Τετάρτη 23 Δεκέμβρη 1998
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 17
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΜΕΤΡΟ ΑΘΗΝΑΣ
Οι εργολάβοι θέλουν και τις επεκτάσεις...

Δεν τους φτάνουν τα 70 περίπου δισ. δρχ. νέα "πανωπροίκια" που ετοιμάζεται να τους δώσει η κυβέρνηση

Οι εργολάβοι του μετρό της Αθήνας δε μένουν ευχαριστημένοι ούτε με το περιβόητο "μνημόνιο συναντίληψης", με το οποίο η κυβέρνηση δείχνει διατεθειμένη να τους δώσει άλλα 70 περίπου δισ. δρχ. "πανωπροίκια", με αντάλλαγμα να παραδώσουν το έργο σε τρεις δόσεις μέχρι το 2001. Σύμφωνα με πληροφορίες, οι εργολάβοι την τελευταία στιγμή αρνήθηκαν να δώσουν εγγυητικές επιστολές, τις οποίες θα χρησιμοποιήσει το ελληνικό δημόσιο αν αποδειχτούν για άλλη μια φορά ασυνεπείς, ενώ αρνούνται επίσης να καθορίσουν αναλυτικό καταληκτικό χρονοδιάγραμμα για την ολοκλήρωση του μετρό, έστω και σε δόσεις! Με άλλα λόγια, το μετρό βρίσκεται για άλλη μια φορά "στον αέρα" - αν και θα έπρεπε σύμφωνα με την αρχική σύμβαση να έχει παραδοθεί από το Δεκέμβρη του 1997 και σύμφωνα με τη σκανδαλώδη συμπληρωματική σύμβαση τον περασμένο μήνα...

Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, οι εργολάβοι πιέζουν, εκτός από τα "πανωπροίκια", να τους ανατεθεί απευθείας (χωρίς δηλαδή διαγωνισμό) το συνολικό πακέτο των επεκτάσεων και ιδιαίτερα η επέκταση από το Βοτανικό μέχρι το Αιγάλεω, κόστους 165 περίπου δισ. δρχ., με πρόσχημα ότι έχουν έτοιμο τον "μετροπόντικα" Ιάσονα, ο οποίος σε λίγες μέρες αναμένεται να τερματίσει τη διάνοιξη της σήραγγας από το Σύνταγμα στον Αγιο Ιωάννη. Χαρακτηριστικό των πιέσεων αυτών είναι και το γεγονός ότι, παρότι είχε αναγγελθεί από το καλοκαίρι, κανένας από τους τέσσερις διαγωνισμούς για τις επεκτάσεις δεν έχει ακόμη γίνει. Μάλιστα οι τρεις διαγωνισμοί της επέκτασης Σεπόλια - Περιστέρι εξαγγέλλεται πλέον ότι θα γίνουν το Φλεβάρη του 1999. Μέχρι τότε αναμένεται, προφανώς, να έχει εξευρεθεί κάποιος τρόπος να δικαιολογηθούν τα νέα "πανωπροίκια"...

Μπορεί, πάντως, οι Αθηναίοι για μετρό να ακούν και μετρό να μη βλέπουν, αλλά το κόστος του έργου όλο και "φουσκώνει". Είναι χαρακτηριστικό ότι πρόσφατα αντικαταστάθηκαν οι πινακίδες που βρίσκονται στα εργοτάξια και έγραφαν ως κόστος του έργου τα 567 δισ. δρχ. Τώρα οι νέες ταμπέλες γράφουν ως κόστος τα 2 δισ. ECU, δηλαδή έφτασε αισίως στα 660 δισ. δρχ. και σταματημό δεν έχει...


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ