Τρίτη 24 Γενάρη 1995
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 23
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΟΛΥΜΠΙΑΚΗ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑ
"Πυροσβεστικές" αλλαγές στη διοίκηση

Με αλλαγές προσώπων στη διοίκηση της "Ολυμπιακής Αεροπορίας" τις προσεχείς μέρες επιχειρεί η κυβέρνηση να λύσει τα σοβαρά λειτουργικά προβλήματα της εταιρίας, αλλά και να "θολώσει τα νερά" για την παταγώδη αποτυχία στους μέχρι τώρα χειρισμούς για το μέλλον του εθνικού αερομεταφορέα.

Σύμφωνα με πληροφορίες, στη γενική συνέλευση των μετόχων, στις 30 Γενάρη, αναμένεται να γίνουν αλλαγές στη σύνθεση του ΔΣ της ΟΑ. Πιθανολογείται ότι τη θέση του προέδρου Ι. Σαμαρά θα καταλάβει παλιό στέλεχος της εταιρίας, που κατείχε σημαντικό πόστο επί διοίκησης Ακριβάκη.

Στο μεταξύ, σοβαρά προβλήματα ανακύπτουν ακόμα και στην εφαρμογή του αποκαλούμενου "προγράμματος εξυγίανσης" της "Ολυμπιακής Αεροπορίας". Χτες έληξε η προθεσμία υποβολής αιτήσεων για "εθελούσια έξοδο" το 1994 και εκδήλωσαν ενδιαφέρον 1.405 εργαζόμενοι. Σύμφωνα με το νόμο, τον πρώτο χρόνο πρέπει να αποχωρήσουν 927 εργαζόμενοι, αλλά κανείς δε γνωρίζει τις αποχωρήσεις ανά κλάδο, ούτε με ποια κριτήρια θα γίνει η τελική επιλογή, τώρα που υποβλήθηκαν περισσότερες αιτήσεις για "έξοδο". Πρόβλημα όμως υπάρχει και στα οικονομικά της εταιρίας, καθώς πέραν από τα 11 δισ. δρχ. που απαιτούνται για τις πρόωρες συνταξιοδοτήσεις, δεν έχουν καταβληθεί ακόμη τα 19 δισ. δρχ ως πρώτη δόση της αύξησης του μετοχικού κεφαλαίου, πράγμα που έπρεπε να έχει γίνει μέχρι τις 10 Γενάρη, ενώ η γενική συνέλευση των μετόχων της ΟΑ "πάει" από αναβολή σε αναβολή.

Και είναι τέτοια η προχειρότητα και η έλλειψη στοιχειώδους προγραμματισμού στους χειρισμούς των αρμοδίων για την πορεία της "Ολυμπιακής Αεροπορίας", που ακόμα και η ΠΑΣΚΕ στην ΟΑ, κάνει λόγο τώρα για "τερατουργήματα" στην εφαρμογή του νόμου.

Πέραν, όμως, όλων αυτών, δύο σοβαρά ζητήματα, που εκ των πραγμάτων θα καθορίσουν το μέλλον του εθνικού αερομεταφορέα, παραμένουν σε εκκρεμότητα. Το πρώτο αφορά στους όρους που θα μεταφερθεί η ΟΑ στο ιδιωτικό αεροδρόμιο Σπάτων (θα διατηρήσει τα προνόμια που έχει στο Ελληνικό ή θα είναι "φτωχός συγγενής";) και το δεύτερο αφορά στην απελευθέρωση του "χάντλιγκ" (επίγεια εξυπηρέτηση αεροσκαφών). Οι εταίροι μας στην Ευρωπαϊκή Ενωση, με εκβιαστικό τρόπο, αξιώνουν να καταργηθεί αυτό το μονοπώλιο της ΟΑ, που αποφέρει στην εταιρία ετήσια έσοδα άνω των 35 δισ. δρχ. και μάλιστα σε συνάλλαγμα.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ