Πέμπτη 21 Νοέμβρη 1996
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 21
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
"Μαύρη εργασία" στο λιμάνι του Πειραιά!

Πάνω από 30 ανασφάλιστους ναυτεργάτες χρησιμοποιεί ο εφοπλιστής Αγούδιμος σε δυο μόνο από τα καράβια του, όπως αποκαλύφθηκε χτες μετά από αιφνιδιαστικό έλεγχο σωματείων. Συνεργός ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας, καταγγέλλουν συνδικαλιστές

Οργιάζει η "μαύρη εργασία" σε βάρος των ναυτεργατών μέσα στο κεντρικό λιμάνι του Πειραιά!Συνεργοί στην παρανομία είναι οι εφοπλιστές, ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας,λιμενικοί, ενώ και επόπτες Επιθεωρήσεων Εργασίας έφτασαν να εκδίδουν άδεια για επισκευαστικές εργασίες σε εταιρίες "μαϊμούδες"! Χτες το πρωί συνδικαλιστές από ναυτεργατικές ενώσεις και σωματεία της Ναυπηγοεπισκευαστικής Ζώνης Πειραιά έκαναν από κοινού αιφνιδιαστικό έλεγχο σε δύο ακτοπλοϊκά πλοία, ΡΟΔΑΝΘΗ και ΝΤΑΪΑΝΑ,του εφοπλιστή Αγούδιμου που βρίσκονται αραγμένα στο λιμάνι του Πειραιά και δίπλα από το Α Λιμενικό Τμήμα.Εντόπισαν πάνω από 30 ναυτεργάτες να εργάζονται ανασφάλιστοι στα δύο πλοία και μάλιστα σε σοβαρές επισκευαστικές εργασίες! Τα σωματεία που πήραν μέρος στον έλεγχο είναι η Πανελλήνια Ενωση Μηχανικών Εμπορικού Ναυτικού,η Πανελλήνια Ενωση Κατωτέρων Πληρωμάτων Μηχανής "Ο ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ",το Συνδικάτο Μετάλλου Πειραιά και το Σωματείο Ηλεκτρολόγων πλοίων της Ζώνης.

Κατά τη χειμερινή περίοδο, κάθε χρόνο τα ακτοπλοϊκά πλοία διακόπτουν για δύο με τρεις μήνες τα δρομολόγιά τους για να εκτελέσουν την καθιερωμένη ετήσια συντήρησή τους. Οι εφοπλιστές προκειμένου να μειώσουν το κόστος των επισκευαστικών εργασιών της ετήσιας συντήρησης, μόλις δέσουν το πλοίο απολύουν τους ναυτεργάτες του πληρώματος και στη συνέχεια τους υποχρεώνουν χωρίς ασφάλιση να εκτελούν ακόμα και σοβαρές επισκευαστικές εργασίες!

Οι ναυτεργάτες με τον εκβιασμό της γνωστής "μαύρης λίστας" υποχρεώνονται να εργάζονται χωρίς ασφάλιση και με μεροκάματο - όπως οι ίδιοι είπαν προς τους συνδικαλιστές - που κυμαίνεται από 7 ως 10 χιλιάδες δραχμές. Βάζουν επιπλέον σε κίνδυνο την ίδια τους τη ζωή, αφού στα πλοία δεν υπάρχουν Τεχνικοί Ασφαλείας και δε λαμβάνονται καν τα στοιχειώδη μέτρα ασφαλείας.

Στο πλοίο ΡΟΔΑΝΘΗ, τις επισκευαστικές εργασίες εμφανίζεται να έχει αναλάβει εταιρία με την επωνυμία ΙΚΑΡΙΑ ΝΑΥΤΙΛΙΑΚΗ ΕΤΑΙΡΙΑ,ενώ σύμφωνα με τη νομοθεσία, άδεια για επισκευαστικές εργασίες αναλαμβάνουν μόνο ειδικά συνεργεία της Ζώνης και όχι ναυτιλιακές εταιρίες. Στις καταστάσεις της... "εταιρίας", οι ναυτεργάτες εμφανίζονται ως... βαφείς και ο πρώτος μηχανικός ως... εργοδηγός!

Στο πλοίο ΝΤΑΪΑΝΑ τις εργασίες ανέλαβε ανάλογη "εταιρία" με την επωνυμία ΚΕΦΑΛΟΝΙΑ και με ανάλογες καταστάσεις προσωπικού. Να σημειωθεί ότι οι καταστάσεις προσωπικού των εταιριών "μαϊμούδων" είναι θεωρημένες από τον επόπτη της Επιθεώρησης Εργασίας Πειραιά Χρ. Ζάντζα,όταν εκτός των άλλων στις καταστάσεις της δεύτερης εταιρίας αναφέρονται συνταξιούχοι ναυτεργάτες!

Τα σωματεία κάλεσαν επιτόπου τους λιμενικούς του Α Λιμενικού Τμήματος, έκαναν καταγγελία στο ΙΚΑ και από κοινού με τις λιμενικές αρχές αποφασίστηκε διακοπή εργασιών.

Ο γραμματέας της ΠΕΜΕΝ Σάββας Τσιμπόγλου, κατάγγειλε επίσης ότι ο ίδιος έχει αναφέρει τη "μαύρη εργασία" που επικρατεί στα πλοία του εφοπλιστή Αγούδιμου στον υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας Σταύρο Σουμάκη εδώ και δύο βδομάδες. "Είναι τεράστιες οι ευθύνες - συνέχισε - του υπουργού, όχι μόνο για την άγρια εκμετάλλευση των ναυτεργατών αλλά και για την τεράστια εισφοροδιαφυγή και φοροκλοπή που γίνεται σε βάρος του ελληνικού κράτους".

Ο πρόεδρος του Συνδικάτου Μετάλλου Ιορδάνης Πουντίδης, δήλωσε επίσης ότι: "Πρόκειται για σωρεία παραβάσεων και παρανομιών σε βάρος ναυτεργατών και μεταλλεργατών. Πρέπει τώρα να παρέμβει εισαγγελέας για να ξεκαθαρίσει η κατάσταση".

Α. Ζ.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ