Τετάρτη 30 Νοέμβρη 2005
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 24
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΝΑΥΤΕΡΓΑΤΕΣ «ΠΑΝΑΓΙΑΣ ΚΡΗΜΝΙΩΤΙΣΣΑΣ»
Ούτε βήμα πίσω από το δίκιο τους

Ασφαλιστικά μέτρα σε βάρος των ταξικών ναυτεργατικών σωματείων (!) κατέθεσε ο πλοιοκτήτης, στριμωγμένος από την επίσχεση εργασίας που συνεχίζεται για τρίτη μέρα

Δεμένο στο λιμάνι κράτησαν και χτες οι ναυτεργάτες το αυτοκινητάδικο «Παναγία Κρημνιώτισσα»
Δεμένο στο λιμάνι κράτησαν και χτες οι ναυτεργάτες το αυτοκινητάδικο «Παναγία Κρημνιώτισσα»
Με επίσχεση εργασίας συνεχίζουν για τρίτη ημέρα σήμερα οι ναυτεργάτες του πλοίου RO-RO (αυτοκινητάδικο) «Παναγία Κρημνιώτισσα», που είναι αγκυροβολημένο στο λιμάνι του Κερατσινίου, παρά τις προσπάθειες του εφοπλιστή Φώτη Μανούση, ο οποίος όχι μόνο παραβιάζει κατάφωρα τη νομοθεσία εδώ και δύο χρόνια περίπου και δεν καταβάλει τα οφειλόμενα δεδουλευμένα, αλλά επιχειρεί με κάθε τρόπο να «πνίξει» τις αγωνιστικές διαθέσεις του πληρώματος.

Συγκεκριμένα, χτες, η πλοιοκτήτρια εταιρία, σε μια προσπάθεια να σπάσει το αγωνιστικό φρόνημα των ναυτεργατών και την κινητοποίηση, κατέφυγε στο Πρωτοδικείο Πειραιά με αίτημα την προσωρινή άρση της επίσχεσης εργασίας. Μάλιστα τα ασφαλιστικά μέτρα που κατέθεσε ήταν εναντίον των ναυτεργατικών σωματείων της «ΠΕΜΕΝ», του «ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ» και της Ενωσης Ναυτών (ΠΕΝΕΝ). Και αυτή η προσπάθεια όμως - μετά τους εκβιασμούς του εφοπλιστή προχτές, να απαιτήσει από τον κάθε ναυτεργάτη ξεχωριστά να του δηλώσει αν συμφωνεί με την επίσχεση εργασίας - έπεσε στο κενό, καθώς απορρίφθηκε.

Οι ναυτεργάτες, που έχουν συνεχώς στο πλευρό τα ταξικά ναυτεργατικά σωματεία «ΠΕΜΕΝ» και «ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ», συνεχίζουν ακόμα πιο αποφασιστικά την επίσχεση εργασίας μέχρι την καταβολή των οφειλομένων. Απαιτούν, δηλαδή, να καταβληθεί η διαφορά των δεδουλευμένων από την ημέρα ναυτολόγησης των ναυτεργατών, σύμφωνα με τη ΣΣΕ του 2005 ποντοπόρου φορτηγού πλοίου, οι αμοιβές έξτρα εργασιών, καθώς και αμοιβή για τη μεταφορά εύφλεκτων υλικών συν 10%.

Υπενθυμίζουμε ότι, ενώ το πλοίο είναι ποντοπόρο φορτηγό (μεγαλύτερη κατηγορία), ο εν λόγω εφοπλιστής εφαρμόζει τη Συλλογική Σύμβαση Εργασίας (ΣΣΕ) μεσογειακών φορτηγών (μικρότερη κατηγορία), με αποτέλεσμα οι ναυτεργάτες, όλο αυτό το διάστημα, να έχουν μικρότερες απολαβές σε σχέση με την προβλεπόμενη ΣΣΕ και ο εφοπλιστής να καρπώνεται παράνομα ακόμη περισσότερη υπεραξία.

Τέλος, αξίζει να σημειωθεί ότι ο Φώτης Μανούσης, πριν γίνει κι εφοπλιστής, διατέλεσε γενικός γραμματέας του υπουργείου ΠΕΧΩΔΕ, την περίοδο 1990 - 1993, επί κυβερνήσεως της ΝΔ.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ