Τετάρτη 1 Μάρτη 2006
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 5
ΑΠΟ ΜΕΡΑ ΣΕ ΜΕΡΑ
Η ΑΠΟΨΗ ΜΑΣ
Το μαχαίρι δε θα 'φτανε στο κόκαλο...

Στους «φτωχοδιάβολους»! Μέχρι εκεί έφτασε το «μαχαίρι». Η απόφαση του δικαστηρίου για το πολύνεκρο ναυάγιο του «ΕΞΠΡΕΣ ΣΑΜΙΝΑ» έρχεται να επιβεβαιώσει αυτό που γνωρίζει όλος ο κόσμος. Οτι το χέρι του νόμου, ο πέλεκυς της Δικαιοσύνης, έχουν όρια. Δεν μπορεί (έτσι είναι φτιαγμένη, να προστατεύει την ατομική ιδιοκτησία) να αγγίξει ούτε τρίχα, από εφοπλιστές, βιομηχάνους, τραπεζίτες. Ετσι ο πλοίαρχος και ο υποπλοίαρχος οδηγήθηκαν γραμμή στη φυλακή με 19 και 16 χρόνια, αντίστοιχα, στην πλάτη ο καθένας. Το δικαστήριο θεώρησε ότι αυτοί και μόνο έπρεπε να πληρώσουν για τους 80 νεκρούς. Οι εφοπλιστές αφέθηκαν ελεύθεροι. Ομως, η πρόκληση δε σταματάει εδώ. Το δικαστήριο αποφάνθηκε ότι ο θάνατος των 80 ανθρώπων δεν αφορά τους εφοπλιστές. Ούτε τους μηχανισμούς ελέγχου αξιοπλοΐας των πλοίων. Κι αυτοί εργαλεία των εφοπλιστών είναι. Η υποτυπώδης ποινή που επέβαλε στους εφοπλιστές αφορά τους ζωντανούς γιατί ...από αμέλεια, δηλαδή «κατά λάθος», τους εξέθεσαν σε κίνδυνο!

Η απόφαση αυτή ήταν αναμενόμενη. Οι ...σχετικές κατευθύνσεις στους δικαστές να «ρίξουν στα μαλακά» τους εφοπλιστές είχαν δοθεί από την πρώτη στιγμή του ναυαγίου, από την κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ. Την ώρα που η θάλασσα της Πάρου ξέβραζε πτώματα, ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας Χρήστος Παπουτσής, αυτός που είχε επικυρώσει για το χατίρι του πλοιοκτήτη Κληρονόμου τα δρομολόγια του «ΣΑΜΙΝΑ» αντί να το στείλει στο διαλυτήριο, έσπευσε να τα βάλει με τους «στραβούς ναυτεργάτες που δεν είδαν ολόκληρους βράχους». Πρεμούρα του ήταν να «βγάλει λάδι» το εφοπλιστικό κεφάλαιο και την πολιτική που ανάγει τα κέρδη του σε ιερό και όσιο. Τη σκυτάλη πήρε στη συνέχεια η κυβέρνηση της ΝΔ. Με την πολιτική της υπέρ των εφοπλιστών έστρωσε το δρόμο για την «απαλλαγή» τους από τη Δικαιοσύνη.

Με απλά λόγια: Οι υπεύθυνοι και οι αιτίες που έστειλαν στον πάτο της θάλασσας το «ΣΑΜΙΝΑ» όχι απλά παραμένουν, αλλά απειλούν πλέον ευθέως τη ζωή επιβατών, ναυτεργατών, εργαζομένων. Ακόμα και αυτά τα ελλιπέστατα μέτρα που προβλέπονταν για την ασφάλεια της ζωής στη θάλασσα εξανεμίστηκαν, γιατί ενοχλούσαν τους εφοπλιστές. Τελευταίο «κατόρθωμα» των πολιτικών εκπροσώπων των εφοπλιστών είναι το νομοσχέδιο της ΝΔ. Αυτό που ξεσήκωσε στο πόδι τους ναυτεργάτες και με το μεγαλειώδη απεργιακό τους αγώνα έκαναν το στόχο απόσυρσής του και συνολικά την απόκρουση της εφοπλιστόδουλης πολιτικής υπόθεση της εργατικής τάξης.

Το νομοθετικό αυτό εξάμβλωμα προβλέπει την πλήρη εφαρμογή του κανονισμού 3577 της Ευρωπαϊκής Ενωσης παραδίδοντας ναυτεργάτες και ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες στην ασυδοσία των εφοπλιστών, ενώ «βγάζει από τη μέση» ακόμα και αυτούς τους ανάπηρους διεθνείς κανόνες «περί αστικής ευθύνης» για τους εφοπλιστές που περιείχε η ελληνική νομοθεσία. Και έχουν από πάνω το θράσος αυτοί των ΝΔ και ΠΑΣΟΚ, αυτοί που «στήνουν στα πέντε μέτρα» την ανθρώπινη ζωή στα καράβια για τα κέρδη των εφοπλιστών, να χαρακτηρίζουν «ακρότητες» τη μεγάλη ναυτεργατική απεργία! Ομως, όσο και αν λυσσάνε τα υποχείρια των εφοπλιστών η απεργία των ναυτεργατών άνοιξε δρόμο. Το μέτωπο ναυτεργατών, αγροτών, νησιωτών, εργαζομένων, όπως κουρέλιασε την πολιτική επιστράτευση, ακόμα πιο αποφασιστικά θα δώσει και τις επόμενες ταξικές αναμετρήσεις που έρχονται. Η πάλη για την ανατροπή της αντεργατικής, άκρως επικίνδυνης πολιτικής θα είναι και η δικαίωση των 80 νεκρών του «ΣΑΜΙΝΑ».


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ