Σάββατο 22 Δεκέμβρη 2007
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 11
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
Πανάκριβη η μετακίνηση με τα ΚΤΕΛ Αττικής

Οι κομμουνιστές βουλευτές καλούν τον αρμόδιο υπουργό να πάρει μέτρα

ΕΡΩΤΗΣΗ για τα προβλήματα που βιώνουν χιλιάδες εργαζόμενοι, μαθητές και φοιτητές του Νομού Αττικής που καθημερινά αναγκάζονται να μετακινηθούν με τα ΚΤΕΛ Αττικής, κατέθεσαν στον αρμόδιο υπουργό οι βουλευτές του ΚΚΕ, Δήμος Κουμπούρης, Λιάνα Κανέλλη και Γιώργος Μαυρίκος. Πιο συγκεκριμένα, στην Ερώτησή τους, οι βουλευτές του ΚΚΕ σημειώνουν:

«Χιλιάδες εργαζόμενοι, μαθητές και φοιτητές του Νομού Αττικής που καθημερινά βιώνουν το άγχος της κυκλοφορίας σαν επιβάτες, χρησιμοποιούν για τις μετακινήσεις τους από τον τόπο κατοικίας στον τόπο εργασίας ή μάθησης κι αντίστροφα, Μέσα Μαζικής Μεταφοράς που ανήκουν όμως στον ιδιωτικό τομέα, χρησιμοποιούν, δηλαδή, τα λεωφορεία του ΚΤΕΛ Αττικής, γιατί δεν υπάρχει τις περισσότερες φορές άλλος τρόπος μετακίνησής τους εκτός από αυτόν.

Το αποτέλεσμα είναι να αναγκάζονται να πληρώνουν για μια απλή διαδρομή πανάκριβο εισιτήριο που ξεκινά από τα 1,20 ευρώ (2,5 φορές ακριβότερο από το εισιτήριο των 0,50 ευρώ των αστικών συγκοινωνιών της ΕΘΕΛ) και φτάνει στα 5,50 ευρώ (11 φορές ακριβότερο).

Χαρακτηριστικό είναι το γεγονός ότι από τις 30 σημαντικότερες διαδρομές που πραγματοποιούν τα ΚΤΕΛ Αττικής σε αστικές περιοχές του νομού, μόνο σε 4 διαδρομές το εισιτήριο είναι κάτω από 2 ευρώ, ενώ σε 8 διαδρομές το εισιτήριο είναι πάνω από 4 ευρώ.

Ετσι, ο μέσος όρος ενός εισιτηρίου για τα ΚΤΕΛ Αττικής φτάνει στο ποσό των 3,03 ευρώ για μια απλή διαδρομή. Αυτό σημαίνει ότι ένας εργαζόμενος που χρησιμοποιεί για τη μεταφορά του τα ΚΤΕΛ Αττικής ξοδεύει κατά μέσο όρο τη μέρα 6,06 ευρώ και το μήνα 151,50 ευρώ, τη στιγμή που ο καθαρός βασικός του μισθός δεν ξεπερνά τα 700 ευρώ (κατά μέσο όρο το 21,6% του μισθού του πάει στις ιδιωτικές αστικές συγκοινωνίες της Αττικής).

Ακόμα και στις διαδρομές που συνδέουν την Αθήνα με τις εργατουπόλεις των Μεγάρων και του Λαυρίου, το εισιτήριο είναι ακριβό και δυσανάλογο με το ύψος των αποδοχών των εργαζομένων, με αποτέλεσμα το 22,8% και το 30% αντίστοιχα του μισθού τους να καταλήγει στα ταμεία των ιδιωτικών ΚΤΕΛ Αττικής.

Ακόμα κατά τους καλοκαιρινούς μήνες από τις 20 διαδρομές που πραγματοποιούν τα ΚΤΕΛ Αττικής σε παραθαλάσσιες περιοχές του νομού, μόνο σε 6 διαδρομές το εισιτήριο είναι κάτω από 3 ευρώ, ενώ σε 4 διαδρομές το εισιτήριο είναι πάνω από 5 ευρώ.

Ετσι ο μέσος όρος ενός εισιτηρίου των ΚΤΕΛ για τις παραλίες της Αττικής φτάνει στο ποσό των 3,78 ευρώ για μια απλή διαδρομή. Αυτό σημαίνει ότι μια 4μελής οικογένεια για να κάνει ένα μπάνιο θα ξοδέψει κατά μέσο όρο 30,20 ευρώ.

Επειδή ο αστικός ιστός έχει πια επεκταθεί σε όλη την Αττική και επειδή οι υπηρεσίες των αστικών συγκοινωνιών έχουν κοινωνικό χαρακτήρα και αποτελούν κοινωνικό δικαίωμα όλων των εργαζομένων, ΕΡΩΤΑΤΑΙ ο κ. Υπουργός:

1. Προτίθεται η κυβέρνηση να προχωρήσει στην επέκταση της ΕΘΕΛ σε όλο το εύρος του νομού Αττικής, έτσι ώστε χωρίς την ανάμειξη του ιδιωτικού κεφαλαίου, να μπορούν οι εργαζόμενοι, οι μαθητές, οι φοιτητές να μετακινούνται χωρίς να αναγκάζονται να πληρώνουν πανάκριβα εισιτήρια;

2. Προτίθεται η κυβέρνηση να καθιερώσει ενιαίο και φτηνό εισιτήριο με το οποίο να μπορούν οι εργαζόμενοι να μετεπιβιβάζονται από τη μία γραμμή και μέσο στο άλλο και να αυξήσει τις ειδικές κατηγορίες μειωμένου εισιτηρίου;

3. Προτίθεται η κυβέρνηση να προχωρήσει στη δωρεάν χρήση των δημόσιων αστικών συγκοινωνιών ορισμένες ώρες (5-8 π.μ.) για την εξυπηρέτηση των εργαζομένων;».

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
Η κυβέρνηση προσπαθεί να ξεγελάσει το λαό με τις τιμές των εισιτηρίων (2014-09-03 00:00:00.0)
Να ανατρέψουμε την άθλια κατάσταση στα μέσα μαζικής μεταφοράς (2011-09-16 00:00:00.0)
Σχέδιο αποσάθρωσης με στόχο την ιδιωτικοποίηση (2010-12-17 00:00:00.0)
Δωρεάν δημόσιες συγκοινωνίες (2008-01-17 00:00:00.0)
«Καταιγιστικές» αυξήσεις έως και 43% (2006-03-01 00:00:00.0)

Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ