Τετάρτη 23 Δεκέμβρη 1998
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 16
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ "ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗ"
Μερικές απλές αλήθειες για την κυβερνητική "παραπληροφόρηση"

Μέρος 3ο

Συχνά πυκνά, τον τελευταίο καιρό ο υπουργός Παιδείας και άλλοι κυβερνητικοί παράγοντες επιχειρούν να εμφανίσουν ως βασική αιτία των κινητοποιήσεων της εκπαιδευτικής κοινότητας, τη λειψή ενημέρωση και την παραπληροφόρηση. Η αλήθεια, βέβαια, είναι ριζικά διαφορετική. Οι μαθητές, οι εκπαιδευτικοί, οι γονείς, οι εργαζόμενοι έχουν σωστά συλλάβει τις βασικές πλευρές της λεγόμενης μεταρρύθμισης. Εχουν σωστά καταλάβει το αντιεκπαιδευτικό και βαθιά ταξικό περιεχόμενο και στόχους της. Και το 'χουν κατορθώσει αυτό, παρά την πολύμορφη και τεράστια επιχείρηση παραπληροφόρησης και αποπροσανατολισμού, που έχει εξαπολύσει το υπουργείο Παιδείας. Μια επιχείρηση, που στηρίζεται σε ανέξοδες, αλλά ψεύτικες υποσχέσεις και στη δημιουργία μιας ονειρικής, αλλά τεχνητής και ανύπαρκτης εικόνας για τη δημόσια εκπαίδευση. Μια επιχείρηση, που αποσκοπεί στην απόκρυψη του πραγματικού περιεχόμενου και στόχων της κυβερνητικής μεταρρύθμισης.

Ο "Ρ" ξεχώρισε τα δώδεκα "ατού" της κυβερνητικής διαφήμισης και με τη βοήθεια συνεργατών του, παρουσιάζει την πραγματικότητα, που επιχειρούν να κρύψουν. Σήμερα το 3ο μέρος.

*****

Λέει το υπουργείο: Στα διδακτικά βιβλία άρχισε κοσμογονία και συνεχίζεται. Το Σεπτέμβρη παραδόθηκαν 56 βιβλία για το Ενιαίο Λύκειο. Συνολικά μοιράστηκαν στα σχολεία 42 εκατ. αντίτυπα βιβλίων. Ως το 2000, θα υπάρχει δυνατότητα επιλογής από 3 βιβλία για το μαθητή.

Η αλήθεια είναι πως: Κάποια από τα νέα βιβλία, τα βασικότερα, διαφέρουν από τα προηγούμενα μόνο στο εξώφυλλο. Μερικά άλλα φαίνεται πως γράφτηκαν νύχτα, έτσι που ακόμα και οι "ειδικοί" του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου υποχρεώθηκαν να ομολογήσουν ότι παρουσιάζουν "προβλήματα σχετικά με τη γλώσσα, το ύφος, τη νοηματική σύνδεση των ενοτήτων, τις επικαλύψεις, την αποσαφήνιση των επιστημονικών όρων, το εποπτικό υλικό,τις δραστηριότητες, εργασίες, ερωτήσεις κλπ." (!). Και αυτά που απομένουν, μετατρέπουν - ακριβώς όπως και τα παλιά - τη μάθηση σε μουρουνόλαδο, που κλείνουμε τη μύτη για να το καταπιούμε.

Οσο για τις ιδέες τους... ό,τι πιο αντιδραστικό και ξεπερασμένο αναγκάστηκαν από το κίνημα να παραμερίσουν οι προηγούμενες κυβερνητικές παρεμβάσεις, επανέρχεται.

Οποιος αμφιβάλλει δεν έχει παρά να ρίξει για παράδειγμα μια ματιά στα περιεχόμενα του βιβλίου της Β' Λυκείου "Θέματα Ιστορίας", του οποίου οι τέσσερις από τις έξι ενότητες είναι οι παρακάτω:

- Το μακεδονικό ζήτημα: τεκμηρίωση της Ελληνικής καταγωγής των κατοίκων της αρχαίας Μακεδονίας

- Βορειοηπειρωτικό και Ελληνοαλβανικές σχέσεις: η απώλεια της Β. Ηπείρου και οι προσπάθειες των Αλβανών να αφελληνίσουν την περιοχή

- Ελληνοτουρκικές σχέσεις: ιστορική αναδρομή στο πώς Τούρκοι και ξένες δυνάμεις επιβουλεύτηκαν την ιδέα της Μεγάλης Ελλάδας

- Ελλάδα και ΕΕ: όπου η προγονοπληξία συναγωνίζεται τον επαρχιώτικο ευρωπαϊσμό για να εμπεδωθεί ο μονόδρομος. "Ελλάδα χωρίς Ευρώπη, όπως και το αντίθετο, δε νοείται"!

Μια "κοσμογονία" παραπλάνησης και εξαπάτησης δηλαδή, όπως και τα ψεύτικα αριθμητικά στοιχεία που παρατίθενται στη συνέχεια. Γιατί αν διαιρέσουμε τα 42 εκατομμύρια των βιβλίων, που ισχυρίζονται ότι μοίρασαν, με το σύνολο των μαθητών και εκπαιδευτικών της χώρας, φαίνεται ότι καθένας τους παίρνει τουλάχιστον 30 βιβλία το χρόνο!

Στους κουτοπόνηρους αρμόδιους του υπουργείου Παιδείας και της κυβέρνησης, χαρίζουμε τα τρία βιβλία που θα δίνουν το 2000, αρκεί να εξασφαλίσουν μόνο ένα βιβλίο στον κάθε μαθητή, που να 'ναι όμως διδακτικό.

*****

Λέει το υπουργείο: Η υποδομή των σχολείων αναβαθμίζεται. Μέχρι το 2002 οι διπλοβάρδιες στα σχολεία, ένα χρόνιο πρόβλημα στα αστικά κέντρα, επιλύεται με την κατασκευή νέων κτιρίων.

Η αλήθεια είναι πως: Οι υποσχέσεις και τα πλάνα κάλυψης των αναγκών σε αίθουσες περισσεύουν εδώ και κάτι δεκαετίες στις διακηρύξεις κάθε κυβέρνησης, αλλά το πρόβλημα ακόμα να λυθεί. Με τα δεδομένα μάλιστα: α) της ιδιωτικοποίησης του ΟΣΚ, που θα ανεβάσει το κόστος κατασκευής, β) της μείωσης των ψιχίων του κρατικού προϋπολογισμού για την παιδεία, γ) της θέσης του υπουργού Εθνικής Οικονομίας ότι οι κατ' εξοχήν τομείς των οποίων οι σπάταλες απαιτήσεις επιβάλλεται να ψαλιδιστούν είναι η παιδεία και η υγεία, θα πρέπει ανεπιφύλακτα να συμπεράνουμε ότι τώρα είναι που τίποτα δεν πρόκειται να γίνει. Ομως είναι η μόνη φορά που πιστεύουμε τις ειλικρινείς προθέσεις της κυβέρνησης να αντιμετωπίσει το πρόβλημα των πρωινών σχολείων και της διπλοβάρδιας. Οχι βέβαια με την κατασκευή νέων εγκαταστάσεων, αλλά διώχνοντας και κατά συνέπεια ελαττώνοντας τους μαθητές...

*****

Λέει το υπουργείο: Για πρώτη φορά, το σχολικό έτος 1998 - 1999 διορίστηκαν 8.433 μόνιμοι εκπαιδευτικοί.

Η αλήθεια είναι πως: Ενώ θα περίμενε κανείς ο αριθμός του συνόλου των εκπαιδευτικών (μόνιμων και έκτακτων) να αυξηθεί, φέτος μειώθηκε. Ενώ πέρυσι έγιναν συνολικά περίπου 21.000 διορισμοί, φέτος στην καλύτερη περίπτωση θα γίνουν μόνο 18.500. Ετσι ερμηνεύεται η φετινή "έκρηξη" κενών σε εκπαιδευτικό προσωπικό, που συνεχίζεται ακόμη, ενώ ήδη μπαίνουμε στο 2ο σχολικό τετράμηνο και θα επαναλαμβάνεται κάθε χρόνο, αν δεν εμποδιστεί η πολιτική που σέρνει την εκπαίδευση και κάθε κοινωνική ανάγκη στην προκρούστεια κλίνη της ΟΝΕ.

Οσο για τη μονιμότητα των εκπαιδευτικών, όχι μόνο δεν επεκτείνεται, αλλά σε συνδυασμό με το νέο τρόπο πρόσληψης και την "αξιολόγηση" του βαθμού συμμόρφωσής τους στους σκοπούς της "μεταρρύθμισης", προωθείται η ολοσχερής κατάργησή της, προκειμένου να εξυπηρετηθεί ο πολιτικοϊδεολογικός έλεγχος του εκπαιδευτικού, που είναι ο βασικός συντελεστής της μόρφωσης των νέων ανθρώπων.

*****

Λέει το υπουργείο: Οι δείκτες μαρτυρούν για τη σχέση μαθητών ανά τμήμα: Στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, σε σύνολο 33.165 τμημάτων, μόνο 464 τμήματα έχουν 29 και 30 μαθητές (ανώτατο όριο του νόμου). Στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση σε σύνολο 29.423 τμημάτων μόνο 235 τμήματα έχουν 35 μαθητές.

Η αλήθεια είναι πως: Μόλις η κυβέρνηση διαπίστωσε κάποια σταδιακή μείωση των μαθητών και ότι η τάξη αρχίζει να αποκτά ένα περισσότερο ανθρώπινο και σωστό παιδαγωγικά μέγεθος, έσπευσε με εγκυκλίους, που καλούν σε βίαιες συμπτύξεις τμημάτων, να επαναφέρει την κατάσταση στα ανώτατα όρια της νομοθεσίας. Στον πληθωρικό δηλαδή αριθμό των 30 και 35 μαθητών ανά τμήμα, όπως προβλέπουν παλιότεροι αντιεκπαιδευτικοί νόμοι, με το εξωφρενικό επιχείρημα ότι έτσι θα ενισχυθεί η συλλογικότητα των μαθητών.

Το ερώτημα στο οποίο ακόμη περιμένουμε απάντηση είναι αν έχει την πρόθεση να προχωρήσει στην αναγκαία ελάττωση της αναλογίας μαθητών -εκπαιδευτικού, προκειμένου να ενισχυθεί η εκπαιδευτική λειτουργία, ιδιαίτερα στα σχολεία των εργατικών και αγροτικών περιοχών, ή θα εμμένει στην απαράδεκτη πολιτική του στοιβάγματος μαθητών, προκειμένου να μειώσει τους διορισμούς και να ελαχιστοποιήσει τις δαπάνες.

(Αύριο η συνέχεια)


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ