Κυριακή 1 Ιούνη 1997
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 4
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Βιβλίο

Απαίδευτη "Παιδεία"

Διαβάζοντας κανείς ορισμένα βιβλία, στην αρχή μελαγχολεί κι ύστερα οργίζεται, καθώς τον προσγειώνουν απολύτως και αποδεικτικά στην πικρή πραγματικότητα, της οποίας - παρότι τη βιώνει καθημερινά στο "πετσί" του - ίσως, να του διαφεύγουν κάποιες παράμετροι, τα "οικεία κακά" που επιφέρει και οι γενικότερα βλαβερές κοινωνικές συνέπειές της. Κι όμως είναι χρήσιμη μια τέτοια μελαγχολία και οργή, αν η πικρή αλήθεια του βιβλίου προκαλέσει συλλογικότερη αντίδραση ανατροπής της βλαβερής πραγματικότητας. Τέτοια πραγματικότητα είναι η παρεχόμενη Παιδεία. Ενα πεδίο μακροπρόθεσμα καταστροφικής - για τον τόπο και το λαό - πολιτικής των κυβερνήσεων του δικομματισμού, προς χάριν του ασύδοτου ντόπιου και πολυεθνικού κεφαλαίου. Αυτήν την πραγματικότητα και τις "ευρωενωσιακά" κατευθυνόμενες, πολύπλευρα ολέθριες συνέπειές της, αποδεικνύει αναλυτικά η επίκαιρη συλλογική μελέτη του Τμήματος Εκπαιδευτικών Προβλημάτων του Κέντρου Μαρξιστικών Ερευνών,στα πλαίσια της μελετητικής σειράς "Θέματα Παιδείας", με τίτλο "Παιδεία και Ελληνική Κοινωνία" και υπότιτλο "Η επίδραση της εκπαίδευσης στη διαμόρφωση των κοινωνικών και διανοητικών δομών της ελληνικής κοινωνίας", που κυκλοφορεί από τη "Σύγχρονη Εποχή".Πρόκειται για τα - διευρυμένης θεματικής και ανοιχτά για παραπέρα διερεύνηση - συμπεράσματα τριών σεμιναρίων της ερευνητικής περιόδου '94 - '95, με θέματα: "Η εκπαίδευση ως κοινωνικός καταμερισμός και κοινωνικός θεσμός", "Εκπαίδευση και ελληνική κοινωνία","Προβλήματα εκπαιδευτικής πολιτικής".

Οι μελετητές στο πρώτο κεφάλαιο αναφέρονται συνοπτικά στον προοδευτικό ή συντηρητικό "μυητικό" ρόλο που μπορεί να παίξει η εκπαίδευση για την ένταξη του ατόμου στην κοινωνική ομάδα και στον καταμερισμό, ανάλογα με την ταξική συγκρότηση της κοινωνίας. Το δεύτερο κεφάλαιο, με στοιχεία, ιστορεί την πορεία και τη σχέση της εκπαίδευσης με την κοινωνία από τα μετεπαναστατικά χρόνια μέχρι τις μέρες μας. Ιδέες και αγώνες που δόθηκαν για μια εκπαίδευση για όλο το λαό. Συγκρίνει τις διαμετρικά αντίθετες"φιλοσοφίες" της εκπαίδευσης στο σοσιαλισμό και στον καπιταλισμό. Ιδιαίτερα στις σημερινές συνθήκες παγκοσμιοποίησης του καπιταλισμού. Στο τρίτο και εκτενέστερο κεφάλαιο, αποκαλύπτονται, με παραδείγματα από όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης, ο αποπροσανατολιστικός ρόλος, οι μορφές, οι δομές, οι οικονομικο - πολιτικοί στόχοι και οι κοινωνικές συνέπειες της εφαρμοζόμενης στη χώρα μας εκπαιδευτικής πολιτικής. Πολιτικής υπαγορευμένης από την ΕΕ του Μάαστριχτ. Πολιτικής που θέλει τα παιδιά μας, αμόρφωτη κι άβουλη ανθρωπομάζα.

Αρ. ΕΛΛΗΝΟΥΔΗ


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ