Πέμπτη 24 Γενάρη 2008
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 19
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΥΠ
Επιχειρούν να χτυπήσουν το λαϊκό κίνημα

Το χτύπημα του μαζικού λαϊκού κινήματος αλλά και κάθε αντίστασης στην κυρίαρχη αντιλαϊκή πολιτική, είναι ο βασικός στόχος της κυβέρνησης, όπως εκφράζεται και μέσα από το νομοσχέδιο για την «αναβάθμιση της Εθνικής Υπηρεσίας Πληροφοριών» (ΕΥΠ).

Ενας νόμος που έρχεται - 22 χρόνια μετά τον προηγούμενο με τον οποίο είχε μετονομαστεί σε ΕΥΠ η ΚΥΠ - για να δώσει νέο περιεχόμενο στο ρόλο των πρακτόρικων μηχανισμών του αστικού κράτους. Οπως, για παράδειγμα, η προστασία από «ασύμμετρες απειλές», όπως έχει βαφτίσει το ΝΑΤΟ κάθε αντιπαράθεση στη «νέα τάξη πραγμάτων». `Η να προστατεύσει από την «τρομοκρατία» και το «οργανωμένο έγκλημα», έννοιες που χωρούν οτιδήποτε είναι αντίθετο με τα συμφέροντα της αστικής τάξης.

Με τις ρυθμίσεις του σχεδίου νόμου:

  • Κάθε δημόσια υπηρεσία, ακόμα και δήμοι και κοινότητες, θα είναι υποχρεωμένη να συνεργάζεται με την ΕΥΠ, δίνοντας ακόμα και στοιχεία που αφορούν εργαζόμενους, τη δράση τους και τις πολιτικές τους πεποιθήσεις ή προσωπικά δεδομένα, που θα μπορούν να χρησιμοποιηθούν από τις μυστικές υπηρεσίες.
  • Εντεταλμένο προσωπικό της ΕΥΠ θα διατυπώνει τη γνώμη του για το αν ένας αλλοδαπός είναι επικίνδυνος για την εθνική ασφάλεια!
  • Οι πράκτορες, με πρόσχημα την εθνική ασφάλεια, θα πραγματοποιούν «διεισδύσεις» σε χώρους για την αντιμετώπιση της λεγόμενης τρομοκρατίας ή των «ασύμμετρων απειλών».

Σημειώνεται πως ο προηγούμενος νόμος προέβλεπε ότι η ΕΥΠ αντιμετώπιζε την κατασκοπία σε βάρος της χώρας και τη διαχείριση πληροφοριών που αφορούσαν στην εθνική της ασφάλεια.

Ειδικότερα, το νομοσχέδιο προβλέπει:

1. Στο άρθρο 6 αναφέρεται: «Οι δημόσιες υπηρεσίες και τα νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου, οι δημόσιες επιχειρήσεις, τα ελεγχόμενα ή εποπτευόμενα από το δημόσιο νομικά πρόσωπα ιδιωτικού δικαίου, τα νομικά πρόσωπα του ευρύτερου δημόσιου τομέα, καθώς και οι ΟΤΑ πρώτου και δεύτερου βαθμού και οι επιχειρήσεις τους υποχρεούνται να παρέχουν σε ειδικά εξουσιοδοτημένους υπαλλήλους της ΕΥΠ κάθε πληροφορία, στοιχείο ή συνδρομή για την εκπλήρωση της αποστολής της».

Στην ουσία, έχουμε μια εκτεταμένη - και με το νόμο αφού στον έναν ή στον άλλο βαθμό κάτι τέτοιο συμβαίνει και σήμερα - προσπάθεια φακελώματος με τήρηση του απορρήτου του περιεχομένου του αιτήματος και της επικοινωνίας μεταξύ των εμπλεκομένων. Για την αναγκαία συμμόρφωση το άρθρο προβλέπει πως οποιαδήποτε «άρνηση, παρέλκυση, αμέλεια ή μη έγκαιρη ανταπόκριση στο αίτημα υπηρεσιακής αγωγής» αποτελεί «ειδικό πειθαρχικό παράπτωμα που τιμωρείται».

2. Ανατίθεται στην ΕΥΠ «να συντονίζει, στο πλαίσιο των αποφάσεων του ΚΥΣΕΑ, τη δράση των υπηρεσιών πληροφοριών και ασφάλειας της χώρας στον τομέα συλλογής και διάθεσης πληροφοριών, που έχουν σχέση με το αντικείμενο της αποστολής της». Ως «αποστολή» η ΕΥΠ θα έχει ανάμεσα στα άλλα την αντιμετώπιση του κινδύνου των λεγόμενων ασύμμετρων απειλών.

Ο όρος αυτός «χωρά» τα πάντα. Από τη δράση εθνικοαπελευθερωτικών κινημάτων, κινημάτων κατά της «παγκοσμιοποίησης», μέχρι τις κοινωνικές συγκρούσεις και εντάσεις που προκαλούν στο εσωτερικό των κοινωνιών οι αντιλαϊκές πολιτικές. Οι αντιδράσεις σε αυτές πολλές φορές χαρακτηρίζονται ...εξτρεμισμός από τα διεθνή ιμπεριαλιστικά κέντρα.

3. Στο άρθρο 2 αναφέρεται πως «στην περίπτωση οποιασδήποτε δράσης που αποβλέπει στη βίαιη κατάλυση του δημοκρατικού πολιτεύματος, η ΕΥΠ, μετά από απόφαση του ΚΥΣΕΑ, λειτουργεί ως κεντρική υπηρεσία διαχείρισης πληροφοριών της χώρας».

Η ...βίαιη κατάλυση του πολιτεύματος έχει χρησιμοποιηθεί πολλές φορές ως δικαιολογία για αντιδημοκρατικές και αυταρχικές εκτροπές. Εξάλλου, για κάθε ενδεχόμενο το συμβούλιο πληροφοριών της ΕΥΠ είναι «αρμόδιο να συντονίζει όλες τις υπηρεσίες πληροφοριών και ασφάλειας του κράτους στον τομέα της συλλογής και διάθεσης πληροφοριών», κατά το άρθρο 8.

4. Η αναβάθμιση της ΕΥΠ, κατά την αιτιολογική έκθεση, είναι απαραίτητη αφού οι «διεθνείς συμβατικές υποχρεώσεις της χώρας και οι σύγχρονες αναγκαιότητες θέτουν νέες απαιτήσεις, η ικανοποίηση των οποίων απαιτεί ιδιαίτερα οργανωμένους, ευέλικτους και αποτελεσματικούς μηχανισμούς πληροφοριών και ασφάλειας».

5. Στο άρθρο 5 αναφέρεται ότι η ΕΥΠ θα μπορεί να συλλέγει πληροφορίες «με διείσδυση ύστερα από εντολή του διοικητή της και έγκριση του ασκούντος την εποπτεία εισαγγελέα», ενώ εντεταλμένο προσωπικό της ΕΥΠ θα μπορεί να διατυπώνει γνώμη για το αν ένας αλλοδαπός είναι επικίνδυνος για την εθνική ασφάλεια.

Αυτό θα γίνεται μέσα σε συνθήκες μαζικών ελέγχων των αλλοδαπών που ζουν και εργάζονται στη χώρα μας, αλλά και χορήγησης πολιτικού ασύλου με το σταγονόμετρο.

6. Η κυβέρνηση εισηγείται καθιέρωση κοινοβουλευτικού ελέγχου της ΕΥΠ, ενώ θα τοποθετηθεί εισαγγελέας με τριετή θητεία για να μπορεί να γίνεται πιο εύκολα η άρση του απορρήτου στις παρακολουθήσεις, ώστε η ΕΥΠ να «ενεργεί άρση απορρήτου επιστολών και τηλεφωνικής ή άλλης επικοινωνίας, καθώς και καταγραφή δραστηριότητας προσώπων με ειδικά τεχνικά μέσα και ιδίως με συσκευή ήχου και εικόνας εκτός κατοικίας» (άρθρο 5). Παρακολουθήσεις και φακέλωμα αναβαθμίζονται αφού θα είναι στην απόλυτη ευχέρεια της ΕΥΠ η διαχείριση αυτού του υλικού. Συγκεκριμένα, θα λειτουργήσει στην ΕΥΠ «υπηρεσία ιστορικού αρχείου», που θα υπάγεται στο διοικητή της, με κύριο έργο την ταξινόμηση και αξιοποίηση των εγγράφων και του οπτικοακουστικού υλικού. Το υλικό αυτό θα αποχαρακτηρίζεται μετά την πάροδο 30ετίας.

Το προσωπικό της ΕΥΠ δε θα επιτρέπεται να καταθέτει ως μάρτυρας στα δικαστήρια χωρίς προηγούμενη έγκριση του υπουργού Εσωτερικών.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ