Σάββατο 10 Μάη 1997
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 36
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΕΣ
Να αποσυρθεί το νομοσχέδιο

Συνεχίστηκαν και χτες οι στάσεις εργασίας σε ΗΣΑΠ - ΗΛΠΑΠ

Κανονικά κυκλοφορούν από σήμερα ο ηλεκτρικός σιδηρόδρομος, τα πράσινα λεωφορεία και τα τρόλεϊ, μετά τη λήξη των απεργιακών κινητοποιήσεων των εργαζομένων στους ΗΣΑΠ και τα ΗΛΠΑΠ.

Ωστόσο, οι εργαζόμενοι στις αστικές συγκοινωνίες βρίσκονται σε μεγάλη αναστάτωση, μετά το ψευδεπίγραφο νομοσχέδιο "Για την οργάνωση και λειτουργία των αστικών συγκοινωνιών", που κατέθεσε στη Βουλή η κυβέρνηση. Ολα τα συνδικάτα του κλάδου καταγγέλλουν ότι το ν/σ αυτό ανοίγει διάπλατα το δρόμο στην ιδιωτικοποίηση και ανατρέπει πλήρως τις εργασιακές σχέσεις. Οι κινητοποιήσεις στις συγκοινωνίες άρχισαν από την περασμένη Τετάρτη με τις δύο 4ωρες στάσεις εργασίας των εργαζομένων στους ΗΣΑΠ, οι οποίες επαναλήφθηκαν χτες.

Στα τρόλεϊ

Οι εργαζόμενοι στα τρόλεϊ έκαναν χτες 6ωρη στάση εργασίας, από 10 π.μ. έως 4 μ.μ. Τις ώρες αυτές, έγινε για πρώτη φορά κοινή γενική συνέλευση όλων των σωματείων (οδηγοί, τεχνικοί, διοικητικοί), στο θέατρο "Γκλόρια". Η προσέλευση των εργαζομένων ήταν ιδιαίτερα μαζική, ενδεικτικό και αυτό της αναστάτωσης που έχουν προκαλέσει οι κυβερνητικές μεθοδεύσεις στο νευραλγικό τομέα των αστικών συγκοινωνιών. Και ενώ οι ραγδαίες αυτές εξελίξεις απαιτούν σίγουρα την άμεση λήψη συγκεκριμένων αποφάσεων για να αντιμετωπιστούν αποτελεσματικά, από τη χτεσινή γενική συνέλευση φάνηκε ξεκάθαρα ότι οι πλειοψηφίες στις ηγεσίες των σωματείων (ΠΑΣΚΕ - ΔΑΚΕ), πέρα από ανέξοδες "αγωνιστικές κορόνες", δεν είναι διατεθειμένες να αντιπαλέψουν την καταστροφική πολιτική της κυβέρνησης.

Ο πρόεδρος της Ενωσης Εργαζομένων ΗΛΠΑΠ, Θοδ. Κορδός (ΠΑΣΚΕ), ενώ κατήγγειλε σε ιδιαίτερα έντονο τόνο ότι το νομοσχέδιο της κυβέρνησης οδηγεί στην ιδιωτικοποίηση και καταργεί θεμελιώδη δικαιώματα των εργαζομένων, εντούτοις τάχθηκε υπέρ της έναρξης "διαλόγου" με την κυβέρνηση. Αλλά το οξύμωρο είναι ότι επανέλαβε πολλές φορές πως το συγκεκριμένο ν/σ δεν μπορεί να αποτελέσει "βάση διαλόγου". Στο ίδιο μήκος κύματος, χωρίς να αναφερθεί στην ουσία των προβλημάτων, κινήθηκε και ο γενικός γραμματέας της Ενωσης, Πέτρος Πάτσιος (ΔΑΚΕ).

Αντίθετα, επί της ουσίας του ν/σ και ό,τι αυτό συνεπάγεται μίλησαν οι εκπρόσωποι της "Δημοκρατικής Συνεργασίας" (υποστηρίζεται από την ΕΣΑΚ). Στηλίτευσαν τις ανέξοδες αγωνιστικές κορόνες και επισήμαναν την ανάγκη άμεσης λήψης συγκεκριμένων αποφάσεων για την απόκρουση της κυβερνητικής πολιτικής στις αστικές συγκοινωνίες. Ο Νίκος Παπαϊωάννου,αντιπρόεδρος του Συλλόγου Υπαλλήλων ΗΛΠΑΠ, υπογράμμισε ότι, ενώ η ΝΔ ιδιωτικοποίησε "μια κι έξω" τις συγκοινωνίες, το ΠΑΣΟΚ σήμερα επιχειρεί να τις ιδιωτικοποιήσει σταδιακά κι απ' το "παράθυρο". Επανέλαβε τις πάγιες θέσεις της παράταξης για 100% δημόσιο ενιαίο συγκοινωνιακό φορέα, επιδότηση των συγκοινωνιών από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων, ανανέωση του στόλου κλπ. Οι εκπρόσωποι της "Δημοκρατικής Συνεργασίας" κατέθεσαν σχέδιο ψηφίσματος στη βάση των παραπάνω θέσεων και κάλεσαν όλους τους εργαζόμενους σε κοινό αγώνα, ενάντια στο νομοσχέδιο διάλυσης των αστικών συγκοινωνιών, αλλά και στα αντεργατικά σχέδια της κυβέρνησης.

Χαιρετισμό απηύθυναν: Ο Στρατής Κόρακας,βουλευτής του ΚΚΕ, ο Γ. Σταυρόπουλος,μέλος της διοίκησης της ΓΣΕΕ, και ο Γ. Ορφανίδης,πρόεδρος της ΟΥΠΑΕ. Ο Στρατής Κόρακας εξέφρασε την αμέριστη συμπαράσταση του ΚΚΕ στον αγώνα των εργαζομένων και επισήμανε ότι η συμπαράσταση αυτή θα εκφραστεί με συγκεκριμένες θέσεις στη Βουλή, αν τελικά η κυβέρνηση δεν αποσύρει το ν/σ, όπως επιβάλλεται να κάνει. Τόνισε ότι, αν το ΠΑΣΟΚ ήθελε να προχωρήσει σε ρυθμίσεις προς τη σωστή κατεύθυνση, έπρεπε να επαναφέρει την πρόταση νόμου των βουλευτών του, που συζητήθηκε στη Βουλή το Σεπτέμβρη του 1992 και η οποία διασφάλιζε το δημόσιο και κοινωνικό χαρακτήρα των συγκοινωνιών. Τέλος, κάλεσε τους εργαζόμενους να αναπτύξουν την ενότητα και τον αγώνα τους μαζί με όλους τους κλάδους στη μεταφορά, αλλά και γενικότερα με όλους τους εργαζόμενους, αφού τα συμφέροντά τους είναι κοινά.

Ν. Κ.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ