Τρίτη 28 Φλεβάρη 1995
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 24
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΟΛΥΜΠΙΑΚΗ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑ
Πτήση στη διάλυση, με ... ευτυχισμένες εξαγγελίες

Η κυβέρνηση θεωρεί ότι έχει "εκπληρώσει" όλες της τις υποχρεώσεις προς την"Ολυμπιακή Αεροπορία" και ότι όλα πάνε καλά στον εθνικό αερομεταφορέα, εκτός από τον εκβιασμό των εταίρων μας στην Ευρωπαϊκή Ενωση, για την κατάργηση του μονοπωλίου του "χάντλιγκ" (επίγεια εξυπηρέτηση αεροσκαφών).

Αυτό προκύπτει από χτεσινές ανακοινώσεις του υπουργού Μεταφορών - Επικοινωνιών Θ. Τσούρα και του γενικού γραμματέα του υπουργείουΓ. Κωνσταντινίδη.Σύμφωνα με τις υπουργικές δηλώσεις, "η κυβέρνηση είχε κάποιες συγκεκριμένες υποχρεώσεις... και τις έχει καλύψει όλες". Δηλαδή, εξήγησε ο υπουργός, αποφασίστηκε από τις 30 Γενάρη η αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου, τροποποιήθηκε το καταστατικό και εισήλθαν οι εκπρόσωποι των εργαζομένων στο ΔΣ της εταιρίας, τακτοποιήθηκαν από το υπουργείο Οικονομικών τα μη ληξιπρόθεσμα δάνεια της ΟΑ και της Αεροπλοφιας, ύψους 64,5 δισ. δρχ., διαγράφτηκαν τα ληξιπρόθεσμα χρέη της εταιρίας προς το δημόσιο και εξασφαλίστηκαν τα 11 δισ. δρχ., για τις αποζημιώσεις όσων συνταξιοδοτηθούν. Βέβαια, όλα αυτά έγιναν στα... λόγια, αφού, μέχρι σήμερα δεν έχει καταβληθεί δραχμή για την αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου (54 δισ. δρχ. σε ισόποσες ετήσιες δόσεις μέχρι το 1997), δεν έχει εκταμιευτεί δραχμή για τις αποζημιώσεις και είναι άγνωστο πότε και με ποιο τρόπο ρυθμίστηκαν τα χρέη του εθνικού αερομεταφορέα. Σύμφωνα, μάλιστα, με πληροφορίες, η ΟΑ "πρόλαβε" να δημιουργήσει νέα χρέη 20 δισ. δρχ. από τη μέρα που ψηφίστηκε ο νόμος για την "εξυγίανσή της". Βέβαιο, πάντως, είναι ότι στην ΟΑ μέχρι στιγμής "δεν κουνιέται φύλλο" και, όπως όλα δείχνουν, αυτή είναι και η πολιτική βούληση της κυβέρνησης. Να κυλήσει δηλαδή ο χρόνος έτσι, να παρατηρηθεί απόκλιση από το αποκαλούμενο "πρόγραμμα εξυγίανσης" και να εμφανιστεί ως αναγκαία λύση η μετοχοποίηση - ιδιωτικοποίηση του εθνικού αερομεταφορέα.

Οσον αφορά το πρόγραμμα συνταξιοδοτήσεων για το 1995, ο υπουργός είπε ότι έχουν υποβάλει αιτήσεις 1.380 και θα αποχωρήσουν σταδιακά μέχρι το Νοέμβρη 1.048 εργαζόμενοι. Ανά κλάδο θα αποχωρήσουν: 110 συνοδοί - φροντιστές άμεσα και άλλοι 80 την 1η Νοέμβρη, πιλότοι και ιπτάμενοι μηχανικοί 12, τεχνικοί 119 το αμέσως προσεχές διάστημα και άλλοι 40 το Νοέμβρη. Τέλος, μέσα στο 1995, θα αποχωρήσουν και 682 άτομα από το προσωπικό εδάφους.

Για την κατάργηση του μονοπωλίου του "χάντλιγκ", ο Γ. Κωνσταντινίδης εξέφρασε την ελπίδα ότι "θα κερδηθεί τόσος χρόνος, ώστε, αν καταργηθεί, να έχει λήξει η εξυγιαντική περίοδος για την ΟΑ". Ο γενικός είπε ότι η υπόθεση έχει ανατεθεί σε νομική εταιρία των Βρυξελλών, με εμπειρία στα θέματα αυτά και πρόσθεσε, αν οι εταίροι μας, επιβάλουν στην ΟΑ να εκχωρήσει στους ιδιώτες την επίγεια εξυπηρέτηση, τότε θα προσφύγουμε στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο.

Σημειώνεται, ότι το "χάντλιγκ" αποφέρει στην ΟΑ ετήσια έσοδα άνω των 35 δισ. δρχ. και μάλιστα σε συνάλλαγμα, ενώ στην επίγεια εξυπηρέτηση αεροσκαφών, εργάζονται 2.000 άτομα. Είναι αυτονόητο ότι, αν "περάσει" ο εκβιασμός των ανταγωνιστών της ΟΑ για κατάργηση του "χάντλιγκ", τότε, η εταιρία θα"γονατίσει" οικονομικά και οι εργαζόμενοι θα ριχτούν στο δρόμο.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ