Τετάρτη 11 Νοέμβρη 1998
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 12
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
"Βόμβα" Βαρδινογιάννη στο λιμάνι!

Την απόλυση 100 ναυτεργατών από τέσσερα πλοία της ανακοίνωσε χτες η "ΑΝΕΚ" και έπεται συνέχεια! Οι ναυτεργάτες άρχισαν ήδη να πληρώνουν τη "νύφη" ενόψει της άρσης του καμποτάζ. Αμεση η αντίδραση

Οι ναυτεργάτες πληρώνουν ήδη τη "νύφη" από το σκληρό ανταγωνισμό που έχει ξεσπάσει ανάμεσα στις ακτοπλοϊκές εταιρίες ενόψει της εφαρμογής του Κανονισμού - έκτρωμα 3577/92 της Ευρωπαϊκής Ενωσης, που "σπάει" τον προστατευτισμό (καμποτάζ) των εσωτερικών θαλάσσιων πλόων και δίνει το "ελεύθερο" στις πολυεθνικές να αλωνίζουν στις ελληνικές θάλασσες.

Χτες η ακτοπλοϊκή εταιρία "ΑΝΕΚ" ανακοίνωσε τη δραστική μείωση του αριθμού των οργανικών συνθέσεων των πλοίων της, αρχίζοντας με την απόλυση συνολικά 100 περίπου ναυτεργατών που υπηρετούν στα επιβατικά πλοία της "ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΣ ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ","ΛΙΣΣΟΣ","ΚΡΗΤΗ 1" και "ΚΡΗΤΗ 2"!

Η νέα διοίκηση της εταιρίας και συγκεκριμένα ο αντιπρόεδρος και μεγαλομέτοχος της εταιρίας Σήφης Βαρδινογιάννης θεώρησε, όπως ειπώθηκε, ότι υπάρχει "κακοδιαχείριση και κατασπατάληση των κεφαλαίων της εταιρίας", πρόβλημα που θα πρέπει να αντιμετωπιστεί με τη μείωση του κόστους εργασίας! Ετσι, μετά τα τέσσερα παραπάνω πλοία, σειρά αναμένεται να έχει το πλήρωμα του επιβατικού "ΛΑΤΩ",το οποίο αυτή την περίοδο επισκευάζεται στη Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη Περάματος και ήδη, σύμφωνα με καταγγελίες, το πλήρωμα εργάζεται παραπάνω ώρες χωρίς να πληρώνεται.

Η σχετική ανακοίνωση της "ΑΝΕΚ" έφτασε χτες το πρωί στα τέσσερα πλοία με φαξ και έσκασε σαν "βόμβα" ανάμεσα στα πληρώματα. Η αντίδραση ήταν άμεση. Οι 30 ναυτεργάτες που αποτελούν το πλήρωμα του μηχανοστασίου του πλοίου "ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΣ ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ",ξεκαθάρισαν ότι σε περίπτωση απόλυσης έστω και ενός συναδέλφους τους, θα δηλώσουν όλοι παραίτηση και επιπλέον το πλοίο δε θα αποπλεύσει. Μάλιστα σε σύσκεψη που έγινε μέσα στο μηχανοστάσιο με τους ναυτεργάτες και τα προεδρεία της ΠΕΜΕΝ και του "ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ",από τους ίδιους τους ναυτεργάτες η ενέργεια της εταιρίας χαρακτηρίστηκε ως "πρόβα τζενεράλε" και ότι αν υποκύψουν τώρα, ο αριθμός των απολύσεων θα αυξηθεί, ενώ τίθενται σε κίνδυνο και εργασιακές κατακτήσεις. Επιπλέον, ειπώθηκε ότι αν η εταιρία μειώσει την οργανική σύνθεση των πλοίων, κινδυνεύει τόσο η ασφάλεια του πληρώματος, όσο και των επιβατών, αφού το πλήρωμα για να αντεπεξέλθει στις ανάγκες του πλοίου θα πρέπει να βρίσκεται στο "πόδι" πάνω από 18 ώρες το 24ωρο!

Ο πρόεδρος της ΠΕΜΕΝ Γιώργος Τούσσας επισήμανε: "Ενόψει των εξελίξεων για την άρση του καμποτάζ, οι ακτοπλοϊκές εταιρίες έχουν επιδοθεί σε αγώνα δρόμου. Ξεκινούν με το μαζικό διωγμό των ναυτεργατών "πετσοκόβοντας" τις θέσεις εργασίας. Είναι επιτακτική ανάγκη η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία να σταματήσει την υπονομευτική της δράση και άμεσα να οργανώσει τους αγώνες των ναυτεργατών".

Να σημειωθεί ότι στα πλαίσια της... προετοιμασίας των ακτοπλοϊκών εταιριών για να αντέξουν στην αναμέτρηση με τις πολυεθνικές, εντάσσεται και η συγχώνευση - έχει ήδη αποφασιστεί - της ακτοπλοϊκής εταιρίας "Ρεθυμνιακή ΑΕ" στην "ΑΝΕΚ". Συγχώνευση, που, εκτός των άλλων, εκφράζονται φόβοι ότι θα στοιχίσει και τις θέσεις εργασίας των 30 υπαλλήλων της "Ρεθυμνιακής".


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ