Κυριακή 28 Δεκέμβρη 1997
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 14
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Η Κηφισίας θα ανασάνει με τραμ

Αναποτελεσματικό το κλιμακωτό ωράριο, ανεπαρκή τα "μεγάλα" συγκοινωνιακά έργα, Σταυρού - Ελευσίνας και περιφερειακής Υμηττού!

Κανένα απολύτως αποτέλεσμα δεν επέφερε η εφαρμογή του κλιμακωτού ωραρίου στην καταπολέμηση του κυκλοφοριακού προβλήματος της Αθήνας. Το συμπέρασμα αυτό, που αποκαλύπτει με χαρακτηριστικό τρόπο την αναποτελεσματικότητα του μέτρου, ανήκει στη μελέτη του ΕΜΠ, που σε ξεχωριστή ενότητα εξετάζει και την περίπτωση της λεωφόρου Κηφισίας.

Μάλιστα, το μέτρο αυτό αναφέρεται επιπλέον και ως αιτία για "το φαινόμενο εξάπλωσης της περιόδου αιχμής, καθώς περισσότεροι μετακινούμενοι κινούνται εκτός των περιόδων αιχμής μετά την εφαρμογή των νέων ωραρίων στα πλαίσια του προγράμματος "ΑΤΤΙΚΗ SOS""!

Ανεπαρκείς όμως στο να δώσουν λύσεις στο κυκλοφοριακό πρόβλημα κρίνονται και τα υπό κατασκευή μεγάλα συγκοινωνιακά έργα, όπως η Λεωφόρος Σταυρού - Ελευσίνας και η περιφερειακή λεωφόρος του Υμηττού! Συγκεκριμένα, η μελέτη αναφέρει: "Τα έργα αυτά θα απορροφήσουν μεν μετά τη λειτουργία τους σημαντικό μέρος του κυκλοφοριακού φόρτου της λεωφόρου Κηφισίας, δεν προβλέπεται όμως να λύσουν από μόνα τους το πρόβλημα της συνεχιζόμενης αύξησης της κυκλοφορίας, διότι η ύπαρξη διοδίων, καθώς και η θέση, η μορφή και οι προβλεπόμενες συνδέσεις των νέων αρτηριών Σταυρού - Ελευσίνας και περιφερειακής Υμηττού θα περιορίσουν τη χρησιμοποίησή τους στις μεγάλου μόνο μήκους μετακινήσεις, που αποτελούν σήμερα περιορισμένο ποσοστό του κυκλοφοριακού φόρτου της λεωφόρου Κηφισίας"...

Αποθάρρυνση χρήσης του ΙΧ

"Ολες οι απόψεις συγκλίνουν σε ένα μέτρο. Στην αύξηση της χρησιμοποίησης των Δημοσίων Συγκοινωνιών. Για να επιτευχθεί όμως αυτό απαιτείται η ουσιαστική βελτίωσή τους, ενώ ταυτόχρονα θα πρέπει να επιδιώκεται περιορισμός στη χρήση του ΙΧ". Αυτό τονίζουν οι μελετητές και παράλληλα προτείνουν συγκεκριμένα μέτρα για να επιτευχθεί κάτι τέτοιο και επισημαίνουν ότι παράλληλα είναι αναγκαία η αποθάρρυνση της χρήσης του ΙΧ. Υπολογίζεται, μάλιστα, ότι το 40% των μετακινήσεων γίνεται με ΙΧ και το υπόλοιπο 60% με ΜΜΜ, με αποτέλεσμα κάθε χρόνο ο ημερήσιος κυκλοφοριακός φόρτος της λεωφόρου να παρουσιάζει μικρές αυξήσεις.

Οι ρυθμίσεις που συνιστώνται, με βάση το παράδειγμα της Λ. Κηφισίας, για την επιτυχία των παραπάνω στόχων είναι:

- Ανακατανομή των δημοσίων επενδύσεων για την κυκλοφορία, προς όφελος περισσότερο των μαζικών μεταφορών και λιγότερο του ΙΧ

- Ορθολογικότερη οργάνωση του συστήματος μεταφορών, όπως οργάνωση συστήματος ανταπόκρισης μετρό, τραμ και λεωφορείων

- Βελτίωση των δημόσιων συγκοινωνιών, έτσι ώστε να προσελκύουν μέρος των επιβατών από τα επιβατικά αυτοκίνητα για να περιοριστεί η κίνηση των τελευταίων και παράλληλα αύξηση της μέσης ταχύτητας των ΜΜΕ, που επιτυγχάνεται με αποδέσμευσή τους από την υπόλοιπη κυκλοφορία (εφαρμογή αποκλειστικών λωρίδων για λεωφορεία), και

- Σωστή πληροφόρηση του κοινού.

Λύση το τραμ

Μια σημαντική πρόταση για την εγκατάσταση γραμμής τραμ στη λεωφόρο Κηφισίας και η σύνδεσή της με το σχεδιαζόμενο ανάλογο δίκτυο τραμ στο κέντρο της Αθήνας, αλλά και στην περιφέρεια προς Πειραιά, Γλυφάδα και Βούλα, καταθέτουν τέλος στην έρευνά τους οι μελετητές του ΕΜΠ. Συγκεκριμένα, προτείνεται η σύνδεση ενός τέτοιου δικτύου με το κέντρο της Αθήνας διά της λεωφόρου Αλεξάνδρας, με επέκταση της γραμμής τραμ μέχρι την πλατεία Αιγύπτου.

Κώστας ΠΑΣΑΚΥΡΙΑΚΟΣ


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ