Πέμπτη 2 Μάρτη 2006
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 22
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ
Να αρθεί κάθε εμπόδιο στην κερδοφορία των εφοπλιστών

Αποκαλυπτική η απάντηση της Κομισιόν σε Ερώτηση του ευρωβουλευτή του ΚΚΕ Γιώργου Τούσσα

Η απάντηση της Κομισιόν επιβεβαιώνει την αναγκαιότητα να ενταθεί ο κοινός αγώνας ναυτεργατών - νησιωτών ενάντια στα σχέδια των εφοπλιστών και των πολιτικών εκπροσώπων τους
Η απάντηση της Κομισιόν επιβεβαιώνει την αναγκαιότητα να ενταθεί ο κοινός αγώνας ναυτεργατών - νησιωτών ενάντια στα σχέδια των εφοπλιστών και των πολιτικών εκπροσώπων τους

Την αναγκαιότητα ναυτεργάτες και νησιώτες να οξύνουν το κοινό μέτωπο σύγκρουσης με τα σχέδια κυβέρνησης και εφοπλιστών για πλήρη απελευθέρωση των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών, επιβεβαιώνει και η απάντηση που έδωσε μόλις πριν από λίγες μέρες η Ευρωπαϊκή Επιτροπή σε Ερώτηση του ευρωβουλευτή του ΚΚΕ Γιώργου Τούσσα, σχετικά με την Αιτιολογημένη Γνώμη της Κομισιόν προς την Ελλάδα για την εφαρμογή του κανονισμού 3577/92.

Με την Αιτιολογημένη Γνώμη, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή εγκαλεί την Ελλάδα για μη εφαρμογή της κοινοτικής νομοθεσίας και την καλεί να πάρει αυθαίρετα μέτρα που θα οξύνουν παραπέρα τα προβλήματα των ναυτεργατών και γενικότερα των εργαζόμενων κατοίκων των νησιών και ταυτόχρονα θα αυξήσουν τους κινδύνους για την ασφάλεια της ναυσιπλοΐας και την προστασία του περιβάλλοντος.

Ανάμεσα στα άλλα, η Κομισιόν, βάσει του κανονισμού που διαμορφώθηκε στο πλαίσιο της Συνθήκης του Μάαστριχτ, πιέζει για την πιο γρήγορη κατάργηση των αντικειμενικών κριτηρίων της χωρητικότητας και της ιπποδύναμης των πλοίων, για τον καθορισμό της οργανικής σύνθεσης, την επιμήκυνση του ορίου ηλικίας για την απόσυρση των υπερήλικων πλοίων και την πλήρη απελευθέρωση της τιμής των εισιτηρίων της οικονομικής θέσης.

Η πλήρης ενσωμάτωση του ευρωενωσιακού κανονισμού στο ελληνικό δίκαιο θα σημάνει την όξυνση των προβλημάτων των ναυτεργατών και των εργαζόμενων κατοίκων των νησιών και την αύξηση των κινδύνων για την ασφάλεια της ναυσιπλοΐας και την προστασία του περιβάλλοντος.

Η Κομισιόν, με την απάντησή της, εμμένει στην εφαρμογή του αντιλαϊκού κανονισμού 3577/92, παραδίδοντας ολοκληρωτικά τις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες βορά στις διαθέσεις των εφοπλιστών.

Με όρκους πίστης στον ελεύθερο ανταγωνισμό και στην ασύδοτη δράση και τη μεγιστοποίηση των κερδών του εφοπλιστικού κεφαλαίου, η Κομισιόν επισημαίνει ότι είναι οι εφοπλιστές που πρέπει να καθορίζουν την οργανική σύνθεση των πληρωμάτων, τις τιμές των εισιτηρίων, τον τρόπο παροχής υπηρεσιών, καθώς και την έναρξη - λήξη και τη συχνότητα των δρομολογίων. Ενώ για τον καθορισμό ορίου ηλικίας για την απόσυρση των πλοίων νίπτει τας χείρας της ως Πόντιος Πιλάτος...

Οπως χαρακτηριστικά σημειώνει στην απάντησή της η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, η κείμενη ελληνική νομοθεσία, παρά τις μέχρι τώρα εφοπλιστόδουλες παρεμβάσεις τόσο της προηγούμενης όσο και της σημερινής κυβέρνησης,«παρεμποδίζει την ελευθερία της οποίας πρέπει να απολαμβάνουν οι εφοπλιστές ως προς τον τρόπο που αυτοί προτίθενται να παράσχουν τις υπηρεσίες τους στους χρήστες» (!).

Μπροστά σε αυτές τις εξελίξεις, που έχουν τη σφραγίδα της ΝΔ, του ΠΑΣΟΚ και των άλλων πολιτικών εκπροσώπων του κεφαλαίου, η Ευρωκοινοβουλευτική Ομάδα του ΚΚΕ τονίζει σε σχετικό δελτίο Τύπου: «Αναδεικνύεται σήμερα όσο ποτέ άλλοτε ότι είναι επιτακτική η ανάγκη για κλιμάκωση της πάλης των ναυτεργατών και γενικότερα των εργαζομένων, για ασφαλείς ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες καθ' όλη τη διάρκεια του χρόνου, με αξιόπλοα πλοία, με φτηνές τιμές, αλλά και για ριζικές αλλαγές, προκειμένου οι θαλάσσιες μεταφορές να εξυπηρετούν τη λαϊκή ευημερία».


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ