Τρίτη 27 Αυγούστου 1996
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 28
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΡΑΦΗΝΑ
Νέες επιβαρύνσεις για τους κατοίκους

Η δρομολόγηση κι άλλων πλοίων στη γραμμή προς τις Κυκλάδες συμφέρει μόνο τους εφοπλιστές. Καταγγελία της ΚΟΒ του ΚΚΕ στην περιοχή

Με τη δρομολόγηση ενός ακόμη οχηματαγωγού πλοίου από το λιμάνι της Ραφήνας προς τις Κυκλάδες συμπληρώνεται ο κύκλος των παρεμβάσεων στην περιοχή, παρεμβάσεων που εξυπηρετούν μεν τα εφοπλιστικά και κατασκευαστικά συμφέροντα, πλήττουν όμως ανεπανόρθωτα την πόλη και τους κατοίκους της.

Το σήμα για την ένταση της οικολογικής καταστροφής της περιοχής είχε δοθεί με την παράνομη έναρξη έργων επέκτασης των εγκαταστάσεων του λιμανιού. Επιστέγασμα αυτής της τακτικής είναι η δρομολόγηση και του νέου οχηματαγωγού, πράξη που ξεσηκώνει διαμαρτυρίες από την πλευρά των κατοίκων και των μαζικών φορέων κατά της κυβέρνησης και της δημοτικής αρχής που σφυρίζει αδιάφορα και επιχειρεί τη δημιουργία τετελεσμένων.

Οπως καταγγέλλει με ανακοίνωσή της η Κομματική Οργάνωση Ραφήνας του ΚΚΕ στις 15 Αυγούστου, κυβέρνηση και δήμος επέτρεψαν στον εφοπλιστή "Γούτο" να δρομολογήσει το οχηματαγωγό πλοίο "ΧΑΡΟΥΛΑ", παρά τις διαβεβαιώσεις της φιλοκυβερνητικής διοίκησης του δήμου ότι δεν πρόκειται να δρομολογηθεί άλλο πλοίο από το λιμάνι. Αξίζει να σημειωθεί ότι παλιότερα η έγκριση νέων γραμμών συζητιόταν και στο Νομαρχιακό Συμβούλιο, το οποίο γνωμοδοτούσε για αυτές, πράγμα που σήμερα έχει καταργηθεί σιωπηρά, ύστερα από τις ομόφωνες αποφάσεις του για τη μη δρομολόγηση νέων γραμμών από τη Ραφήνα.

Στα βήματα της ΝΔ

Η οργάνωση του ΚΚΕ τονίζει, ακόμα, ότι η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ, ακολουθώντας με συνέπεια το "έργο" που ξεκίνησε η ΝΔ το 1981, σε βάρος της πόλης με την επέκταση του λιμανιού, ακολουθεί την ίδια τακτική με τη δρομολόγηση νέων πλοίων. Επισημαίνει, μάλιστα, ότι "η δρομολόγηση του οχηματαγωγού "ΧΑΡΟΥΛΑ" του εφοπλιστή Γούτου,που εντάσσεται στον ανταγωνισμό των εφοπλιστών στην περιοχή, μόνο αρνητικές συνέπειες προκαλεί στην πόλη. Η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ, μη παίρνοντας υπόψη ότι η Ραφήνα στερείται σημαντικών χερσαίων χώρων, στερείται χώρων στάθμευσης, οδικού δικτύου, προκειμένου να εξυπηρετήσει μόνο εφοπλιστικά και κατασκευαστικά συμφέροντα, μπαίνει στο παιχνίδι του ανταγωνισμού των εφοπλιστών για τις γραμμές από και προς τη Ραφήνα".

Η ΚΟΒ Ραφήνας του ΚΚΕ καλεί τους κατοίκους να μη μείνουν απλοί θεατές σε ό,τι εξελίσσεται στην περιοχή και να πάρουν την υπόθεση στα χέρια τους, ενισχύοντας τη μόνη συνεπή δύναμη, το ΚΚΕ.

Δεν είναι αθώο το έργο

Η ένταση των καταγγελιών δεν είναι άσχετη με το γεγονός ότι η Ραφήνα απειλείται πλέον με ολοκληρωτική οικολογική καταστροφή, εξαιτίας κύρια της επέκτασης του λιμανιού. Ενός έργου που ξεκίνησε χωρίς να υπολογιστούν οι μεγάλοι κίνδυνοι που εγκυμονεί για το περιβάλλον, καθώς το Μεγάλο Ρέμα Ραφήνας,που εκβάλλει στο σχεδιαζόμενο λιμάνι, μπορεί να καταστρέψει τα λιμενικά έργα, να υποβαθμίσει τις παραλίες της πόλης, ενώ μειώνει ήδη το βάθος του πυθμένα, δεσμεύοντας και σημαντικά ποσά για μελλοντικές εκβαθύνσεις του. Τα παραπάνω επισήμαναν και οι εταιρίες "ΑΔΚ Σύμβουλοι Μηχανικοί ΑΕ" και "Ανάλυση Οικοσυστημάτων ΕΠΕ",που συνέταξαν τη Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων. Συγκεκριμένα, υπογράμμισαν ότι η εκτίμηση στερεοπαροχής του Μεγάλου Ρέματος στη μελέτη έγινε πριν από τις πυρκαγιές το καλοκαίρι του '95 στην Πεντέλη και ότι, ενώ ο ετήσιος όγκος στερεοπαροχής από το Ρέμα είχε υπολογιστεί αρχικά σε λίγες χιλιάδες κυβικά μέτρα, μετά τις πυρκαγιές μπορεί να φτάσει σε εκατοντάδες χιλιάδες κυβικά μέτρα. Και σημείωσαν ότι αν δε γίνουν τα αναγκαία αντιπλημμυρικά έργα, οι επιπτώσεις από αυξημένα φερτά υλικά θα είναι: α) Η ποιότητα της παραλίας θα υποβαθμιστεί. β) Το μέγεθός της θα αυξηθεί και γ) οι προσχώσεις μπορεί σε μερικά χρόνια να περιορίσουν το λειτουργικό βάθος σε ορισμένες περιοχές του λιμένα, κάτι που όπως αναφέρουν μπορεί να αντιμετωπιστεί με περιοδικές εκβαθύνσεις, αυξάνοντας το λειτουργικό κόστος του λιμένα.

Το θέμα έθιξαν, παλαιότερα, και οι βουλευτές του ΚΚΕ Δήμος Κουμπούρης και Γεράσιμος Αραβανής,με ερώτησή τους στη Βουλή προς τους υπουργούς ΠΕΧΩΔΕ και Εμπορικής Ναυτιλίας. Οι βουλευτές ζήτησαν να μάθουν αν η κυβέρνηση προτίθεται να επανεξετάσει την ανάγκη κατασκευής του έργου, το οποίο, υπογράμμισαν, θα είναι καταστροφικό για όλη την παραλία της Ανατολικής Αττικής.

Ε. Π.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ