Η κινηματογραφική βδομάδα, που ανοίγει σήμερα με έξι νέες ταινίες, χαρακτηρίζεται, χωρίς κανέναν ενδοιασμό, σαν μικρομεσαία. Σχεδόν όλες οι ταινίες έχουν αρετές, αλλά την ίδια στιγμή όλες τους είναι τόσο «ντροπαλές», που αποφεύγουν να μιλήσουν καθαρά.
Ο «Αγνωστος Κόσμος», του Τέρενς Μάλικ, αναφέρεται σε μια ερωτική ιστορία ανάμεσα σε έναν αποικιοκράτη - εξερευνητή και μια Ινδιάνα. Η άλωση της Αμερικής και η εξαφάνιση τον ιθαγενών χάνεται στο φόντο. «Ο Τίγρης Και Το Χιόνι», του Ρομπέρτο Μπενίνι, προσπαθεί να εξιδανικεύσει τον έρωτα, αλλά κάνει σοβαρό «φάουλ», όταν ο ήρωάς της φτάνει στη Βαγδάτη. Εξομοιώνει θύτες και θύματα! Το «Τι Στο ...Μπιπππ... Ξέρουμε», των Μαρκ Βινσέντε, Μπέτσι Τσάσε και Γουίλιαμ Αρντζ, ασχολείται, με «χαριτωμένο» αλλά και πονηρό τρόπο, με τη «θεοποιημένη» - από αρκετούς - θεωρία των κβάντα!
Στη συνέχεια, έχουμε δυο αξιοπρόσεχτες, η καθεμιά για διαφορετικό λόγο, ταινίες. Πρώτη, δικαιωματικά, η «Transamerica», του Ντάνκαν Τάακερ, που ασχολείται με τρυφερό τρόπο με μια τρανσέξουαλ και το φίλιωμα με το παιδί της, το οποίο έκανε όταν ήταν άντρας! Μια ιστορία που ακούγεται ροζ, αλλά, κάτω από προϋποθέσεις, είναι ένα ανθρώπινο δράμα. Η δεύτερη, «Μια Ξένη Ανάμεσά μας», του Φιλ Μόρισον, είναι μια ενδιαφέρουσα ματιά για την Αμερική της επαρχίας. Της επαρχίας που σκοτώνει!
Η βδομάδα κλείνει με το πολύ ενδιαφέρον και πολύ τρυφερό καρτούν, «Μπάμπι: Ο Πρίγκιπας Του Δάσους», του Μπράιαν Πίμενταλ.