Κυριακή 27 Ιούνη 1999
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 14
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
"ΟΛΥΜΠΙΑΚΗ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑ"
Η συνωμοσία του ψεύδους

Στην πυρά της ιδιωτικοποίησης εκτός από την ίδια την εταιρία ρίχνεται και η αλήθεια γι' αυτήν. Η ιστορία του εθνικού αερομεταφορέα και τα επίσημα στοιχεία ανατρέπουν τη μεγάλη απάτη που έχει στήσει σε βάρος του ο δικομματισμός, προκειμένου να εξυπηρετήσει το μεγάλο πολυεθνικό κεφάλαιο στο χώρο των αερομεταφορών

Μια μεγάλη απάτη έχει στηθεί σε βάρος της "Ολυμπιακής Αεροπορίας", του κοινωνικού συνόλου και των εργαζομένων σ' αυτή. Πρωτομάστορας του σκηνικού η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ. Ολα τα βιολιά χτυπούν σε έναν και μοναδικό σκοπό. "Να πουληθεί για να σωθεί η κοινωνία!" Οι εργαζόμενοι δυσφημούνται και διαπομπεύονται. Στην πυρά της ιδιωτικοποίησης εκτός από την ΟΑ ρίχνεται και η αλήθεια γι' αυτήν. Για τα ελλείμματα δε φταίει η διαχείριση κυβέρνησης - διοίκησης, αλλά οι εργαζόμενοι! Για τη μείωση της ανταγωνιστικότητας δε φταίει ο σικέ ανταγωνισμός και ο "πέλεκυς" της απελευθέρωσης των αερομεταφορών, αλλά η παραγωγικότητα των εργαζομένων. Για τη μείωση των επιβατών; Καμία σχέση δεν έχει η έλλειψη αεροσκαφών, τεχνολογικού εξοπλισμού και λαθεμένου προγραμματισμού. Και εδώ η κυβέρνηση βρήκε τον ένοχο: Τα συντεχνιακά αιτήματα...

Ομως η ιστορία της ΟΑ και τα επίσημα στοιχεία ανατρέπουν αυτή τη συνωμοσία του ψεύδους. ΠΑΣΟΚ και ΝΔ φέρνουν ακέραια την ευθύνη για το κατά συρροήν έγκλημα που διαπράττουν 25 χρόνια τώρα.

Κραυγαλέα απόδειξη της χρεοκοπίας της πολιτικής του δικομματισμού στην ΟΑ και των τριών σταθεροποιητικών προγραμμάτων είναι η σημερινή κατάσταση του εθνικού αερομεταφορέα. Και βέβαια δεν είναι μόνο οι σκηνές απείρου κάλλους που εκτυλίσσονται στα αεροδρόμια - και ίσως όχι τόσο αυτές - αλλά η κατάσταση όπως αποτυπώνεται στα επίσημα οικονομικά δεδομένα της εταιρίας.

Σύμφωνα με αυτά, το σωρευτικό έλλειμμα της ΟΑ από το 1994 μέχρι το τέλος του 1999 θ' ανέλθει στα 98 δισεκατομμύρια δραχμές.Είναι δε χαρακτηριστικό ότι ύστερα από μια πρόσκαιρη κερδοφορία των ετών 1995 - 96 (9,9 και 11,2 δισ. αντίστοιχα) η εταιρία προσγειώνεται ανώμαλα το 1997 με ζημιές 38,9 δισ. δραχμές.Παρά το τελευταίο σταθεροποιητικό πρόγραμμα το 1998,που με το σχετικό νόμο, εκτός των άλλων υφαρπάχτηκαν δισεκατομμύρια δραχμές από τους εργαζόμενους,και τις ανέξοδες διαβεβαιώσεις της κυβέρνησης ότι "η ΟΑ θα μπει σε τροχιά σταθερότητας, ανάπτυξης ακόμα και κερδοφορίας" και το 1998 κλείνει με ζημιές 8 δισ. (κατ' εκτίμηση). Ζημιές που το 1999,σύμφωνα με τον προϋπολογισμό, προβλέπεται ότι θα φτάσουν τα 24,6 δισ. με τους πιο αισιόδοξους υπολογισμούς.

Η πραγματική καταστροφική συντεχνία

Η καταστροφική συντεχνία ΠΑΣΟΚ - ΝΔ - κεφαλαίου,που απομυζούν τη χώρα και τους εργαζόμενους, και αυτή τη φορά, άρχισαν να τροφοδοτούν τα ΜΜΕ με τις γνωστές κατηγορίες περί "συντεχνιών" και οικονομικών απαιτήσεων των εργαζομένων, που ευθύνονται δήθεν για την κατάσταση της ΟΑ. Ομως και εδώ τα γεγονότα τους διαψεύδουν. Τα παραπάνω αρνητικά οικονομικά αποτελέσματα της εταιρίας τη διετία 1998-99 "επιτεύχτηκαν" παρά το γεγονός ότι οι συνολικές δαπάνες του προσωπικού από 117 δισ. το 1997 έπεσαν στα 111,6 δισ. το 1998 και στα 106,3 δισ. το 1999 (προϋπολογισμός) και παρά το ότι οι εργαζόμενοι υπερέβαλαν εαυτούς.

Ομολογούν την αποτυχία τους!

Στο εισαγωγικό σημείωμα για τον προϋπολογισμό του 1999, ομολογείται ο λανθασμένος προγραμματισμός δρομολογίων με αύξηση διαθεσιμότητας αεροσκαφών και υπερπροσφορά συχνότητας/χωρητικότητας, η οποία οδηγεί σε αύξηση των αναλογικών και σταθερών δαπανών, χωρίς ανάλογη αύξηση των εσόδων. Αυτό αποτυπώνεται στο συντελεστή πληρότητας (Load Factor) που στις διεθνείς πτήσεις της ΟΑ το 1998, μειώθηκε κατά 5% σε σύγκριση με το 1997 και διαμορφώθηκε σε ποσοστό 63,7%.Είναι ενδεικτικό ότι ο μέσος συντελεστής πληρότητας για τις άλλες ευρωπαϊκές εταιρίες την ίδια χρονική περίοδο βελτιώθηκε κατά 7,7% φτάνοντας στο 72%.

Αλήθεια, θ' απαντήσει επιτέλους - ο κατά τα άλλα λαλίστατος υπουργός Μεταφορών & Επικοινωνιών, Τ. Μαντέλης - ποιος ευθύνεται για το λανθασμένο προγραμματισμό δρομολογίων, που ομολογείται από την ίδια τη διοίκηση της ΟΑ; Θα δοθούν ποτέ εξηγήσεις;

Αλλά δεν είναι μόνο αυτά. Οι θλιβεροί διαχειριστές της εταιρίας καταφέρνουν απίθανα πράγματα. Οπως με το δρομολόγιο της Αυστραλίας που αν και έχει πολύ μεγάλη πληρότητα, φτάνει μέχρι και 98%,έχει παθητικό οικονομικό αποτέλεσμα. Και αυτό γίνεται γιατί η σχετική συμφωνία με τον πράκτορα των εισιτηρίων, όχι απλώς είναι λεόντεια, αλλά είναι μια πράξη καταλήστευσης των ταμείων της ΟΑ. Ποιοι υπογράφουν τέτοιες "συμφωνίες"; Τι είδους γραμμάτια εξοφλούνται και ποιος τους δίνει την πολιτική κάλυψη;

Διώχνουν τους επιβάτες

Πώς γίνεται η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ να ψηφίζει πέρυσι το νόμο 2602 στη Βουλή και να ισχυρίζεται ότι "έτσι θα σωθεί η Ολυμπιακή", κατακεραυνώνοντας μάλιστα τους εργαζόμενους που διαμαρτύρονταν και στο τέλος του χρόνου η ΟΑ μαζί με την "Αεροπλοϊα" να έχουν χάσει 657.000 επιβάτες σε σύγκριση με το 1997;

Τα στοιχεία για τους δύο πρώτους μήνες του 1999, όσον αφορά τη διεθνή επιβατική κίνηση, είναι εξίσου απογοητευτικά. Η ΟΑ χάνει το 3% έναντι της κίνησης που είχε την αντίστοιχη περυσινή περίοδο και 11% έναντι της κίνησης που είχε προϋπολογίσει. Είναι μάλιστα χαρακτηριστικό ότι η διεθνής κίνηση από και προς Θεσσαλονίκη παρουσιάζει πτώση από 20%-40%,στη διαδρομή Αθήνα - Λονδίνο -20%,Αθήνα - Παρίσι -10%,Αθήνα - Αμστερνταμ -11%.

Από τα παραπάνω γίνεται φανερό ότι καθημερινά ο λεγόμενος ανταγωνισμός - προϊόν της απελευθέρωσης κατ' απαίτηση των πολυεθνικών του κλάδου - εκτοπίζει από την ελληνική αγορά τον εθνικό αερομεταφορέα. Τούτο αποτυπώνεται και στην εξέλιξη του μεριδίου πωλήσεων στην ελληνική αγορά που είχε την τελευταία οκταετία η ΟΑ. Από το 36,7% που κατείχε το 1991 - σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία του BSP Ελλάδας - το 1998 το ποσοστό αυτό έπεσε στο 15,8%.Συρρίκνωση δηλαδή του μεριδίου πωλήσεων της τάξης του 59,1% και δυστυχώς έπεται συνέχεια. Αυτές είναι οι "επιτυχίες" των κομμάτων του δικομματισμού στη διαχείριση της ΟΑ.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ