Κυριακή 3 Νοέμβρη 1996
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 5
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
"ΜΕΝΤΙΤΕΡΑΝΙΑΝ ΣΚΑΙ"
Οι ναυτικοί αρχίζουν να "βλέπουν στεριά"

Θετικές εξελίξεις φαίνεται να δρομολογούνται μετά την παρέμβαση του προέδρου της ΠΕΜΕΝ, Θ. Σταματόπουλου

Θετικές φαίνονται οι τελευταίες εξελίξεις για τους ναυτικούς του "Μεντιτεράνιαν Σκάι" μετά τις παρεμβάσεις της ΠΕΜΕΝ.

Υπενθυμίζεται πως οι ναυτικοί παραμένουν απλήρωτοι στο πλοίο πάνω από τέσσερις μήνες, ζώντας σε άθλιες συνθήκες διαβίωσης, εγκαταλειμμένοι από τον πλοιοκτήτη Μ. Καραγιώργη και τον ναυλωτή Ν. Βογιατζάκη. Ενώ το δικαστήριο αποφάσισε συντηρητική κατάσχεση του πλοίου, οι ναυτικοί προχώρησαν σε αγωγές για να τους καταβληθούν τα δεδουλευμένα τους. Επειδή όμως ο Μ. Καραγιώργης εκτός από τα χρέη του στους ναυτικούς χρωστά και στο ΝΑΤ πάνω από 1,2 εκατ. δολάρια, το ΝΑΤ ζήτησε την απόλυση των ναυτικών και την εκκένωση του πλοίου.

Ο πρόεδρος της ΠΕΜΕΝ, Θανάσης Σταματόπουλος,επισκέφθηκε την προηγούμενη Παρασκευή τον λιμενάρχη Πάτρας, Β. Κάντα,και του δήλωσε πως δεν πρέπει να κλείσει το ναυτολόγιο του πλοίου μέχρι να εξοφληθούν οι ναυτικοί. Ταυτόχρονα υπήρξε παρέμβαση και στο ΝΑΤ. Ο λιμενάρχης έστειλε γράμμα στο ΝΑΤ εξηγώντας ότι λόγω των προβλημάτων το πλήρωμα θα πρέπει να παραμείνει ναυτολογημένο μέχρι να εξοφληθεί. Είχε προηγηθεί παρέμβαση του προέδρου της ΠΕΜΕΝ, αντιπροσωπείας των ναυτικών και του δικηγόρου τους Γ. Αμπατζή,στον εισαγγελέα Πάτρας Ν. Αγγελή,στον οποίο ζητήθηκε να παρέμβει ώστε να εξοφληθούν οι ναυτικοί είτε από τον Μ. Καραγιώργη είτε από τον Ν. Βογιατζάκη. Ο εισαγγελέας, εκφράζοντας τη συμπάθειά του στο πρόβλημα, απάντησε θετικά στο αίτημα, δηλώνοντας επίσης ότι θα επισπεύσει τις διαδικασίες εκδίκασης των αγωγών.

Θετικό είναι πως μετά την παρέμβαση της ΠΕΜΕΝ ο λιμενάρχης επέστρεψε στους ναυτικούς τα φυλλάδιά τους, γεγονός που καθιστά δύσκολη την απόλυσή τους και συνηγορεί υπέρ της παραμονής τους στο πλοίο μέχρι την οριστική επίλυση του προβλήματος. Ανακοίνωσε μάλιστα πως η τράπεζα "Σκότλαντ" στην οποία χρωστά ο Μ. Καραγιώργης μετά από επικοινωνία με το λιμεναρχείο δεσμεύτηκε να τροφοδοτήσει το πλοίο με καύσιμα. Αν αυτό συμβεί τότε θα σημαίνει αποδοχή της κυριότητας του πλοίου από την τράπεζα, άρα και πληρωμή των χρεών προς τους ναυτικούς. Ωστόσο, την Τρίτη συνεδριάζει το ΔΣ του ΝΑΤ το οποίο σύμφωνα με πληροφορίες θα επιμείνει στην απαίτησή του να εκκενωθεί το πλοίο, λόγω των συσσωρευμένων χρεών προς το Ταμείο. Εδώ, βέβαια, εγείρεται ένα πελώριο θέμα για το ίδιο το ΝΑΤ, το οποίο κατά παρέκκλιση του νόμου 1711/87 έδινε ελευθεροπλοϊα σε ένα πλοίο του οποίου ο ιδιοκτήτης είχε αποδειχτεί αφερέγγυος και χρέωσε το Ταμείο με τεράστια ποσά. Τώρα οι "αρμόδιοι" θυμήθηκαν να απαιτήσουν τα χρέη του, πλήττοντας ουσιαστικά όχι τον υπεύθυνο, ο οποίος έχει εξαφανιστεί, αλλά τα θύματά του. Οπως κι αν έχει, οι νέες εξελίξεις ενισχύουν τη θέση των ναυτικών, καθώς ο κίνδυνος της απόλυσής τους και της εκκένωσης του πλοίου δείχνει να απομακρύνεται. "Πολύ σημαντικές" θεωρούσαν τις εξελίξεις τα μέλη του πληρώματος, θεωρώντας πως η επιστροφή των φυλλαδίων τους καθιστά αδύνατη την οποιαδήποτε αυθαίρετη απόλυσή τους.

Ο Θ. Σταματόπουλος δήλωσε στο "Ρ" ότι "υπάρχουν σημαντικές ενδείξεις πως οδηγούμαστε στη λύση του προβλήματος". Από τα γεγονότα - συνέχισε - αποδείχτηκε ότι η εποπτεύουσα αρχή δεν κάνει τίποτα για να προστατεύσει τους ναυτεργάτες, καθώς ήθελαν να κλείσουν το ναυτολόγιο και θα το είχαν κάνει αν δεν παρεμβαίναμε εμείς. Ο Θ. Σταματόπουλος στάθηκε στις ευθύνες του ΝΑΤ που επέτρεπε στο πλοίο να εκτελεί δρομολόγια παρακάμπτοντας τους νόμους, ενώ αναφέρθηκε και σ' ένα πολύ σημαντικό γεγονός: "Τα γεγονότα στο "Σκάι" - τόνισε - επιβεβαιώνουν την επιτακτική ανάγκη να υλοποιηθεί η πρόταση της ΠΕΜΕΝ και άλλων ναυτεργατικών σωματείων για τη δημιουργία Ταμείου Αφερέγγυων Εφοπλιστών, ώστε να αντιμετωπιστούν τα κρούσματα που τελευταία πολλαπλασιάζονται επικίνδυνα".


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ