Τρίτη 29 Σεπτέμβρη 1998
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 27
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΟΣΕ - ΑΣΤΙΚΕΣ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΕΣ
Σχέδια διάλυσης και ξεπουλήματος

Συρρίκνωση του δικτύου, με το κλείσιμο γραμμών και σταθμών, ιδιωτικοποίηση των κερδοφόρων δραστηριοτήτων του ΟΣΕ, μέσω θυγατρικών εταιριών και δραστική μείωση του προσωπικού, προβλέπει το λεγόμενο "Επιχειρησιακό Σχέδιο" του Οργανισμού

Στην τελική ευθεία για το ξεπούλημα του ΟΣΕ και των αστικών συγκοινωνιών προχωρά η κυβέρνηση, με την κατάθεση των σχετικών νομοσχεδίων στη Βουλή, αμέσως μετά τις δημοτικές εκλογές. Αυτό προκύπτει από χτεσινές δηλώσεις του υπουργού Εθνικής Οικονομίας Γ. Παπαντωνίου,μετά την υπογραφή του αποκαλούμενου "Συμβολαίου Διαχείρισης" κράτους - ΟΣΕ, το οποίο στηρίζεται στο "Επιχειρησιακό Σχέδιο" του Οργανισμού και θεωρητικά επέχει χαρακτήρα δέσμευσης ότι κυβέρνηση και διοίκηση θα τηρήσουν τις υποχρεώσεις που αναλαμβάνουν έναντι των ελληνικών σιδηροδρόμων. Ο Γ. Παπαντωνίου είπε ότι σήμερα θα υπογραφεί το "Συμβόλαιο Διαχείρισης" των αστικών συγκοινωνιών και πρόσθεσε ότι τα σχετικά νομοσχέδια για τους δύο οργανισμούς θα ψηφιστούν αμέσως μετά τις δημοτικές εκλογές από την ολομέλεια της Βουλής. Σύμφωνα με τις υπουργικές δηλώσεις, στόχος της κυβέρνησης είναι "η διοικητική ανασυγκρότηση" και ο "οικονομικός εξορθολογισμός" των ΔΕΚΟ, με τη διαγραφή των χρεών του παρελθόντος και την επιχορήγηση των επενδυτικών τους προγραμμάτων από τον τακτικό προϋπολογισμό. Κάτι, βέβαια, που δεν προβλέπεται στο "Συμβόλαιο Διαχείρισης" του ΟΣΕ, στο οποίο απλά γίνεται αναφορά για νέο δανεισμό με την εγγύηση του ελληνικού Δημοσίου, σε ποσοστό τουλάχιστον 80% για τις απαιτούμενες επενδύσεις εκσυγχρονισμού του τροχαίου υλικού του ΟΣΕ. Σημειώνεται ότι ο ΟΣΕ στα τέλη του 1997 υπέγραψε "προγραμματικές συμφωνίες" 290 δισεκατομμυρίων δραχμών, που παραμένουν ανενεργές, λόγω έλλειψης κονδυλίων. Ανάλογες συμφωνίες για την ανανέωση του στόλου των αστικών συγκοινωνιών έχει υπογράψει και ο ΟΑΣΑ, αλλά και αυτές για τον ίδιο λόγο, παραμένουν στα χαρτιά. Κατά τα άλλα, ο Γ. Παπαντωνίου μίλησε και για "μετατάξεις του πλεονάζοντος δυναμικού του ΟΣΕ", καθώς και για την "προσαρμογή του κανονισμού προσωπικού, σύμφωνα με τη νομοθεσία του περασμένου Φεβρουαρίου". Οπως είναι γνωστό, το "Επιχειρησιακό Σχέδιο" του ΟΣΕ, προβλέπει τη μείωση του προσωπικού κατά 2.500 άτομα, χωρίς να διευκρινίζεται το πώς θα μειωθεί το προσωπικό. Σύμφωνα, πάντως, με πληροφορίες, το ΔΣ του ΟΣΕ έχει πάρει απόφαση για την απομάκρυνση 3.000 εργαζομένων και μάλιστα στα επόμενα δύο χρόνια και όχι μέχρι το 2002 που προβλέπει το "Επιχειρησιακό Σχέδιο". Οσον αφορά τις εργασιακές σχέσεις, με τους προωθούμενους κανονισμούς εργασίας, η κυβέρνηση επιχειρεί την κατάργηση θεμελιωδών δικαιωμάτων και κατακτήσεων (8ωρο, ΣΣΕ κλπ. ).

Επισημαίνεται ότι σε γενικές γραμμές το "επιχειρησιακό σχέδιο" του ΟΣΕ προβλέπει τη συρρίκνωση του δικτύου, με το κλείσιμο γραμμών και σταθμών, την ιδιωτικοποίηση των κερδοφόρων δραστηριοτήτων, μέσω θυγατρικών εταιριών και τη δραστική μείωση του προσωπικού. Ειδικότερα όσον αφορά τις θυγατρικές εταιρίες, είναι χαρακτηριστικό ότι στο "Συμβόλαιο Διαχείρισης", μεταξύ των "δράσεων επείγοντος χαρακτήρα" προβλέπεται:

  • Η συγκρότηση φορέων για τη λειτουργία και εκμετάλλευση προαστιακών σιδηροδρομικών υπηρεσιών στην περιοχή της Αττικής, καθώς και των γραμμών τουριστικού ενδιαφέροντος (Διακοφτό - Καλάβρυτα, Βόλος - Μηλιές, τρενάκι Νέστου κλπ. ).
  • Συνεργασία με επενδυτές για την αυτοχρηματοδοτούμενη ή συχρηματοδοτούμενη κατασκευή ή επέκταση των μεγάλων σιδηροδρομικών σταθμών Αθηνών, Πειραιά και Θεσσαλονίκης, καθώς και συνεργασίες στις εμπορευματικές μεταφορές και για την εγκατάσταση και εκμετάλλευση δικτύου οπτικών ινών κατά μήκος του σιδηροδρομικού δικτύου.

Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ