Τρίτη 29 Σεπτέμβρη 1998
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 27
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΔΕΣΚ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΩΝ
"Εκσυγχρονισμός" με το βλέμμα στον ... Τρικούπη

Προκήρυξη - παρέμβαση της "Δημοκρατικής Ενωτικής Συνδικαλιστικής Κίνησης Σιδηροδρομικών"

Οι σιδηροδρομικοί και ο σιδηρόδρομος αντιμετωπίζουν προβλήματα, που ανάλογά τους δεν έχουν ξανααντιμετωπίσει από την εποχή του Τρικούπη, αφού η επίθεση της κυβέρνησης και της ΕΕ έχει σαν στόχο τα βασικά δικαιώματα και τις καταχτήσεις των εργαζομένων, με το παράλληλο ξεπούλημα των ΔΕΚΟ, τη συρρίκνωση του δικτύου του ΟΣΕ και την ιδιωτικοποίησή του. Τα παραπάνω τονίζονται σε προκήρυξη της "Δημοκρατικής Ενωτικής Συνδικαλιστικής Κίνησης Σιδηροδρομικών" (ΔΕΣΚ - Σ), με αφορμή το τριήμερο 28ο Συνέδριο της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών (ΠΟΣ) που αρχίζει μεθαύριο. Με την προκήρυξή της, που απευθύνεται προς όλους τους σιδηροδρομικούς, η παράταξη επισημαίνει ότι το συνέδριο γίνεται σε μια περίοδο ιδιαίτερα οξυμένων προβλημάτων, ενώ στόχος των κυβερνώντων είναι η επέλαση στο εισόδημα των εργαζομένων με την ισόβια λιτότητα!

Με το Επιχειρησιακό Σχέδιο, που, ήδη, έχει εγκριθεί από την κυβέρνηση και τους τρεις κανονισμούς εργασίας (ΓΕΚΑΠ - ΚΩΕΑΠ - ΚΔΑ), κυβέρνηση και Διοίκηση του ΟΣΕ βάζουν στις μυλόπετρες της ΟΝΕ τα στοιχειώδη εργατικά δικαιώματα και θέτουν υπό αμφισβήτηση το ίδιο το μέλλον των ελληνικών σιδηροδρόμων.

Επιδίωξη της κυβέρνησης, όπως αποτυπώνεται στα παραπάνω κείμενα, είναι:

  • Η γενίκευση της μερικής απασχόλησης. Η κατάργηση του οχτάωρου, με το πρόσχημα της διευθέτησης του συνολικού χρόνου εργασίας. Η κατάργηση της μονιμότητας και η υπονόμευση των ΣΣΕ.
  • Η ανατροπή των ασφαλιστικών δικαιωμάτων, με την αύξηση στα όρια ηλικίας, τη μείωση των συντάξεων και την αύξηση των εισφορών. Ηδη, ένα τέτοιο δείγμα είχαμε με την απόφαση για αύξηση κατά 3% στις εισφορές εργαζομένων και συνταξιούχων για το ταμείο της ιατροφαρμακευτικής περίθαλψης από την 1η Οκτώβρη.

Η ΔΕΣΚ - Σ υπογραμμίζει ότι η αλλαγή των κανονισμών σε αντεργατική κατεύθυνση εκφράζεται και με την κατάργηση κλάδων και ειδικοτήτων και, βέβαια, με τη δραστική μείωση των θέσεων εργασίας. Η συρρίκνωση του δικτύου, που διαφημίζεται ως ο μοναδικός τρόπος για την οικονομική βιωσιμότητα του Οργανισμού, όχι μόνο προδικάζει την ιδιωτικοποίηση (ίδρυση πέντε θυγατρικών και εμπλοκή του ιδιωτικού κεφαλαίου), αλλά προδιαγράφει και το τέλος του σιδηροδρόμου ως φτηνού και δημόσιου μέσου μαζικής μεταφοράς.

Το μεγάλο ερώτημα που τίθεται μπροστά μας, σημειώνεται στην προκήρυξη, είναι: "Αν το συνέδριο θα αποφασίσει για ένα σιδηρόδρομο 100% δημόσιο, ανεπτυγμένο και εκσυγχρονισμένο. Αν θα απαλλαγεί, τελικά, από το ρουσφέτι, τη συναλλαγή, τις πελατειακές σχέσεις και θα λειτουργήσει με διαφάνεια και αξιοκρατία". Ομως, η μέχρι τώρα στάση των παρατάξεων του κυβερνητικού συνδικαλισμού δείχνει το αντίθετο. Γι' αυτό και η πλειοψηφία της ΠΟΣ, παρά τους διακηρυγμένους στόχους της κυβέρνησης, πήρε μέρος στο "διάλογο", προσφέροντας χέρι βοηθείας στην πολιτική της.

"Σήμερα - καταλήγει η ανακοίνωση - δεν υπάρχουν πολλές επιλογές. Η με την κυβέρνηση θα πας και την αντεργατική της πολιτική, ή με τους εργαζόμενους, δημιουργώντας το δικό μας μέτωπο, ενάντια στο μαύρο μέτωπο, κυβέρνησης - ΕΕ - εργοδοσίας".


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ