Οι καταστηματάρχες και οι κάτοικοι της Αλοννήσου καταγγέλλουν ότι, με τον ακτοπλοϊκό αποκλεισμό που έχει επιβληθεί, οδηγείται το νησί στην απομόνωση και στον οικονομικό μαρασμό, καθώς ο τουρισμός αποτελεί τη μοναδική πηγή εισοδήματος και προειδοποιούν ότι οι κινητοποιήσεις τους θα κλιμακωθούν. Είναι χαρακτηριστικό ότι φέτος τα δρομολόγια από Βόλο προς την Αλόννησο έχουν μειωθεί από την ακτοπλοϊκή εταιρία "MINOAN LINES" κατά 50% περίπου ημερησίως, ενώ τα φέρι μποτ από τον Αγιο Κωνσταντίνο δεν εκτελούν δρομολόγια την Παρασκευή και το Σάββατο. Τις μέρες, δηλαδή, που αναμένεται αύξηση της τουριστικής κίνησης. Τη συμπαράστασή της στις κινητοποιήσεις των καταστηματαρχών της Αλοννήσου, εκφράζει, με ανακοίνωσή της, η Πανελλήνια Ομοσπονδία Εστιατόρων και Συναφών Επαγγελμάτων, η οποία καλεί τους αρμόδιους φορείς να σκύψουν πάνω στο υπαρκτό πρόβλημα, ώστε να δοθεί άμεσα λύση.
Ομως, στο πόδι βρίσκονται οι κάτοικοι και άλλων νησιών, όπως στη Σαντορίνη και την Ανδρο, οι οποίοι πρόσφατα είχαν αποκλείσει τα λιμάνια των νησιών τους, όπως και οι κάτοικοι των νησιών του Αργοσαρωνικού. Οι μονοπωλιακές καταστάσεις, που έχουν διαμορφωθεί στο χώρο της ακτοπλοΐας με την κυριαρχία τριών μεγαλοεταιριών Μινωικές Γραμμές, ΑΝΕΚ, Επιχειρήσεις Αττικής, έχουν φέρει τα πάνω - κάτω. Οι τρεις εταιρίες, λειτουργώντας πλέον ως «κράτος εν κράτει», έχουν μετατρέψει σε «κουρέλι» πρωτόκολλα αριθμού επιβατών, ωράρια αφίξεων - αναχωρήσεων, προγραμματισμούς δρομολογίων, επιχειρώντας να επιβάλουν τους δικούς τους νόμους. Επιπλέον, το τελευταίο διάστημα, έχει ξεσπάσει και «κόντρα» μεταξύ των τριών, προκειμένου να αποκτήσουν ακόμα μεγαλύτερο κομμάτι στην ακτοπλοΐα.
Την ευθύνη για τις δραματικές εξελίξεις στο χώρο της ακτοπλοΐας φέρει η κυβέρνηση ΠΑΣΟΚ, η οποία προσυπέγραψε τον κανονισμό - έκτρωμα 3577/92 της Ευρωπαϊκής Ενωσης. Ο κανονισμός «σπάει» το δικαίωμα της αποκλειστικής εκμετάλλευσης των εσωτερικών θαλάσσιων συγκοινωνιών από πλοία με ελληνική σημαία και ελληνικά πληρώματα (καμποτάζ). Αυτό είχε ως αποτέλεσμα οι ακτοπλοϊκές εταιρίες να επιδοθούν σε έναν αγώνα δρόμου μεταξύ τους, «τρώγοντας» οι μεγαλύτερες τις μικρότερες, με σκοπό να αντέξουν στον ανταγωνισμό με τα πλοία των πολυεθνικών, που θα εισβάλουν στις ελληνικές θάλασσες το 2004, οπότε και θα τεθεί ο κανονισμός σε ισχύ.