Κυριακή 28 Δεκέμβρη 1997
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 24
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Παράνομη και παραπλανητική η διαφήμιση

Ο Μ. Τερεζάκης, εκπρόσωπος της ΕΚΠΟΙΖΩ, μιλά για τις συνεχόμενες παραβιάσεις της διαφήμισης παιδικών παιχνιδιών και προτρέπει: "Λιγότερη τηλεόραση, περισσότερη συμμετοχή των γονιών στο παιχνίδι"

Ιδιαίτερα τις περιόδους πριν από τις γιορτές, η μικρή οθόνη κατακλύζεται καθημερινά από δεκάδες διαφημίσεις παιδικών παιχνιδιών, που στόχο έχουν να κατευθύνουν τις ανάγκες και τις προτιμήσεις του παιδιού. Ούτως ή άλλως στις μέρες μας η διαφήμιση, εκμεταλλευόμενη την ολοένα αυξάνουσα δύναμη της τηλεόρασης, έχει καταστεί από μέσω πληροφόρησης για τα προϊόντα και τις υπηρεσίες που προσφέρονται, σε μέσω καθοδήγησης του καταναλωτικού κοινού.

Γι' αυτό το θέμα μιλά στο "Ρ" ο Ματθαίος Τερεζάκης,εκπρόσωπος της Ενωσης Καταναλωτών "Η Ποιότητα της Ζωής" (ΕΚΠΟΙΖΩ), και προτρέπει τους γονείς να μην αφήνουν το παιδί τους "απροστάτευτο" μπροστά στην τηλεόραση. Η ΕΚΠΟΙΖΩ, με προσφυγή της στη Δικαιοσύνη για τις διαφημίσεις παιδικών παιχνιδιών που προβάλλονται από τις 7 π.μ. - 10 μ.μ. κατά παράβαση του νόμου 2251/94, κατάφερε να περιορίσει το κακό, αφού απαγορεύτηκε να προβάλλονται διαφημίσεις παιχνιδιών αυτές τις ώρες. Ωστόσο, παρότι υπάρχουν περιορισμοί, αυτοί δεν τηρούνται. "Και αυτός ο νόμος έχει τα παραθυράκια του", τονίζει ο Ματθαίος Τερεζάκης. "Για κάθε παιχνίδι οι εταιρίες βρίσκουν παραθυράκια και τα διαφημίζουν τις απαγορευμένες ώρες. Υποστηρίζουν για παράδειγμα ότι το παιχνίδι απευθύνεται σε μεγάλους. Απ' την πλευρά της πολιτείας δεν υπάρχει, δυστυχώς, καμιά παρέμβαση".

Με έρευνα που διεξήγαγε η ΕΚΠΟΙΖΩ σε εφτά τηλεοπτικούς σταθμούς - "Μέγκα", "Αντέννα", ΣΚΑΪ, ΕΤ1, ΝΕΤ, ΣΤΑΡ και ΝΕW - για το χρονικό διάστημα από 4 μέχρι 10 Οκτωβρίου 1997, από την έναρξη έως τη λήξη του προγράμματος, η τηλεοπτική πραγματικότητα κινείται σταθερά στα όρια της παρανομίας. Συγκεκριμένα, τη βδομάδα της έρευνας προβλήθηκαν 245 διαφημίσεις παιδικών παιχνιδιών σε ώρες που δεν επιτρέπει ο νόμος.

Δεν είναι όμως και η μόνη παραβίαση που γίνεται. Και αυτό αποδεικνύεται από τις διαφημίσεις πολεμικών παιχνιδιών που προβάλλονται, αν και βάσει του Ν. 1730/87 απαγορεύονται. Οι "Πάουερ Ρέντζερς", με τα όπλα τους έτοιμοι να σκοτώσουν τον αντίπαλο και ο "Αξιον μαν", ο "άνθρωπος" της δράσης που είναι σούπερ δυνατός και σκοτώνει τους κακούς, είναι μερικές απ' τις διαφημίσεις που προβάλλονται χωρίς κανένα πρόβλημα. Μπροστά στη σκληρή για τα παιδιά τηλεοπτική πραγματικότητα, ο εκπρόσωπος της ΕΚΠΟΙΖΩ συμβουλεύει τους γονείς: "Λιγότερη τηλεόραση, περισσότερη συμμετοχή των γονιών στο παιχνίδι".


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ