Πέμπτη 30 Απρίλη 1998
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 28
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΠΡΟΝΟΙΑΣ
Ανεπαρκές για την αντιμετώπιση της φτώχειας

Ακόμα και η Οικονομική και Κοινωνική Επιτροπή σημειώνει ότι δεν απαντά στην "ανάγκη γενικευμένης ενίσχυσης όσων τελούν σε κατάσταση φτώχειας"

"Αχρηστο βγάζει" - για να χρησιμοποιήσουμε μια λαϊκή έκφραση - το νομοσχέδιο για την πρόνοια ακόμα και η "συναινετική" Οικονομική και Κοινωνική Επιτροπή (ΟΚΕ), η Ολομέλεια της οποίαςασχολήθηκε χτες με το επίμαχο νομοσχέδιο.

Πέρα απ' τα συγκαταβατικά "ήξεις - αφήξεις" για την "ορθή κατεύθυνση" ή τη φιλοσοφία του νομοσχεδίου, που θέλει το κράτος να διαδραματίζει κυρίαρχο ρόλο στο σχεδιασμό των προγραμμάτων της κοινωνικής φροντίδας, ακόμα και η ΟΚΕ αναγκάζεται να κάνει την εξής επισήμανση: "Πρέπει να τονιστεί ότι το υπό κρίση προσχέδιο νόμου δεν αντιμετωπίζει την ανάγκη δημιουργίας ενός γενικευμένου Εθνικού Συστήματος Κοινωνικής Πρόνοιας. Εστιάζεται στην ανάπτυξη ενός Συστήματος Κοινωνικής Φροντίδας, δηλαδή δίνει μεγαλύτερη έμφαση στην αντιμετώπιση ειδικών αναγκών κάποιων κατηγοριών πολιτών και λιγότερη στην ανάγκη της γενικευμένης ενίσχυσης όσων τελούν σε κατάσταση φτώχειας".

Ακόμη η ΟΚΕ σημειώνει ότι οι αναφορές, που γίνονται για την ανάγκη διασύνδεσης του συστήματος κοινωνικής φροντίδας με το Εθνικό Σύστημα Υγείας, είναι ανεπαρκείς και δε δείχνουν σφαιρική αντιμετώπιση του ζητήματος. Προσθέτει, δε, ότι παρά τη φιλοσοφία του επιτελικού σχεδιασμού και την αποκέντρωση στην υλοποίηση, ελλοχεύει πάντα ο κίνδυνος να οδηγηθούμε στην πράξη σε μια υπερσυγκέντρωση αρμοδιοτήτων σε κεντρικό επίπεδο.

Τέλος, επισημαίνει ότι δεν υπάρχει οικονομοτεχνική μελέτη ως προς το κόστος λειτουργίας, τη διασφάλιση των πόρων και την ορθή κατανομή τους. "Η έλλειψη αυτή - συνεχίζει - εγείρει αμφιβολίες ως προς τη δυνατότητα υλοποίησης των όσων προβλέπει το νομοθέτημα".

Μικροαλλαγές στο νομοσχέδιο

Αλλαγές επί της ουσίας - σε σύγκριση με το προσχέδιο για την πρόνοια - δεν υπάρχουν στο νομοσχέδιο που κατέθεσε στην ΟΚΕ ο υφυπουργός Πρόνοιας, Θ. Κοτσώνης.Παραμένουν οι διατάξεις περί συγχώνευσης των ΠΙΚΠΑ, ΕΟΠ και Κέντρου Βρεφών "Μητέρα", αξιοποίησης των περιουσιακών στοιχείων των Ιδρυμάτων Πρόνοιας και ανάπτυξης του εθελοντισμού.

Στο άρθρο 6, που αφορά τη σύσταση του Εθνικού Οργανισμού Κοινωνικής Φροντίδας, γίνεται εκτενής αναφορά στις εργασιακές σχέσεις του προσωπικού των τριών Ιδρυμάτων, που εντάσσεται στον Εθνικό Οργανισμό Κοινωνικής Φροντίδας.

Στο νομοσχέδιο προστέθηκαν δύο παράγραφοι στο άρθρο 20, που αφορούν τη μεταβίβαση των Βρεφονηπιακών Σταθμών Αττικής (ΙΒΣΑ), Θεσσαλονίκης και Λάρισας στους Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης. Αναφέρεται ότι ένα χρόνο μετά τη δημοσίευση του νόμου, οι σταθμοί καταργούνται ως αυτοτελή νομικά πρόσωπα και οι βρεφονηπιακοί σταθμοί, που τυχόν δε θα έχουν μεταβιβαστεί για οποιοδήποτε λόγο, μέσα στο διάστημα αυτό, μεταβιβάζονται προσωρινά στον Εθνικό Οργανισμό Κοινωνικής Φροντίδας.

Κατά τα άλλα, προστίθεται το άρθρο 19 που αφορά τα μέτρα προστασίας ευπαθών πληθυσμιακών ομάδων και υπάρχουν προσθήκες στο άρθρο 18, για τα μέτρα προστασίας ατόμων με νοητική υστέρηση.

Επίσης, συγκροτείται Πανελλήνια Συνομοσπονδία Εθελοντικών Οργανώσεων και η Διεύθυνση Ανάπτυξης Εθελοντισμού, που επρόκειτο να συσταθεί στον Οργανισμό του υπουργείου Υγείας, μετονομάζεται σε Τμήμα Ανάπτυξης Εθελοντισμού, που υπάγεται στη Γενική Διεύθυνση Πρόνοιας.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ