Τετάρτη 20 Μάρτη 1996
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 24
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
Αερομαχίες... προμηθευτών

Ο ίδιος ο διευθυντής της Μονάδας Πτητικών Μέσων, Β. Αναστασιάδης, χαρακτηρίζει οικονομικό σκάνδαλο τον υπό προκήρυξη διαγωνισμό για την εγκατάσταση και τον έλεγχο συστημάτων φορητής φωτοσήμανσης στα αεροδρόμια Μήλου, Νάξου και Πάρου

"Οικονομιακό σκάνδαλο" χαρακτηρίζουν ακόμα και στελέχη της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ) τον υπό προκήρυξη διαγωνισμό για την εγκατάσταση και τον έλεγχο συστημάτων φορητής φωτοσήμανσης στα αεροδρόμια Μήλου, Νάξου και Πάρου, που πέραν όλων των άλλων - όπως είχε επισημάνει ο "Ρ" στις 14 Μάρτη 1996 - ανοίγει το δρόμο στους ιδιώτες να αναλάβουν τον ευαίσθητο τομέα της ασφάλειας των πτήσεων.

Ο αρμόδιος διευθυντής της Μονάδας Πτητικών Μέσων, Β. Αναστασιάδης,με το υπ' αριθμ. 157 έγγραφο που απέστειλε στις 11 Μάρτη 1996 στον υπουργό Μεταφορών και τη διοίκηση της ΥΠΑ, επισημαίνει ότι ο υπό προκήρυξη διαγωνισμός, "με τους απαράδεκτους προβλεπόμενους όρους, θα αποτελέσει οικονομικό σκάνδαλο για το δημόσιο".

Οπως είχε αποκαλύψει ο "Ρ", η κυβέρνηση με το διαγωνισμό αυτό επιχειρεί να αναθέσει σε ιδιώτες τον εναέριο έλεγχο των ραδιοβοηθημάτων και των άλλων ηλεκτρονικών συστημάτων που υπάρχουν στα αεροδρόμια. Δραστηριότητα, που σήμερα ανήκει στην αποκλειστική αρμοδιότητα της ΥΠΑ, η οποία διαθέτει για το λόγο αυτό κατάλληλα εξοπλισμένο αεροπλάνο και κατάλληλα ειδικευμένο προσωπικό.

Σύμφωνα με τους όρους του διαγωνισμού, ο προμηθευτής των συστημάτων φορητής φωτοσήμανσης ("PAPIS") θα αναλάβει και τον περιοδικό από αέρα έλεγχό τους, κάθε τέσσερις μήνες. Κατά τον Β. Αναστασιάδη αυτό είναι ασυμβίβαστο για τον ευαίσθητο τομέα της ασφάλειας των πτήσεων. Παράλληλα, θεωρεί αυθαίρετη την περιοδικότητα των ελέγχων (κάθε τέσσερις μήνες), επισημαίνοντας ότι σε κανένα αεροδρόμιο της Ευρώπης δεν ελέγχονται τα συστήματα αυτά κάθε τέσσερις μήνες. "Οπως φαίνεται αυτό αποσκοπεί σε οικονομικά οφέλη του προμηθευτή σε βάρος του ελληνικού δημοσίου", επισημαίνει στο έγγραφό του ο Β. Αναστασιάδης και διερωτάται ποιοι λόγοι επέβαλαν να είναι ο ίδιος ιδιώτης και προμηθευτής και ελέγχων, "τη στιγμή που το δημόσιο διαθέτει πεπειραμένο προσωπικό και μέσα και με ελάχιστο κόστος ελέγχει και πιστοποιεί την καλή ή μη λειτουργία των εν λόγω συσκευών στα πολιτικά και στρατιωτικά αεροδρόμια Ελλάδας και Κύπρου επί σειρά ετών". Για όλα αυτά, ο αρμόδιος διευθυντής της ΥΠΑ θεωρεί ότι ο υπό προκήρυξη διαγωνισμός περιέχει "απαράδεκτους όρους", που θα αποτελέσουν "οικονομικό σκάνδαλο για το δημόσιο"!

Σύμφωνα με πληροφορίες, ο διαγωνισμός περιέχει φωτογραφικές και αυθαίρετες διατάξεις, γεγονός που επιβεβαιώνει όσα αποκάλυπτε πρόσφατα ο "Ρ" περί πανίσχυρων ομάδων συμφερόντων μέσα και έξω από την ΥΠΑ, περί οργίου αναθέσεων έργων σε ημέτερους, με μη διαφανείς διαδικασίες, που αρχίζουν από το στάδιο των μελετών και επεκτείνονται στην προκήρυξη των διαγωνισμών, με φωτογραφικές προδιαγραφές κλπ. Για όλες αυτές τις σκοτεινές διαδικασίες έχουν διατυπωθεί έγγραφες καταγγελίες και ενστάσεις, αλλά ουδέποτε πάρθηκαν υπόψη, επειδή, όπως καταγγέλλουν οι ίδιοι οι εργαζόμενοι στην ΥΠΑ, οι"νονοί" έχουν επιβάλει τους δικούς τους όρους στις αερομεταφορές. Στον άγριο πόλεμο των οικονομικών συμφερόντων, αποδίδουν, άλλωστε, οι ίδιοι την πρόσφατη επίθεση με βιτριόλι κατά στελέχους της ΥΠΑ.

Στο μεταξύ χτες διορίστηκε η νέα διοίκηση στην ΥΠΑ (διοικητής Διον. Καλόφωνος και υποδιοικητής Δημ. Γεωργαράκης.Ο υπουργός Μεταφορών Χ. Καστανίδης που εγκατέστησε τη νέα διοίκηση, συνάντησε την άρνηση του μέχρι μέχρι πρότινος υποδιοικητή Δ. Σαπουντζή να αποχωρήσει αυτοβούλως. Επικαλέστηκε ότι η θητεία του λήγει το 1998 και άφησε αιχμές ότι απομακρύνεται από την ΥΠΑ για πολιτικούς λόγους.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ