Σάββατο 15 Απρίλη 2006
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 17
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ
Ολο το Αιγαίο στους εφοπλιστές

Εκτός από το λιμάνι του Πειραιά, μεθοδεύεται η απελευθέρωση τιμών και ναύλων και στις επιδοτούμενες γραμμές

Βορά στους εφοπλιστές παραδίδεται από άκρη σ' άκρη ολόκληρο το Αιγαίο! Σε σχέδιο υπουργικής απόφασης - έκτρωμα που δόθηκε χτες στη δημοσιότητα από το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας, αποκαλύπτεται ότι η κυβέρνηση της ΝΔ και προσωπικά ο υπουργός Μ. Κεφαλογιάννης «τα δίνουν όλα» στους εφοπλιστές «απελευθερώνοντας» τα εισιτήρια και τα ναύλα οχημάτων ακόμα και στις επιδοτούμενες γραμμές!

Οπως προκύπτει από το κείμενο, το οποίο θα υπογραφεί από τους υπουργούς Εμπορικής Ναυτιλίας, Αιγαίου και Οικονομικών, «δε θα υφίσταται ανώτατη επιτρεπόμενη τιμολόγηση σε όλες τις θέσεις επιβατών και σε όλες τις κατηγορίες οχημάτων», δηλαδή, καταργείται το πλαφόν που ισχύει στην τιμή και της οικονομικής θέσης, στα ακτοπλοϊκά πλοία που διακινούνται από τον Πειραιά (συμπεριλαμβανομένων και των λοιπών λιμένων του Κεντρικού Λιμεναρχείου Πειραιά). Οι προϋποθέσεις που θέτει για την «απελευθέρωση» είναι ή «η σύνδεση του λιμένα Πειραιά με το λιμένα προορισμού να εξυπηρετείται από πλοία που ανήκουν σε δύο τουλάχιστον ανεξάρτητες εταιρίες» και «ο λιμένας προορισμού να έχει ετήσιο αριθμό διακινούμενων επιβατών (αποβιβασθέντες επιβιβασθέντες) άνω των 150.000» ή «ο λιμένας προορισμού να έχει ετήσιο αριθμό διακινουμένων επιβατών 300.000». Που σημαίνει ότι στη δεύτερη περίπτωση δε χρειάζεται να δραστηριοποιούνται δύο εταιρίες!

Ομως το θεόρατο σκάνδαλο που δείχνει ότι ουσιαστικά απελευθερώνονται οι τιμές και στις επιδοτούμενες γραμμές βρίσκεται στην παράγραφο 6 του σχεδίου, όπου αναφέρεται: «Σε μεικτό δρομολόγιο που περιλαμβάνει, αφενός "ελεύθερες" συνδέσεις και αφετέρου συνδέσεις "δημόσιας υπηρεσίας", η τιμή του ναύλου για κάθε λιμένα προορισμού σύνδεσης "δημόσιας υπηρεσίας" δε θα υπερβαίνει την τιμή ναύλου του τελευταίου προ αυτού λιμένα "ελεύθερης" σύνδεσης». Σε απλά ελληνικά σημαίνει ότι η τιμή των εισιτηρίων με προορισμό το επιδοτούμενο λιμάνι θα καθορίζεται από την τιμή των εισιτηρίων του απελευθερωμένου λιμανιού από το οποίο θα έχει περάσει πρώτα το πλοίο!

Εξίσου σκανδαλώδες είναι και το εξής στην παράγραφο 4: «Στις περιπτώσεις που υπάρχουν περισσότεροι του ενός λιμένες προσέγγισης σε ένα νησί, η ετήσια επιβατική κίνηση υπολογίζεται ως ενιαία ανά νησί με εξαίρεση τη νήσο Κρήτη, όπου συνυπολογίζεται, για την κίνηση του νομού Χανίων με εκείνη του Ρεθύμνου αφενός και του νομού Ηρακλείου με εκείνη του Λασιθίου αφετέρου». Με αυτό τον συνυπολογισμό που γίνεται, αν έχει μείνει κανένα επιδοτούμενο λιμάνι σε νησί, θα «απελευθερωθεί», αφού αθροιστικά θα φαίνεται ότι στα λιμάνια αυτά διακινούνται 150.000 επιβάτες! Τέλος, απελευθερώνει και τη γραμμή Πάτρα - Κέρκυρα και επιστροφή!


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ