Πέμπτη 7 Νοέμβρη 1996
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 22
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΝΟΜΑΡΧΙΑ ΑΘΗΝΑΣ
"Να προχωρήσει το μετρό"

Την ανάγκη να προχωρήσει το έργο του μετρό χωρίς οικονομικές ή άλλες επιβαρύνσεις, χωρίς την ικανοποίηση των όποιων απαιτήσεων του εργολάβου, αλλά με την εξάντληση όλων των συμβατικών όρων, αναγνώρισε το Νομαρχιακό Συμβούλιο Αθηνών. Το ΝΣ, σε συνεδρίασή του, αποφάσισε, ακόμα, ότι αν απαιτηθεί, πρέπει να αξιοποιηθεί και η λύση της έκπτωσης του εργολάβου, να διαμηνύσει στην κατασκευάστρια εταιρία (ΟΛΥΜΠΙΑΚΟ ΜΕΤΡΟ) την απαίτηση για την εφαρμογή της εργατικής νομοθεσίας και τη διασφάλιση των εργασιακών δικαιωμάτων των εργαζομένων της, να απαιτήσει και να συμβάλει στην πλήρη ενημέρωση του κοινού επί του θέματος και αν χρειαστεί να προχωρήσει σε κινητοποιήσεις. Η απόφαση ήταν ομόφωνη, με την επιφύλαξη της "Νομαρχιακής Αγωνιστικής Συνεργασίας" σε ό,τι αφορά την επιλογή της έκπτωσης του εργολάβου.

Στη συνεδρίαση του ΝΣ, ο Γιάννης Συνοδινός,πρόεδρος των εργαζομένων στο μετρό, τόνισε ότι το έργο από το '93 "παγώνει" κάθε καλοκαίρι, ότι κάθε φορά ο εργολάβος εκβιάζει με απολύσεις, για πρόσθετα κέρδη, ενώ κυβέρνηση και ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ (η εταιρία που επιβλέπει το έργο για λογαριασμό του δημοσίου) αδιαφορούν. Προσδιόρισε το κόστος του έργου, με τις απαιτήσεις του εργολάβου σε 700 δισ. και δήλωσε ότι η σύμβαση κατασκευής έχει κενά, στα οποία βασίζεται ο εργολάβος για να αποσπάσει πρόσθετα κονδύλια. Σημείωσε το γεγονός ότι, παρά τις καθυστερήσεις, η ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ δεν έχει επιβάλλει τις προβλεπόμενες ποινικές ρήτρες στον ανάδοχο, και αναφερόμενος στην πρόθεση της πλειοψηφίας του ΝΣ και της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ να χρησιμοποιήσουν την απειλή της έκπτωσης του εργολάβου σαν μέσο πίεσης, διατύπωσε επιφυλάξεις, τονίζοντας ότι οι διαδικασίες μέχρι να αναλάβει άλλη εταιρία την εκτέλεση, θα διαρκέσουν τέσσερα χρόνια. Κάλεσε το ΝΣ να πιέσει το ΥΠΕΧΩΔΕ να κινηθεί, ώστε το έργο να προχωρήσει, έστω με τη σύμβαση που υπάρχει και τα κενά που έχει.

Ο επικεφαλής της "Νομαρχιακής Αγωνιστικής Συνεργασίας" Σπύρος Χαλβατζής αναφέρθηκε στις ασάφειες της σύμβασης, που δίνουν τη δυνατότητα στον εργολάβο να ζητά "πανωπροίκια" και χαρακτήρισε υπεύθυνη γι' αυτό την κυβέρνηση. Τόνισε ότι το έργο πρέπει να προχωρήσει γιατί η καθυστέρηση εμπεριέχει οικονομικό και κοινωνικό κόστος. Υπογράμμισε ότι αν το δημόσιο οδηγηθεί στην επιλογή της έκπτωσης πρέπει να κινηθεί με προσοχή, γιατί οι πολυεθνικές "θα μας βάλουν το μαχαίρι στο λαιμό". Σημείωσε ακόμα ότι μεγάλη μερίδα του λαού θα στηρίξει την κυβέρνηση αν επιλέξει να συγκρουστεί με τον εργολάβο και επισήμανε ότι η Διευρυμένη Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση Αθήνας - Πειραιά πρέπει να πάρει πρωτοβουλίες ενημέρωσης, δραστηριοποίησης όλων των αρμόδιων φορέων και κινητοποίησης του λαού, ώστε να καμφθούν οι απαιτήσεις του ιδιώτη και να προχωρήσει το έργο. Σημείωσε, ακόμα, την ανάγκη προέκτασης των γραμμών του μετρό με προτεραιότητα προς τα δυτικά προάστια.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ