Παρασκευή 27 Αυγούστου 1999
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 2
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΤΟΥ ΑΝΤΩΝΗ ΚΑΛΟΒΟΥΛΟΥ, ΜΕΛΟΥΣ ΤΟΥ ΔΣ ΤΗΣ Δ' ΕΛΜΕ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ
Δε θα ξεκινήσει ομαλά η χρονιά

- Ποια προβλήματα θ' αντιμετωπίσουν οι μαθητές και οι δάσκαλοί τους σε λίγες μέρες που θα ανοίξουν τα σχολεία;

- Δεν προβλέπεται η χρονιά να ξεκινήσει ομαλά. Δε θα υπάρξει, δηλαδή, η δυνατότητα να ξεκινήσουν τα μαθήματα στις 11 Σεπτέμβρη 1999. Κατ' αρχήν, το ΥΠΕΠΘ, όσον αφορά στους διορισμούς, δήλωσε ότι άφησε κενές κάποιες χιλιάδες θέσεις που θα καλύψει με αναπληρωτές. Πάντα υπάρχουν ελλείψεις από άδειες και αποσπάσεις, με αποτέλεσμα τα κενά σε προσωπικό να είναι στο ξεκίνημα πάρα πολλά, ενώ η διαδικασία πρόσληψης αναπληρωτών, αρχίζει συνήθως τον Οκτώβρη και φτάνει μέχρι τέλος Νοέμβρη.

Με τις λιγοστές πιστώσεις που δίνονται, χάνονται χιλιάδες ώρες και η λύση που προτείνει το ΥΠΕΠΘ από προηγούμενες χρονιές, είναι διογκωμένα τμήματα στο ανώτατο όριο μαθητών για να επαρκέσουν αίθουσες και προσωπικό. Η διανομή των βιβλίων δεν έχει ολοκληρωθεί, υπάρχουν ελλείψεις σε βιβλία που θα εμποδίσουν τη διδασκαλία, ή θα ματαιώσουν τη λειτουργία κάποιων επιλογών στο λύκειο.

Για αρκετούς μαθητές, περίπου τα 2/3 όσων αποφοίτησαν από τη Β' Λυκείου, θα υπάρξει άλλη κατάσταση. Θα είναι μαθητές της Γ' τάξης και θα περνούν νέο κύκλο πανελλαδικών εξετάσεων σε όσα μαθήματα της Β' τάξης δεν πήγαν καλά. Αν πάλι δεν πάνε καλά στις πανελλαδικές, θα μείνουν στη Β' έχοντας πάρει το μήνυμα ότι, αυτοί δεν είναι για σχολείο, για το ενιαίο λύκειο. Γι αυτούς υπάρχουν τα ΤΕΕ. Η συντριπτική πλειοψηφία αυτών των μαθητών προέρχεται από εργατικές οικογένειες, κοινωνικά αδύναμες και το πρόβλημα δεν είναι η σχολική επίδοση αλλά οι κοινωνικές διακρίσεις σε βάρος τους.

Προβλήματα θα υπάρξουν και στο κτιριακό με ελλείψεις αιθουσών, ελλιπή συντήρηση, κύρια μετά την αλλαγή της νομικής μορφής του ΟΣΚ και την παραχώρηση των αρμοδιοτήτων του στους ΟΤΑ.

- Πώς κρίνετε τη στάση του υπουργείου απέναντι σε αυτή την εκρηκτική κατάσταση;

- Το ΥΠΕΠΘ εξωραϊζει τα πράγματα, Διαβεβαιώνει ότι όλα θα λειτουργήσουν καλά, ενώ προσπαθεί να προϊδεάσει ότι δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα. Και πέρσι δήλωνε ότι όλα έχουν προετοιμαστεί, αλλά πολλά βιβλία δεν υπήρχαν, καθηγητές ειδικοτήτων έλειπαν τελείως απ' τα λύκεια για τα νέα μαθήματα, ενώ τα ΤΕΕ δεν είχαν ούτε βιβλία ούτε προγράμματα.

Ισως, βέβαια, να έχει αντιμετωπίσει και κάποια προβλήματα καθώς είναι και προεκλογική περίοδος. Επίσης, προσπαθεί να προλάβει τις εντυπώσεις, με αλλεπάλληλες συνεντεύξεις Τύπου, πριν ανοίξουν τα σχολεία και τα προβλήματα δεν μπορούν να κρυφτούν.

- Τι πρέπει να γίνει;

- Τα προβλήματα αυτά δεν είναι μόνο των μαθητών ή των γονιών. Πρέπει να ευαισθητοποιήσουν όλη την κοινωνία και μάλιστα όλους όσοι πιστεύουν στη δημόσια και δωρεάν εκπαίδευση, όταν βλέπουν να θίγεται ο χαρακτήρας της, να υποβαθμίζεται ο ρόλος της και να γίνεται μηχανισμός ταξικών επιλογών. Δεν πρέπει να μείνει κανείς αδρανής και θεατής. Γονείς και μαθητές και πολίτες από κοινού σ' ένα ενιαίο μέτωπο παιδείας, πρέπει να διεκδικήσουν μόρφωση ισότιμη και δουλιά για όλους, να εμποδίσουν και να ανατρέψουν κάθε οπισθοδρόμηση και συντηρητικοποίηση της εκπαίδευσης. Να απαιτήσουν όλοι μαζί ενιαίο 12χρονο σχολείο για όλους.

Χ. Κ.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ