Παρασκευή 12 Γενάρη 1996
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 19
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
ΑΤΤΙΚΗ
Λείπουν 9.069 σχολικές αίθουσες

Αποκαλυπτικά στοιχεία έρευνας του Κέντρου Προγραμματισμού και Οικονομικών Ερευνών. Διαψεύδουν τις κυβερνητικές θριαμβολογίες για την επίλυση του αντιπαιδαγωγικού προβλήματος της διπλής βάρδιας

Περίπου 9.000 νέες αίθουσες χρειάζεται να κτιστούν στην Αττική, προκειμένου να λυθεί το πρόβλημα της διπλοβάρδιας των μαθητών της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης του Λεκανοπεδίου, που αποτελεί ένα από τα σοβαρότερα προβλήματα των σχολείων.

Η παραπάνω εκτίμηση περιέχεται στη μελέτη "Η ελληνική εκπαίδευση στον ορίζοντα του 2000", που εκδόθηκε από το Κέντρο Προγραμματισμού και Οικονομικών Ερευνών, με την επιμέλεια του Κ. Κάρμα,επιστημονικού ερευνητή του Κέντρου. Στη μελέτη τονίζεται ότι για να ανεγερθούν αυτές οι αίθουσες απαιτούνται 262 δισ. δρχ. (σε τιμές του 1990), ποσό που αντιστοιχεί στο 50% της δαπάνης που απαιτείται για τη λύση του στεγαστικού προβλήματος όλης της χώρας.

Με βάση τα παραπάνω δεδομένα, η έκθεση διαψεύδει τις κυβερνητικές θριαμβολογίες ότι το πρόβλημα θα λυθεί μέχρι το 1997, τονίζοντας πως "έχουμε σοβαρές επιφυλάξεις ότι μπορεί να εξασφαλιστεί και να λυθεί το στεγαστικό πρόβλημα της Αττικής, πολύ δε περισσότερο της χώρας ολόκληρης, μέχρι το 1999, τελευταίο έτος εφαρμογής του Κοινοτικού Πλαισίου Στήριξης 1994-1999".

Οι κυβερνητικές θριαμβολογίες εκφράστηκαν τον περασμένο Δεκέμβρη, όταν σε όλους τους τόνους ανακοινώθηκε ότι επειδή εξασφαλίστηκε ένα δάνειο από το Ταμείο Κοινωνικής Αποκατάστασης του Συμβουλίου της Ευρώπης το πρόβλημα της διπλοβάρδιας θα εξαλειφόταν στα τέλη το 1997 τόσο στην Αττική όσο και στα άλλα μεγάλα αστικά κέντρα. Τότε είχε ανακοινωθεί ότι το 1994 οι ανάγκες για αίθουσες (προκειμένου να λειτουργήσουν όλα τα σχολεία σε μονή βάρδια) στο Λεκανοπέδιο ήταν 8.994 αίθουσες, από τις οποίες 1.800 παραδίνονταν την προηγούμενη χρονιά, 1. 500 κατασκευάζονταν και για το 1995 είχαν εκπονηθεί 1.000 μελέτες για την κατασκευή ισάριθμων αιθουσών.

Ανέξοδες διακηρύξεις

Η αισιοδοξία αυτή όμως δε στηρίζεται στα στοιχεία τα οποία οι ίδιες οι υπηρεσίες του υπουργείου Παιδείας δίνουν, καθώς ο ρυθμός κατασκευής των αιθουσών δεν επιτρέπει τέτοια αισιοδοξία. Είναι χαρακτηριστικό ότι τα στοιχεία του ΚΕΠΕ, που αναφέρονται στο 1990, υπογραμμίζουν ότι χρειάζονται στην Αττική 9.069 αίθουσες, το ίδιο το υπουργείο παραδέχτηκε ότι το 1994 οι ανάγκες ήταν 8.994, ενώ στην έκθεσή του προς τον ΟΟΣΑ, που εκπονήθηκε το 1995, ανακοίνωνε ότι στο Νομό Αττικής απαιτούνται 8.927 αίθουσες διδασκαλίας, προκειμένου να λειτουργήσουν τα σχολεία σε μονή βάρδια.

Μάλιστα, στην ίδια έκθεση αναφερόταν επί λέξει: "Το νέο πρόγραμμα του Οργανισμού Σχολικών Κτιρίων για την επόμενη πενταετία προβλέπει όσον αφορά τη Νομαρχία Αττικής να καλυφθεί σημαντικό μέρος των αναγκών σε σχολικά κτίρια". Πουθενά δεν αναφέρει ότι στο τέλος του 1997 θα καλυφθούν όλες οι ανάγκες.

Το ότι η κατάσταση θα παραμένει σε γενικές γραμμές η ίδια, προδιαγράφεται και από τις πενιχρές δαπάνες που προβλέπει για το 1996 ο προϋπολογισμός για την παιδεία. Με το 6,7% το αντιπαιδαγωγικό καθεστώς της διπλής βάρδιας θα σημαδεύει αρνητικά τους μαθητές παρά τις ανέξοδες διακηρύξεις.

Η στατιστική της εκπαίδευσης στην Αττική

Οπως προκύπτει από τα στοιχεία της μελέτης του ΚΕΠΕ, η Αττική, με πληθυσμό που αντιστοιχεί στο 34% του συνόλου της χώρας, συγκεντρώνει το 35% των μαθητών του δημοτικού ολόκληρης της χώρας, το 37% των μαθητών γυμνασίου, το 38% των φοιτητών ΤΕΙ, το 41% των μαθητών των γενικών λυκείων, το 46% των μαθητών των επαγγελματικών σχολών και το 48% των φοιτητών των πανεπιστημίων. Τα στοιχεία δείχνουν ότι το 1990-91 λειτουργούσαν στην Αττική 3.307 εκπαιδευτικές μονάδες με 39.045 διδάσκοντες και 730.243 διδασκόμενους. Συγκεκριμένα λειτουργούν:

- 1.055 νηπιαγωγεία με 1.894 νηπιαγωγούς και 37.296 νήπια, το 90,5% των οποίων φοιτούσε σε δημόσια νηπιαγωγεία.

- 1.239 δημοτικά σχολεία με 12.201 δασκάλους και 284.667 μαθητές, το 87% των οποίων φοιτούσε σε δημόσια δημοτικά.

- 490 γυμνάσια με 9.158 καθηγητές και 159.282 μαθητές, το 92% των οποίων σε δημόσια γυμνάσια.

- 344 γενικά λύκεια με 6.494 καθηγητές και 104.966 μαθητές, το 91% των οποίων σε δημόσια λύκεια.

- Εξι ενιαία πολυκλαδικά λύκεια, όλα δημόσια, με 430 καθηγητές και 5.889 μαθητές.

- 88 επαγγελματικά λύκεια με 2.204 καθηγητές και 29.862 μαθητές, το 84% των οποίων φοιτούσε σε δημόσια λύκεια.

- 80 επαγγελματικές σχολές με 1.309 καθηγητές και 18.820 μαθητές, το 73% των οποίων φοιτούσε σε δημόσιες σχολές.

- Δύο ΤΕΙ και ένα τρίτο ισότιμο ίδρυμα (ΑΣΕΤΕΜ - ΣΕΛΕΤΕ) με 2.055 διδάσκοντες και 30.688 φοιτητές.

- Επτά πανεπιστήμια με 3.300 διδάσκοντες και 58.773 φοιτητές.

"Από το σύνολο των προβλημάτων, συμπεραίνει η έρευνα, ξεχωρίζουμε σαν σοβαρότερο για την Αττική το κτιριακό και ειδικότερα αυτό της στέγασης μονάδων της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, η λύση του οποίου είναι επιτακτική".

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
Κτιριακά προβλήματα και ελλείψεις εκπαιδευτικών (2009-10-21 00:00:00.0)
Κατάληψη Μουσικού Γυμνασίου - Λυκείου (2003-12-06 00:00:00.0)
Κινδυνεύει με κλείσιμο (2002-04-24 00:00:00.0)
Ταξική η πολιτική της αντιδραστικής μεταρρύθμισης (2001-02-10 00:00:00.0)
Με σοβαρά προβλήματα ξεκινά η σχολική χρονιά (2000-09-12 00:00:00.0)
Περιφρόνηση για καθηγητές και μαθητές των ΤΕΛ! (1998-02-20 00:00:00.0)

Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ