Τα οξυμένα προβλήματα των καταναλωτών επιβεβαιώνει η υπηρεσία «τηλεφωνικής εξυπηρέτησης»
Το λιανικό εμπόριο και οι υπηρεσίες, οι τηλεπικοινωνίες και οι τράπεζες είναι οι τρεις τομείς συναλλαγών σε επίπεδο εμπορίου και υπηρεσιών που φαίνεται ότι απασχολούν περισσότερο τους καταναλωτές που απευθύνονται στο Συνήγορο του Καταναλωτή. Αυτό προκύπτει από τα στατιστικά στοιχεία που έδωσε χτες στη δημοσιότητα ο Συνήγορος και αφορούν τα τηλεφωνήματα που έχει δεχτεί η υπηρεσία «τηλεφωνικής εξυπηρέτησης» που λειτουργεί από τον προηγούμενο Ιούλη. Σύμφωνα με αυτά, τον Οκτώβρη σε σύγκριση με το Σεπτέμβρη παρατηρήθηκε αύξηση των τηλεφωνημάτων κατά 71%, ενώ σε σύγκριση με τον Ιούλη κατά 134%. Το μεγαλύτερο ποσοστό συγκέντρωσαν περιπτώσεις που αφορούν το λιανεμπόριο και τις υπηρεσίες (32,1%), ακολουθούν οι τηλεπικοινωνίες (20,8%) και οι τράπεζες (10,6%). Επονται με μικρότερα ποσοστά οι ασφαλιστικές εταιρείες, τα ινστιτούτα αισθητικής και κέντρα αδυνατίσματος κ.ά.
Τόσο τα στοιχεία αυτά όσο και τα αντίστοιχα της τηλεφωνικής γραμμής της Γενικής Γραμματείας Καταναλωτή καταδεικνύουν σε ένα βαθμό τα οξυμένα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι εργαζόμενοι στις καθημερινές τους συναλλαγές και την αγωνία τους να βγάλουν άκρη στη ζούγκλα της «ελεύθερης αγοράς» όπου η ασυδοσία και η καταλήστευση των εισοδημάτων τους είναι καθεστώς. Από την άλλη μεριά, είναι φανερό ότι στο βαθμό που η κυβέρνηση παραμένει αμετακίνητη από την πολιτική του «ανταγωνισμού» και της «ελεύθερης αγοράς», τα καθημερινά και οξυμένα προβλήματα των καταναλωτών όχι μόνο δε βρίσκουν μόνιμες και γενικευμένες λύσεις μέσα από θεσμούς όπως αυτός του Συνηγόρου του Καταναλωτή, ή τηλεφωνικά κέντρα σαν εκείνο της Γενικής Γραμματείας Καταναλωτή, αλλά αντίθετα τέτοιοι θεσμοί χρησιμοποιούνται σαν άλλοθι για τη διατήρηση και κλιμάκωση της πολιτικής που γεννά τα προβλήματα.