Παρασκευή 3 Μάρτη 1995
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 17
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
Θερμή υποδοχή στον Μίκη

"O Θεοδωράκης δίνει φωνή στους ποιητές", "Η "Λειτουργία" της Ελλάδας", "Μίκης ο Ελληνας". Είναι ορισμένοι τίτλοι εφημερίδων της Μασσαλίας, αντιπροσωπευτικοί της θερμής υποδοχής, που επιφύλαξαν ο Τύπος και οι κάτοικοι της Μασσαλίας στον Μίκη Θεοδωράκη,με αφορμή τις τέσσερις συναυλίες με έργα του στη γαλλική πόλη. Στο θέατρο "Gyptis", μετά από προσπάθειες του Ελληνα διευθυντή του, Αντώνη Βουγιούκα, η Ορχήστρα Νέων της Μεσογείου μαζί με την Ορχήστρα και τη Χορωδία του Conservatoire de Port - de - Bouc, υπό τη διεύθυνση του Νικ. Μπαραλή,παρουσίασαν τέσσερα "μνημειώδη μουσικά οικοδομήματα", όπως έγραψε χαρακτηριστικά κάποια γαλλική εφημερίδα, του Μίκη Θεοδωράκη. Παρουσιάστηκαν τα έργα "Επιφάνεια Αβέρωφ", του Γιώργου Σεφέρη, "Ρωμιοσύνη" του Γιάννη Ρίτσου, "Μαουτχάουζεν" του Ιάκωβου Καμπανέλλη και "Κατάσταση Πολιορκίας" της Ρένας Χατζηδάκη. "Κάθε τραγούδι αντιπροσωπεύει ένα σταθμό, μια στιγμή μέσα στην ίδια την ύπαρξη του λαού του", "Στην πιο μαύρη εποχή των φυλακών, ο Μ. Θεοδωράκης, ποιητής του Ηλιου, μπόρεσε να τραγουδήσει τον πόνο και την ελπίδα", "Η παρτιτούρα του Μ. Θεοδωράκη, που χαρακτηρίζεται από μεγάλη κλασική ακρίβεια, δε φοβάται ούτε την πολυπλοκότητα της χορωδιακής πολυφωνίας, ούτε την ένωση μέσα στον ορχηστρικό όγκο των συμφωνικών κλασικών μουσικών οργάνων με τα όργανα της ελληνικής παράδοσης ή και τα σύγχρονα ηλεκτροακουστικά", είναι μερικά χαρακτηριστικά αποσπάσματα από τα κομμάτια, που αφιέρωσε ο γαλλικός Τύπος στις συναυλίες.

Για μια ακόμη φορά η μουσική του Μίκη Θεοδωράκη "έσπασε" τα σύνορα, αρθρώνοντας τον πανανθρώπινο λόγο της. Οπως γράφτηκε, εξάλλου, "η μουσική αυτή έκφραση στην οποία κυριαρχούσε το πιο όμορφο όργανο, η ανθρώπινη φωνή, άγγιξε βαθιά το ακροατήριο, που επιφύλαξε σε όλα τα έργα ένθερμη υποδοχή".


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ