Σάββατο 18 Δεκέμβρη 1999
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 14
ΠΑΙΔΕΙΑ
ΤΡΑΓΙΚΑ ΤΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΤΗΣ «ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗΣ»
Πολλαπλασίασε την αποτυχία στους μαθητές Α` και Β` Λυκείου

Ερευνα του ΕΣΥΠ δείχνει διπλασιασμό της αποτυχίας στην Α` Λυκείου και δεκαπλασιασμό στη Β` Λυκείου στις εξετάσεις του 1999, σε σχέση με πέρσι

Διπλασίασε το ποσοστό αποτυχίας στις εξετάσεις στην Α` Λυκείου και δεκαπλασσίασε το αντίστοιχο ποσοστό αποτυχίας στις εξετάσεις της Β` Λυκείου η «μεταρρύθμιση», όπως προκύπτει από έρευνα του Εθνικού Συμβουλίου Παιδείας και του Τμήματος Στατιστικής του Οικονομικού Πανεπιστήμιου Αθήνας. Η έρευνα, παρόλο που γίνεται από ένα όργανο όπως το ΕΣΥΠ, έρχεται να αποδείξει την ταξική διάσταση της «μεταρρύθμισης» και να δικαιώσει και τους αγώνες των μαθητών.

Η έρευνα στηρίχτηκε σε 400 ερωτηματολόγια που στάλθηκαν στο σύνολο των 1.370 Λυκείων της χώρας και αντιπροσωπεύει το 30% του συνολικού πληθυσμού. Αφορά ειδικότερα τους μαθητές της Α' και Β' Λυκείου που πήραν μέρος στις εξετάσεις του Ιουνίου.

Οπως προκύπτει από τα στοιχεία, το ποσοστό αποτυχίας για τους μαθητές της Α' Λυκείου στις εξετάσεις του Ιουνίου 1999 έχει σχεδόν διπλασιαστεί σε σχέση με το περσινό ποσοστό. Οπως επισημαίνεται, αν στο φετινό ποσοστό συνεκτιμηθούν και οι μαθητές που έμειναν στην Α' Λυκείου από άλλες αιτίες (π.χ. λόγω απουσιών), τότε η διαφορά μεταξύ των δύο μεγεθών γίνεται ακόμα μεγαλύτερη.

Το αντίστοιχο ποσοστό αποτυχίας για τη Β' Λυκείου είναι περίπου δεκαπλάσιο από το περσινό και σύμφωνα με τους ερευνητές, ειδικότερα για τους μαθητές της Β' Λυκείου υπήρξε φέτος η δυνατότητα να επανεξεταστούν το Σεπτέμβρη, επομένως το υψηλό ποσοστό αποτυχίας πρέπει να έχει μειωθεί. Η πλειοψηφία των μαθητών Β' Λυκείου προήχθη με χαμηλό μέσο όρο βαθμολογίας (10 έως 15).

Οι ταξικές διακρίσεις στην πράξη

Η απόδοση των μαθητών των Ιδιωτικών Λυκείων, τόσο για την Α' όσο και για τη Β' Λυκείου, είναι εμφανώς καλύτερη από αυτή των μαθητών των Δημοσίων και Εκκλησσιαστικών Σχολείων. Οπως διαπιστώνεται, στη Β' Λυκείου μόλις το 2,2% των μαθητών που εξετάστηκαν πέτυχαν μέσο όρο βαθμολογίας 19 και άνω. Αντίθετα, η πλειοψηφία των μαθητών (41,7%) είχε σχετικά χαμηλό μέσο όρο βαθμολογίας από 10 έως 15. Το 26% περίπου των μαθητών πέτυχε αρκετά καλή μέση βαθμολογία, από 15 έως 19. Οι μαθητές που είχαν μέσο όρο κάτω από τη βάση 10 αντιπροσωπεύουν το 30,2% των μαθητών που διαγωνίστηκαν, ποσοστό εξαιρετικά υψηλό. Από αυτούς περίπου το 3% του συνόλου των εξεταζομένων προήχθησαν εκμεταλλευόμενοι τις ευνοϊκές ρυθμίσεις του νόμου για μαθητές με μέσο όρο 9 έως 10, ενώ το 27.3% του συνόλου των εξεταζομένων παραπέμφθηκαν σε επανεξέταση το Σεπτέμβρη.

Επίσης παρατηρείται ότι το ποσοστό απορριφθέντων μαθητών της Α' Λυκείου στα ιδιωτικά λύκεια είναι μόλις 0.5%.

Κατά τη σύγκριση των μαθητών Δημοσίων και Ιδιωτικών Σχολείων, προέκυψε πως οι μαθητές των ιδιωτικών είχαν καλύτερες επιδόσεις στις εξετάσεις, αποδεικνύοντας την πριμοδότηση της ιδιωτικής εκπαίδευσης. Μόλις το 10,9% των εξετασθέντων στα ιδιωτικά σχολεία είχαν μέσο όρο βαθμολογίας μικρότερο από 10 (από τους οποίους το 1,9% προήχθη), ενώ το αντίστοιχο ποσοστό στα δημοσια λύκεια ήταν 30,6% (από τους οποίους το 3% περίπου προήχθη). Επίσης το 42,9% των εξετασθέντων μαθητών στα ιδιωτικά πέτυχαν μέσο όρο βαθμολογίας 15 έως 19, έναντι μόνο 25,5% των μαθητών δημοσίων σχολείων. Οι ερευνητές διαπιστώνουν ότι αν αυτή η τάση μεγαλύτερης βαθμολογίας στα ιδιωτικά σχολεία παρατηρηθεί και στις εξετάσεις της Γ' Λυκείου, οι μαθητές των ιδιωτικών σχολείων θα έχουν πολύ μεγαλύτερη επιτυχία στις σχολές μεγάλης ζήτησης, οι οποίες απαιτούν υψηλές βαθμολογίες.

Η απόδοση των μαθητών φαίνεται ανάλογη του μεγέθους του σχολείου τους και για τις δύο τάξεις. Σχολεία με μεγάλο αριθμό μαθητών παρουσιάζουν καλύτερες επιδόσεις σε σχέση με σχολεία με μικρό αριθμό μαθητών. Οπως επισημαίνεται, σχολεία με λίγους μαθητές συνήθως βρίσκονται σε χωριά ή κωμοπόλεις της υπαίθρου, «μεσαία» σχολεία σε επαρχιακές πόλεις και μεγάλα σχολικά συγκροτήματα στα μεγάλα αστικά κέντρα. Το 46% των εξεταζομένων μαθητών σε μικρά σχολεία είχαν μέσο όρο κάτω από τη βάση (με το 45,1% να παραπέμπεται σε επανεξέταση), το αντίστοιχο ποσοστό των μεγάλων σχολείων ήταν 24,8% (με μόλις το 21,9% να παραπέμπεται).

Ενοχλημένο από τη δημοσίευση της έρευνας το Κέντρο Εκπαιδευτικής Ερευνας, από τους πρωτεργάτες της αντιεκπαιδευτικής μεταρρύθμισης, με ανακοίνωσή του επιχείρησε χτες να απαντήσει στην έρευνα του ΕΣΥΠ με λαθροχειρίες και μαγείρεμα στοιχείων. Σύμφωνα λοιπόν με το ΚΕΕ, το ποσοστό των μαθητών της Α' Λυκείου που απορρίφθηκαν τον Ιούνιο είναι 13,1%, το οποίο είναι μικρότερο από το μισό του ποσοστού των μαθητών που τον Ιούνιο του 1998 απορρίφθηκαν ή παραπέμφθηκαν σε επανεξέταση το Σεπτέμβρη (27,1%). Βέβαια, το ΚΕΕ δεν συνυπολογίζει το μεγάλο αριθμό μαθητών που δεν έφτασαν καν να δώσουν εξετάσεις και εγκατέλειψαν το λύκειο για τα ΤΕΕ. Για τη Β' τάξη του ενιαίου λυκείου το ΚΕΕ υποστηρίζει ότι το ποσοστό απόρριψης είναι 17% και όχι 27%, συνυπολογίζοντας το ποσοστό εκείνων που πέρασαν στις εξετάσεις το Σεπτέμβρη, λόγω της ευνοϊκής διατήρησης του θεσμού των μετεξεταστέων που έγινε μόνο για φέτος.

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
Επιχείρηση αποψίλωσης του λυκείου (2001-07-17 00:00:00.0)
Οι γονείς στη διεκδίκηση της μόρφωσης (2000-10-12 00:00:00.0)
Μεγάλωσε η αποτυχία στους μαθητές της Β΄Λυκείου (2000-07-25 00:00:00.0)
Ανησυχητικά τα πρώτα αποτελέσματα της βαθμολόγησης (2000-07-06 00:00:00.0)
"Γονείς αντισταθείτε. Ξεσηκωθείτε!" (1999-09-08 00:00:00.0)
Eξεταστική σφαγή και οι υποστηρικτές της (1999-08-01 00:00:00.0)

Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ