Παρασκευή 13 Δεκέμβρη 1996
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 2
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΤΟΥ ΠΕΤΡΟΥ ΔΡΑΜΑΛΗ, ΓΡΑΜΜΑΤΕΑ ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ "ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΓΛΗΝΟΣ"
Αγώνες χωρίς ημερομηνία λήξης

- Ποια είναι τα προβλήματα, για τα οποία οι δάσκαλοι και νηπιαγωγοί της χώρας κινητοποιούνται για άλλη μια φορά;

- Τα προβλήματα είναι τα ίδια που ήταν πέρσι και πρόπερσι με τη διαφορά ότι φέτος η θηλιά έχει σφίξει πιο πολύ στο λαιμό μας. Τόσο τα οικονομικά προβλήματα όσο και τα θεσμικά και εκπαιδευτικά παρουσιάζονται πολύ οξυμένα. Το μισθολόγιο, που εμείς το αποκαλούμε και "φτωχολόγιο", και έτσι είναι, όχι μόνο δε μας αναβαθμίζει οικονομικά, αλλά οδηγεί σε ακόμα μεγαλύτερη μείωση του εισοδήματός μας.

Η παραπέρα υποβάθμιση της δημόσιας δωρεάν εκπαίδευσης προχωρά με γοργούς ρυθμούς στην ιδιωτικοποίηση, είτε μέσω της ένταξής μας στη Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση, είτε με το προχώρημα και την αλλαγή του άρθρου 16 του Συντάγματος, που προς το παρόν προβλέπει το δημόσιο χαρακτήρα της. Υπάρχουν, επίσης και τα θεσμικά αιτήματα. Μιλάμε για ολιγάριθμα τμήματα μαθητών με το διορισμό περισσότερων συναδέλφων, μέσα από το σύστημα της ενιαίας επετηρίδας, για μειωμένο ωράριο, που να εξομοιώνεται με το ωράριο της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης κ.ά.

- Πόσο ρεαλιστικό είναι το αίτημα της εκπαιδευτικής κοινότητας για παροχή του 15% του κρατικού προϋπολογισμού στην παιδεία;

- Οι ανάγκες της παιδείας χρόνο με το χρόνο παρουσιάζονται αυξημένες τόσο σε υλικοτεχνική υποδομή όσο και σε εκπαιδευτικό προσωπικό. Από την άλλη μεριά οι δαπάνες από τον κρατικό προϋπολογισμό για την παιδεία παραμένουν στάσιμες, κάτι που είναι δυσανάλογο με τις ανάγκες της. Είναι ποσά, όπως λέμε, "αντιστρόφως ανάλογα". Με το 7,2% που προβλέπει ο φετινός προϋπολογισμός δεν αντιμετωπίζονται τα οξυμένα προβλήματα. Επομένως, το αίτημα για 15% παραμένει επίκαιρο και είναι ρεαλιστικό, αν θέλουμε να μιλάμε για ποιοτική αναβάθμιση της παρεχόμενης μόρφωσης. Είναι το λιγότερο προκλητικό, όταν βλέπουμε να ρυθμίζονται χρέη των ΠΑΕ και να χαρίζονται δισεκατομμύρια στον Λάτση και τον Βαρδινογιάννη και από την άλλη μεριά η κυβέρνηση να δηλώνει ότι δεν αντέχει ο προϋπολογισμός αύξηση στο 15% των δαπανών για την παιδεία. Εάν υπήρχε η πολιτική βούληση να συγκρουστεί με τέτοια μεγαλοσυμφέροντα και χρήματα θα εξοικονομούσε και το 15% για την παιδεία θα έδινε.

- Τι προτείνει η "Δημοσιοϋπαλληλική Ενότητα Εκπαιδευτικών";

- Η διοίκηση της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας έχει βάλει στο πρόγραμμα δράσης αιτήματα, με τα οποία δεν έρχεται σε σύγκρουση με την κυβερνητική πολιτική που εκπορεύεται από την ΕΕ. Προβάλλει π.χ. το μισθολόγιο χωρίς να ζητάει τις πραγματικές αυξήσεις για να καλύπτουν τις ανάγκες μας. Αντίθετα η ΔΕΕ ζητάει να υπάρξει ένα πραγματικό μισθολόγιο, όπου θα υπάρχουν πραγματικές αυξήσεις στους μισθούς μας και θα είναι συνδεδεμένες με τη γνήσια ΑΤΑ. Ταυτόχρονα, ζητάμε, να καλυφθούν και οι απώλειες ή ένα μέρος των απωλειών της τελευταίας εξαετίας, που με τα στοιχεία της ΑΔΕΔΥ ανέρχονται στο 50%. Ζητάμε να υπάρχουν ελεύθερες συλλογικές συμβάσεις, ώστε να διαπραγματευόμαστε κάθε φορά με την εισοδηματική πολιτική της κυβέρνησης. Επίσης, η ΔΕΕ προτείνει να διασφαλιστεί η ενιαία δημόσια δωρεάν παιδεία, να εξαιρεθεί η υγεία και η παιδεία από την ένταξη στη Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση, να γίνουν μαζικοί διορισμοί, για να καλυφθούν οι πραγματικές ανάγκες σε διδακτικό προσωπικό μέσα από το σύστημα της ενιαίας επετηρίδας. Θέλουμε οι αγώνες μας να έχουν προοπτική, διάρκεια και ένταση. Στη λιτότητα, χωρίς ημερομηνία λήξης που επιβάλλει η κυβέρνηση, εμείς απαντάμε με αγώνες χωρίς ημερομηνία λήξης.

Α. Γ.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ