκαν ή έγιναν δρόμοι!

Η Πυροσβεστική Υπηρεσία στην Αττική μέχρι αργά χτες το βράδυ είχε δεχτεί πάνω από 400 κλήσεις για αντλήσεις νερών από υπόγεια και καταστήματα, καθώς και απεγκλωβισμούς οχημάτων από πλημμυρισμένους δρόμους. Περίπου 30 ήταν οι κλήσεις που δέχτηκε η Πυροσβεστική για κοπές δέντρων, που λύγισαν ή έκλεισαν δρόμους, λόγω των ισχυρών ανέμων.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ