Οι μαθητές είναι φυσικό να μην «αγαπούν» ένα τέτοιο σχολείο, γι' αυτό και λιγότεροι από τους μισούς μαθητές (το 45,5%) έχουν θετική γνώμη για το σχολείο, ενώ περίπου ανάλογο ποσοστό (το 42%) δηλώνει πως νιώθει άγχος και σε μερικές περιπτώσεις αδιαφορία μέσα στην τάξη.
«Ανδρικά μαθήματα» χαρακτηρίζονται από τους ίδιους τους μαθητές η Φυσική, η Χημεία και τα Μαθηματικά, ενώ η Ψυχολογία, οι Ξένες Γλώσσες, τα Νέα Ελληνικά και η Ιστορία χαρακτηρίζονται ως «γυναικεία». Παράλληλα δε λείπουν τα σχέδια αγοριών και κοριτσιών για το μέλλον και τη φοίτησή τους στα ΑΕΙ και τα ΤΕΙ και θεωρούν επιτυχία τη δυνατότητα συνδυασμού ομαλής οικογενειακής ζωής και επιτυχημένης επαγγελματικής σταδιοδρομίας. Οι επιδόσεις τους πάντως στα βασικά μαθήματα του σχολείου είναι χαμηλότερες από αυτές στα δευτερεύοντα μαθήματα.
Την εικόνα αυτή συνθέτουν τα αποτελέσματα πανελλαδικής έρευνας, που διενήργησε επιστημονική ομάδα του Τμήματος Ψυχολογίας του ΑΠΘ, υπό την καθοδήγηση της αναπληρώτριας καθηγήτριας Βασιλικής Δεληγιάννη - Κουιμτζή και πραγματοποιήθηκε κατά το σχολικό έτος 1998-1999. Το δείγμα αποτέλεσαν 1.115 μαθητές από όλα τα διαμερίσματα της χώρας και η επεξεργασία των στοιχείων ολοκληρώθηκε τον περασμένο Μάη.